Tjena
har fått högra axeln ur led vid 2 tillfällen på ett år,
och i förrgår så var jag o simmade som vanligt på gymmet, pumpade frisim och plötsligt small det till i högra axeln, försökte röra på armen men det stack till som FAN,
så ja hoppa ut o frågade en snubbe som jobbade där om han vågade försöka rycka tillbaks armen i led, han försökte men vågade väl inte ta i så hårt som behövs, för vi kom ingenvart
i alla fall så kom farsan o skjussa mig till sjukan där jag fick lite morfin o muskelavslappnande, sen ryckte doktorn tillbaks armjäveln
de första 2 gångerna axeln gick ur led så satte jag den i led själv en gång , och en annan gång tog en tjejkompis tag i den o ryckte den på plats,
men denna gång tog det en jävla kraftansträngning från doktorn plus att de hade gått nästan en timme sen den vreds ur led i poolen...
ska ha en mitella nu för armen att vila i 3-4 veckor tills återbesöket hos doktorn, han sa att jag inte ska simma fram tills dess...dessutom sa han på röntgenbilderna efter tillbakaryckningen att det såg bra ut vad han kunde se.
har babblat allt detta för att ni ska få en bild av min axels situation, och min fråga är efter dom här 3-4 veckorna, tror ni min axel kommer bli återställd till 100% nånsin igen?....finns det operationer eller träningsövningar för just mitt problem?
nån som råkat ut för liknande?
MVH Wishbone