2020-10-03, 00:11
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
OK, så denna tråd är den "utvalda" att få äran att få diskussionerna berikade av er "objektivitet"? För i andra trådar spelar det ingen roll?
Fantastiskt.

Du talar för dig själv.
Och emot dig själv.
Som ett barn.
Citera
2020-10-03, 00:13
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
’Mamman har inte närmare säkerställt hur illa det var med flickan och hon har inte helt kunnat förlita sig på pappans livräddande insatser. Trots insikt om att flickan var avsvimmad har mamman underlåtit att omedelbart tillkalla sjukvårdspersonal eller ta henne till sjukhus. Genom en sådan underlåtenhet har mamman av oaktsamhet vållat flickans död’

Där har du bland annat insikten.
Man kunde varken bevisa eller motbevisa att hon hade den insikten. Och snart är det HR-förhandling.
Detta handlar om ett oaktsamhetsbrott

"Modern har inte varit likgiltig för dotterns död. Underlåtenheten att tillkalla hjälp är dock ett sådant medvetet risktagande som tillsammans med att hon var narkotikapåverkad under sin garantställning som vårdnadshavare innebär att fråga är om ett grovt vållande till dotterns död. Annan påföljd än ett fängelsestraff har inte kunnat väljas. Längden på fängelsestraffet omfattar även narkotikabrott."
Citera
2020-10-03, 00:13
Medlem
Citat:
För det första är detta ett slutet forum. Det är inte precis så att man översköljs av det "hat" som finns här inne så fort man äntrar internet.
Självklart finns en risk att barnen får se det skrivs här inne, särskilt A. Det blir en uppgift för de vuxna i hans närhet att skydda honom från det i den mån det går. Det är då verkligheten ser ut idag, ALLT som väcker känslor diskuteras på olika forum. Politik, våldtäkter, mord, kvinnomisshandel, djurplågeri osv osv Och det finns knappt inget som väcker känslor som barn som dör där de borde vara som mest trygga. Så är det och så kommer det alltid att vara.
Jag har ingen aning om vilken "hatstorm" R möter varje dag. Jag är inte delaktig till något annat än diskussionen här inne och här kan hon välja att inte befinna sig.
Jag har inte tagit ifrån någon möjligheten att sörja sin syster och far.

Vad gäller att människor gör armband och anordnar konserter i E:s namn är ju för att hedra henne. Minnas henne.
Hur det skulle störa deras sorgeprocess förstår jag inte.

Det är 5 syskon.
Detta är inget slutet forum.
De som hedrar henne skriver samtidigt hat och hot till modern och följaktligen syskonen på sociala medier som också ligger helt öppet, precis som det här gör.
Bör inte familjen få sörja henne i stillhet?
Bör inte fosterhemskvinnan också sörja i stillhet utan att publicera bilder på placerade barn?
På barn som inte är hennes.

Jag är förvånad över att socialtjänsten låter henne få fortsätta driva familjehem.
Citera
2020-10-03, 00:16
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Din omformulering håller inte.
Därav jag skrev att jag var tvungen att svara med en fråga.

Detta knappast heller en dialog.

OK, vad skulle du kalla det då? Monolog...?

Citat:
Du talar för dig själv.
Och emot dig själv.
Som ett barn.

Oj, hoppsan. Det sistnämnda gör knappast ditt svar till ett objektivt sådant... Du som är här för att objektiviteten.
Citera
2020-10-03, 00:19
Medlem
Citat:
"Modern har inte varit likgiltig för dotterns död. Underlåtenheten att tillkalla hjälp är dock ett sådant medvetet risktagande som tillsammans med att hon var narkotikapåverkad under sin garantställning som vårdnadshavare innebär att fråga är om ett grovt vållande till dotterns död. Annan påföljd än ett fängelsestraff har inte kunnat väljas. Längden på fängelsestraffet omfattar även narkotikabrott."

Ja det är ett oaktsamhetsbrott. Vållande.
Men du verkar ändå inte förstå
Citera
2020-10-03, 00:21
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Det är 5 syskon.
Detta är inget slutet forum.
De som hedrar henne skriver samtidigt hat och hot till modern och följaktligen syskonen på sociala medier som också ligger helt öppet, precis som det här gör.
Bör inte familjen få sörja henne i stillhet?
Bör inte fosterhemskvinnan också sörja i stillhet utan att publicera bilder på placerade barn?
På barn som inte är hennes.

Jag är förvånad över att socialtjänsten låter henne få fortsätta driva familjehem.

Alla sörjer på olika sätt och alla har rätt att sörja på sitt sätt. Även de som inte hade blodsband med Esmeralda har rätt att sörja henne. Väldigt många sörjer Esmeralda och hennes öde.
Det är möjligt att en liten del av de som hedrar E skickar hat till R. Tycker du att det är rimligt att ingen ska få hedra E offentligt för att en mindre del av dessa personer ägnar sig åt näthat och hot?
Citera
2020-10-03, 00:21
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Såhär är det.
Att flickan är avliden är så enormt sorgligt.
Det gör ont i alla som hör att ett barn avlider.
Om det nu skulle vara så att mamman har varit traumatiserad till den grad att hennes hjärna totalt har blockerat.
Då återstår en moder som har förlorat hela sin familj.
Och den mamman ges inte rätten att få sörja för det har pöbeln tagit ifrån henne.
I och med att ni har gjort det så har ni samtidigt tagit ifrån E’s syskon rätten att få sörja sin syster och sin far.
Det alla vaknar upp till varje morgon är en hatstorm, en massa okända människor som publicerar bilder på hennes dotter, barnens syster. Okända kvinnor pärlar armband och säljer på internet, säljer hjärtan via Guldfynd, säljer ljuslyktor med deras systers namn på.
Det arrangeras konserter och säljs biljetter.
Det är mänskligt att sörja, men det här har spårat ur fullkomligt.
Och så alla lögner på det.

Kännes även högst olämpligt att detta bedeivs med vinstintresse .
Citera
2020-10-03, 00:24
Medlem
Citat:
Alla sörjer på olika sätt och alla har rätt att sörja på sitt sätt. Även de som inte hade blodsband med Esmeralda har rätt att sörja henne. Väldigt många sörjer Esmeralda och hennes öde.
Det är möjligt att en liten del av de som hedrar E skickar hat till R. Tycker du att det är rimligt att ingen ska få hedra E offentligt för att en mindre del av dessa personer ägnar sig åt näthat och hot?

Jag tycker att familjen ska få bli lämnade ifred och få sörja sin dotter och syster.
Mindre del?
Då har du verkligen missat något.
Citera
2020-10-03, 00:24
Medlem
Citat:
Kännes även högst olämpligt att detta bedeivs med vinstintresse .

Ja det är fan otäckt!
Citera
2020-10-03, 00:28
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
OK, vad skulle du kalla det då? Monolog...?

Oj, hoppsan. Det sistnämnda gör knappast ditt svar till ett objektivt sådant... Du som är här för att objektiviteten.

Nej. Snarare att du skrivit så mycket av riktigt kass karaktär sen ganska i början. Sö
Citera
2020-10-03, 00:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du har fortfarande inte gjort din hemläxa.
Jag har ingen hemläxa. Jag har rätt.
Citera
2020-10-03, 00:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Vart framkommer det att barnet skulle befinna sig under någon form av tvång?
Var inte alla överens om att detta är felaktigt?
102 punkter.
Du menar att barnet ville knarka? Och de milda föräldrarna bara tillät henne?

Jag tror du missuppfattat något, ingen är överens med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in