Citat:
Ursprungligen postat av
Inthemiddle
För det första är detta ett slutet forum. Det är inte precis så att man översköljs av det "hat" som finns här inne så fort man äntrar internet.
Självklart finns en risk att barnen får se det skrivs här inne, särskilt A. Det blir en uppgift för de vuxna i hans närhet att skydda honom från det i den mån det går. Det är då verkligheten ser ut idag, ALLT som väcker känslor diskuteras på olika forum. Politik, våldtäkter, mord, kvinnomisshandel, djurplågeri osv osv Och det finns knappt inget som väcker känslor som barn som dör där de borde vara som mest trygga. Så är det och så kommer det alltid att vara.
Jag har ingen aning om vilken "hatstorm" R möter varje dag. Jag är inte delaktig till något annat än diskussionen här inne och här kan hon välja att inte befinna sig.
Jag har inte tagit ifrån någon möjligheten att sörja sin syster och far.
Vad gäller att människor gör armband och anordnar konserter i E:s namn är ju för att hedra henne. Minnas henne.
Hur det skulle störa deras sorgeprocess förstår jag inte.
Det är 5 syskon.
Detta är inget slutet forum.
De som hedrar henne skriver samtidigt hat och hot till modern och följaktligen syskonen på sociala medier som också ligger helt öppet, precis som det här gör.
Bör inte familjen få sörja henne i stillhet?
Bör inte fosterhemskvinnan också sörja i stillhet utan att publicera bilder på placerade barn?
På barn som inte är hennes.
Jag är förvånad över att socialtjänsten låter henne få fortsätta driva familjehem.