2020-02-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Nej, det tror jag verkligen inte att det är. Tappat en 4-åring så den dör och sen linda in barnet i plast. Jo tjena!
En 7-åring i min närhet tappade sin 4-månaders lillasyster med huvudet före i altangolvet - stenlagt sådant. Fick en bula. Men visst, oroligt var det på väg till sjukhuset för föräldrarna.

Edit: Att man tappar en fyraåring så hon dör begriper jag inte. Däremot kan jag tänka att hon var ledsen och skrek av en anledning - kanske föräldrarna varit dumma. Men de fick inte tyst på henne. Detta är ju eg mer applicerbart på spädbarn, men med dessa föräldrar kan vad som helst hända.
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-02 kl. 14:39. Anledning: Edit
Citera
2020-02-02, 14:31
Medlem
Morriisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Det där med tappad är såklart en lögn. Även om det går rätt vilt till är en 4-åring rätt tålig. Är väl i så fall om man lekt väldigt hårt och barnet farit in nåt illa med huvudet eller landat väldigt fel med nacken.

Ja herregud barn ramlar och slår sig dagligen i lekparker osv inte dör alla barn för det. Skador kan dom absolut få som en bruten arm, sår som måste sys osv .. men dö?!?
Citera
2020-02-02, 14:32
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Därav alltså advokatens "tappat", som då är bokstavligt menat.

Hur man nu tappar ihjäl sitt barn, utan att ringa ambulans. Och sen hellre virar in och gömmer.. Stackars alla berörda

Flera har outat sin "insideinfo" här som visat sig sen vara falskt så take it easy med spridningen av "fakta".

Den här advokaten brukar inte vara så körd i huvet och avslöja detaljer i media som ännu inte blivit offentliga.
Citera
2020-02-02, 14:34
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Bekanta är inte förvånade. Bad man kvinnan hugga så högg hon, bad man henne hoppa så hoppa hon... Hon slog med all säkerhet ihjäl barnet, psykos missbrukare som hon säkert FORTFARANDE VA.

Tro mig när vi alla fasade över att dom fick tillbaka vårdnaden.

Ja det är väl en klassiker, att ha ihjäl nån och säga att det var en olycka.
Citera
2020-02-02, 14:35
Medlem
Morriisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Bekanta är inte förvånade. Bad man kvinnan hugga så högg hon, bad man henne hoppa så hoppa hon... Hon slog med all säkerhet ihjäl barnet, psykos missbrukare som hon säkert FORTFARANDE VA.

Tro mig när vi alla fasade över att dom fick tillbaka vårdnaden.

Morföräldrar... fanns det några sådana? När du skriver bekanta menar du då vänner? Syskon till mamman?
Citera
2020-02-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En 7-åring i min närhet tappade sin 4-månaders lillasyster med huvudet före i altangolvet - stenlagt sådant. Fick en bula. Men visst, oroligt var det på väg till sjukhuset för föräldrarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Morriiss
Ja herregud barn ramlar och slår sig dagligen i lekparker osv inte dör alla barn för det. Skador kan dom absolut få som en bruten arm, sår som måste sys osv .. men dö?!?

Barn är tåligare än man tror. Visst, blåmärken, bulor, sår, frakturer och sånt kan ju förekomma från olyckor. Men dö, nej! Det här lyser nåt som var medvetet 😢
Citera
2020-02-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morriiss
Morföräldrar... fanns det några sådana? När du skriver bekanta menar du då vänner? Syskon till mamman?

Finns i Ulricehamn
Citera
2020-02-02, 14:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrtil
Fått lite inside info från en vän som jobbar inom blåljus personal i norrköping, tydligen ska flickan ha legat inlindad i plast under barnsängen.
Mamman hävdar att flickan dött av att hon blivit tappad.

(Kan givetvis inte gå i graven för att detta stämmer)

Om detta, rent hypotetiskt, skulle kunna stämma - sättet att undanhålla den döda kroppen istället för att larma ambulans skulle kunna tyda på att mamman/pappan i egenskap av missbrukare har en inneboende föreställning att samhället och myndigheter alltid "är emot dem". Därför kanske ett sådant makabert tillvägagångssätt inte är helt orealistiskt
Citera
2020-02-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Flera har outat sin "insideinfo" här som visat sig sen vara falskt så take it easy med spridningen av "fakta".

Den här advokaten brukar inte vara så körd i huvet och avslöja detaljer i media som ännu inte blivit offentliga.

Denna information kan givetvis inte bekräftas, men outar vad jag hört från en hyfsad pålitlig källa
Citera
2020-02-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Socialen tyckte att flickan skulle stanna kvar i familjehemmet men föräldrarna överklagade beslutet till kammarrätten tror jag det var.

Då får man hoppas kammarrätten lärt sig en
läxa nu. Sen kan jag tycka socialen borde ha någon uppföljning efter flickan flyttade hem.
Om dem nu inte redan hade
det.
Citera
2020-02-02, 14:45
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrtil
Denna information kan givetvis inte bekräftas, men outar vad jag hört från en hyfsad pålitlig källa

Vet du vad det är för fastighetsägare/hyresvärd på adressen?
Citera
2020-02-02, 14:46
Medlem
Morriisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Finns i Ulricehamn
Vilka finns där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto