2020-05-15, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stämingsansökan.

https://docdro.id/VUNzXbW

Rebecka Gustafsson har tillsammans och i samförstånd med annan dödat sindotter Esmeralda född 2016 genom att utdela trubbigt våld mot henne, vilketorsakat flertalet skador bl.a. inre skador i huvudet och yttre skador på bl.a.huvudet, ryggen, höger arm samt båda benen som allt medfört smärta. Vidarehar de försatt Esmeralda i ett tillstånd av vanmakt genom att ge henne preparatinnehållande buprenorfin, alprazolam, klonazepam och diazepam, vilketinnebar att hon hamnade i ett tillstånd av nedsatt medvetande och brist påkroppslig kontroll. Det utövade våldet tillsammans med intag av denarkotikaklassade preparaten har lett till att hon avled

@blomvattnare, kan du lägga upp på första inlägget i tråden?

Alla de, som ständigt tjatar om att ett barn har det bäst hos sina biologiska föräldrar, begrunda!
Här fanns ett barn som slets från den enda familj hon känt till, där hon hade det bra, för att hamna i helvetet direkt.
Citera
2020-05-15, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Så det handlade även om våld. Egoistiska människor som drogar och misshandlar ett litet barn. Kan inte ens föreställa mig hur fosterhemsmamman mår
Våld och droger. Fy fan vilka människor. Hur kan man göra så mot barn? Och sina EGNA barn som är det käraste man har? Jag begriper inte!

Fupen har inte kommit mig tillhanda än - så vi avvaktar.
Citera
2020-05-15, 12:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack Picasso!!

Frågan är varför föräldrarna ens ville ha tillbaka sin dotter om hon bara skulle ligga still och vara tyst, vilket hon torde ha gjort med alla de substanserna i kroppen. Det är genomvidrigt från början till slut.

Jag gissar att det var en principsak. Att vinna mot soc. Det kan gå troll i ärenden från andra hållet också. Att soctanterna ska vinna över föräldrarna till varje pris. Barnets bästa är det ingen som bryr sig om längre.
Citera
2020-05-15, 12:21
Medlem
Kan någon snäll människa länka till presskonferensen. Är lite stressad
Citera
Medlem
Citat:
En av dem som ställde sig bakom att flickan skulle få återvända till sina föräldrar var hennes juridiska ombud. Han argumenterade för att tvångsvården skulle upphöra bland annat eftersom umgänget mellan mamman och dottern, 90 minuter var tredje vecka, fungerat bättre och bättre och att flickan, enligt honom, tyckte att umgänget var ”kul”. Han tyckte också att föräldrarnas förhållanden förändrats så att det inte längre fanns någon ”påtaglig risk för flickans hälsa och utveckling” om hon skulle flytta hem till dem.
https://tt.omni.se/ratten-gav-foraldrarna-vardnad-om-flickan/a/lAqR4L

Vad heter flickans juridiska ombud som orsakade flickans död genom sitt juridiska trixande? Jag hoppas att han sover riktigt dåligt på nätterna nu.
Citera
Medlem
Etta.Places avatar
Hur kan någon vilja ställa upp som familjehem för utsatta barn om man vet att barnet godtyckligt när som helst kan tas ifrån en och skickas rakt in i helvetet och en plågsam död av samhället utan att man har rätt att ens försöka göra något åt det.
Citera
2020-05-15, 12:22
Medlem
Blir inte ofta berörd av sånt här, men detta fall är speciellt. Fy fan.

Monster till mamma. Samhället svek det lilla barnet.
Citera
2020-05-15, 12:22
Medlem
Citat:
Våld och droger. Fy fan vilka människor. Hur kan man göra så mot barn? Och sina EGNA barn som är det käraste man har? Jag begriper inte!

Fupen har inte kommit mig tillhanda än - så vi avvaktar.

Helt sjukt! Jag trodde att hon kanske fått en sömntablett och det varit för hög dos så hon dog och de fick panik men detta liknar många fall i usa just nu, med drogande och tortyr av barn.

Väntar också på den, hoppas vi inte får 10 Mail som igår 😂
Citera
2020-05-15, 12:24
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/presstraff-atal-mot-doda-esmeraldas-mamma

Verkar helt olåst - bara klicka på länken. Börjar sända 11.58.

Stakkars, stakkars barn. Hur går det ann som mamma å gjøra så der. Jag har 4 barn och har villat "kverke" dom mer enn en gång når dom har bråkat som værst opp igjennom åren. Men som en normal mamma er ju det bara en flyktig tanke der och då, men inte något man gjør. RG måste vara en av historiens værste mammor. JAG HATAR HENNE(OCH PAPPAN).

Och stakkars fostermamma Miranda med familien som måste høre hva deres elskade dotter utsatts for och hennes lidande.
Senast redigerad av PippiAvdesyvhav 2020-05-15 kl. 12:31.
Citera
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Stämingsansökan.

https://docdro.id/VUNzXbW

Rebecka Gustafsson har tillsammans och i samförstånd med annan dödat sindotter Esmeralda född 2016 genom att utdela trubbigt våld mot henne, vilketorsakat flertalet skador bl.a. inre skador i huvudet och yttre skador på bl.a.huvudet, ryggen, höger arm samt båda benen som allt medfört smärta. Vidarehar de försatt Esmeralda i ett tillstånd av vanmakt genom att ge henne preparatinnehållande buprenorfin, alprazolam, klonazepam och diazepam, vilketinnebar att hon hamnade i ett tillstånd av nedsatt medvetande och brist påkroppslig kontroll. Det utövade våldet tillsammans med intag av denarkotikaklassade preparaten har lett till att hon avled

@blomvattnare, kan du lägga upp på första inlägget i tråden?
Har du fått FUP? Tagga gärna mig om du får den innan mig och lägger upp, så vet jag att jag inte behöver ladda upp den.
Citera
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Det värsta brottet jag läst om någonsin.
Vidrigt.

Finns det bild på Rebecka?
Vill veta hur ett sånt svin ser ut.
Citera
2020-05-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag gissar att det var en principsak. Att vinna mot soc. Det kan gå troll i ärenden från andra hållet också. Att soctanterna ska vinna över föräldrarna till varje pris. Barnets bästa är det ingen som bryr sig om längre.
Socialförvaltningen gjorde vad de kunde att flickan skulle få stanna hos fosterföräldrarna denna gång. För en gångs skull slogs de med näbbar och klor. Men flickans eget målsägandebiträde svek henne å det gruvligaste genom att ställa sig på föräldrarnas sida. Och Kammarrätten gav honom rätt. Jag hoppas han mår jävligt dåligt idag.

Nej, du har rätt Merwinna, få tänker längre på barnens bästa. Det handlar inte längre om barns rätt till trygghet, utan föräldrars rätt till barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in