• 1
  • 2
2020-01-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Jag har det med största sannolikhet bättre ställt än du, så slappna av spellevinken

Dina "ekonomiska" tips vittnar om din oduglighet. Har man rutin köper man prisvärt och säljer dyrare och levlar uppåt med åren. Att tro man kan nå toppen direkt är bra korkat. K K K K K K korat - fattar du?

Tror du glömde ett K, eller menade du korat?
Tycker du ska köpa ett hus, villa..slipper du skitnödiga grannkärringar o gör som du vill
Citera
2020-01-31, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
Hah vilket retard. Håll dig borta från sådana "råd" TS.
Du kan inte ekonomi din retard.. köp en etta i ett getto eller en villa med sjötomt så skall du se vilken som kommer öka i värde mest procentuellt med åren... en del skulle fan va bannade från ekonomiforum 🙄
Citera
2020-01-31, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Alltid bättre att äga sin bostad och betala av till sig själv.
Inte alltid.... att binda upp miljontals kronor i sitt boende jämfört med att låta pengarna jobba på börsen eller andra investeringar lönar sig sällan
Citera
2020-01-31, 09:36
Medlem
Citat:
Jag har det med största sannolikhet bättre ställt än du, så slappna av spellevinken

Dina "ekonomiska" tips vittnar om din oduglighet. Har man rutin köper man prisvärt och säljer dyrare och levlar uppåt med åren. Att tro man kan nå toppen direkt är bra korkat. K K K K K K korat - fattar du?
Nej du har det inte bättre ställt än mig, det kan jag lova dig.
Och du förstår inte ekonomi... du är så jävla korkad så du vill köpa och sälja och ”byta dig upp” och slänga massa med pengar på mäklare, skatter och lagfarter... du är ekonomiskt handikappad så ge fan i att ge råd är du snäll.
Citera
2020-01-31, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du kan inte ekonomi din retard.. köp en etta i ett getto eller en villa med sjötomt så skall du se vilken som kommer öka i värde mest procentuellt med åren... en del skulle fan va bannade från ekonomiforum 🙄

Ja men det sa jag inget om heller. Menade mer att din kommentar ang att köpa något för 5 ggr dyrare och tro att det bara ska ÖKA och ÖKA och ÖKA i värdet i all evighet är som att leva i en dröm som inte existerar. Områden förändras också. Det som en gång varit paradiset kan efter 10 år vara helvetet.
Citera
2020-01-31, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
Ja men det sa jag inget om heller. Menade mer att din kommentar ang att köpa något för 5 ggr dyrare och tro att det bara ska ÖKA och ÖKA och ÖKA i värdet i all evighet är som att leva i en dröm som inte existerar. Områden förändras också. Det som en gång varit paradiset kan efter 10 år vara helvetet.
Vem har skrivit att det skall ”ÖKA ÖKA ÖKA i all evighet, kan du citera var jag skrev detta?
Citera
2020-01-31, 10:05
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Nej du har det inte bättre ställt än mig, det kan jag lova dig.
Och du förstår inte ekonomi... du är så jävla korkad så du vill köpa och sälja och ”byta dig upp” och slänga massa med pengar på mäklare, skatter och lagfarter... du är ekonomiskt handikappad så ge fan i att ge råd är du snäll.

På din blatte-liknande blogg briljerar du med en årslön på ca 830 tkr - utgår dock ifrån att din totala årsinkomst är minst det dubbla, med tanke på hur säker du är i frågan?

Mitt råd att köpa prisvärt och sälja dyrare viftar du undan som "ekonomiskt handikappat". Istället föreslår du "köp något du gillar även om det är 5 ggr dyrare". Vad säger man
Citera
2020-01-31, 10:09
Medlem
Citat:
På din blatte-liknande blogg briljerar du med en årslön på ca 830 tkr - utgår dock ifrån att din totala årsinkomst är minst det dubbla, med tanke på hur säker du är i frågan?

Mitt råd att köpa prisvärt och sälja dyrare viftar du undan som "ekonomiskt handikappat". Istället föreslår du "köp något du gillar även om det är 5 ggr dyrare". Vad säger man
Min lön från anställning för 19 veckors arbete om året är 830 tusen ja.... utöver det så har jag många andra inkomster, tex äger jag hyreshus, driver företag osv..
Du är en bitter loser 😂
Citera
2020-01-31, 10:33
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Min lön från anställning för 19 veckors arbete om året är 830 tusen ja.... utöver det så har jag många andra inkomster, tex äger jag hyreshus, driver företag osv..
Du är en bitter loser 😂

Per arbetad vecka är det oneklig bra inkomst, men om dina ackumulerade inkomster inte dubblerar årslönen du deklarerat får du ställa dig i hörnet och skämmas för din hybris. Stor i orden, liten på jorden
Citera
2020-01-31, 10:45
Medlem
Citat:
Per arbetad vecka är det oneklig bra inkomst, men om dina ackumulerade inkomster inte dubblerar årslönen du deklarerat får du ställa dig i hörnet och skämmas för din hybris. Stor i orden, liten på jorden
Om du tycker att nån har hybris bara för att de har en hyfsad lön som anställd och utöver det har andra inkomster och tillgångar så säger det mer om dig än om mig.
Jo jag är stor i orden men har rätt till det då allt alltid gått min väg... stor på jorden är jag oxå, dock inte fysiskt med mina 1,75 och 72 kilo (hatar feta människor, kan man inte ta hand om sig själv kan man inte ta hand om nåt annat heller).
Citera
2020-01-31, 10:57
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Jag bor nu i en hyresrätt, men skulle kunna casha en liten lägenhet. Det skulle nog halvera mina boendekostnader. Jag betalar idag 8K i hyra och jag ser att många små lägenheter har brf-avgifter på 4K eller mindre. Sedan har vi en eventuell värdeökning på bostaden över tid. Men å andra sidan kan jag inte ha kvar dessa pengar på börsen som skulle kunna ge mycket över tid..

Vill gärna ha mer underlag att ta ställning till i det här valet..

Om du kan casha en lägenhet så bör du väl kunna låna till en också. Säg att du lånar hälften, då slipper du amortera och kan sätta andra hälften på börsen. Dessutom sänker du dina månadskostnader. Så hade nog jag gjort även om bostadspriserna är höga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in