2006-03-23, 01:28
Medlem
electronauts avatar
tjena.

ska först klargöra att jag inte är inne på att köpa evisu jeans.

gled runt på internet som den cyber easyridern man är och hamnade på en sida som sålde jeans av märket evisu... fula tänkte jag, priset sa däremot något annat det sa så mycket som runt 4000kr!

då är min fråga till er modepojkar(och flickor) ..varför kostar dessa jeans så mycket??????

är det nått speciellt material? är dom väldigt limiterade? eller är det rent av för att dom är gjorde i japan?(som jag förstår så är dom gjorda i japan ..rätta mig om jag har fel)
Citera
2006-03-23, 01:59
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electronaut
tjena.

ska först klargöra att jag inte är inne på att köpa evisu jeans.

gled runt på internet som den cyber easyridern man är och hamnade på en sida som sålde jeans av märket evisu... fula tänkte jag, priset sa däremot något annat det sa så mycket som runt 4000kr!

då är min fråga till er modepojkar(och flickor) ..varför kostar dessa jeans så mycket??????

är det nått speciellt material? är dom väldigt limiterade? eller är det rent av för att dom är gjorde i japan?(som jag förstår så är dom gjorda i japan ..rätta mig om jag har fel)

Evisu görs även i Italien. Men de använder amerikansk rådenim och arbetkrävande tillverkningsprocesser. Vissa modeller är t.ex. fortfarande handmålade. Men givetvis så finns det bra marginaler på deras jeans.
Citera
2006-03-25, 14:03
Medlem
Jag spinner vidare i tråden och undrar varför Evius-tshirts är så jäkla dyra? Riktigt fula tshirts för 800 spänn, förstår mig inte på folk som köper detta otyg.
Citera
2006-03-25, 17:54
Medlem
Därför att det finns folk som är svinrika och vill inte glida runt i samma kläder som alla andra. De betalar för exklussivitet, vilket inte nödvändigtvis behöver innebära extra hög kvalitet eller superbra passform.
Citera
2006-03-25, 18:08
Medlem
Carpe Diems avatar
Det finns alltid människor med svagt svälvförtroende som tror att de kan kompensera sig genom att köpa en viss produkt i stället för att ta tag i sitt liv.

En del företag tjänar grova pengar på dessa individer.
Citera
2006-03-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capibara
Därför att det finns folk som är svinrika och vill inte glida runt i samma kläder som alla andra. De betalar för exklussivitet, vilket inte nödvändigtvis behöver innebära extra hög kvalitet eller superbra passform.
Om man är svinrik så köper man förmodligen inte Evisu. Deras klientel är förmodligen i åldern 18-25 utan större tillgångar, varken ekonomiska eller självförtroendemässiga som carpe diem skriver.

Ingen här som köper Evisu som kan förklara storheten?
Citera
2006-03-25, 19:31
Medlem
Carlzones avatar
Tror en del som köper sådana jeans igentligen inte har råd med dem. Men de vill samtidigt visa att de visst har mycket pengar.
Wannabe-brats helt enkelt.
Citera
2006-03-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzone
Tror en del som köper sådana jeans igentligen inte har råd med dem. Men de vill samtidigt visa att de visst har mycket pengar.
Wannabe-brats helt enkelt.

Har själv ett par Evisu jeans i garderoben. Köpte dem för att jag tyckte dem var snygga, satt skönt och kvaliten kändes bra. Dessa kostade 1700 kr. Så det är väl egentligen inte så dyrt för ett par jeans? Levis, Nudie m.m Brukar väl ligga runt 1000-1500 kr? Skulle däremot inte köpa ett par jeans för 4000. Lite väl saftigt för ett par jeans.

Sen är evisu jeansen inga jeans som du sliter ut. Du får knappast hål på bakfickor, i grenen m.m. Bra kvalitet. Det känns på tyget.

Sen var det någon som skrev att man köpte Evisu jeans för att hävda sig och att företagen tjänade stora pengar på detta. Det är väl klart att företagen tjänar pengar. Slutar väl inte dricka Cola bara för att dem tjänar miljader?
Citera
2006-03-26, 22:19
Medlem
electronauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mack_at_gymmet
Har själv ett par Evisu jeans i garderoben. Köpte dem för att jag tyckte dem var snygga, satt skönt och kvaliten kändes bra. Dessa kostade 1700 kr. Så det är väl egentligen inte så dyrt för ett par jeans? Levis, Nudie m.m Brukar väl ligga runt 1000-1500 kr? Skulle däremot inte köpa ett par jeans för 4000. Lite väl saftigt för ett par jeans.

Sen är evisu jeansen inga jeans som du sliter ut. Du får knappast hål på bakfickor, i grenen m.m. Bra kvalitet. Det känns på tyget.

Sen var det någon som skrev att man köpte Evisu jeans för att hävda sig och att företagen tjänade stora pengar på detta. Det är väl klart att företagen tjänar pengar. Slutar väl inte dricka Cola bara för att dem tjänar miljader?

kan anledningen till att det inte talas om fall av "grenslitage" eller bakfickehål vara att det känns lite pinsamt att ett par jeans för 4000 faktiskt kan gå sönder?... jag skulle ALDRIG om jag lagt 4000 på ett par jeans erkänna att dom kan gå sönder
Citera
2006-03-26, 22:20
Medlem
alves avatar
Jay-Z bär Evisu för att täcka sitt rektum.
Citera
2006-03-27, 15:59
Medlem
Påtal om dyra byxor kolla in dessa byxorna, de kostar nu 3600 och de är nog lite av de fulaste byxorna som jag har sett!
http://se.zoovillage.com/images/product/pi/10019153/10019153_p3.jpg
Dessutom ger dessa byxorna mig starka vibbar om dålig japanks rapp, jag vet dock inte riktigt varför!
Citera
2006-03-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electronaut
kan anledningen till att det inte talas om fall av "grenslitage" eller bakfickehål vara att det känns lite pinsamt att ett par jeans för 4000 faktiskt kan gå sönder?... jag skulle ALDRIG om jag lagt 4000 på ett par jeans erkänna att dom kan gå sönder

Jämför ett par andra jeans med evisu så känner du på tyget att det får slitas bra länge för att gå sönder.

Såg i veckan ett par armani jeans med ränder som går från röven och neråt, gröna, vita röda tror jag strecken var. Någon som vet vad dessa kostar, kan ha varit de fulaste jeansen jag sett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in