Citat:
Ursprungligen postat av
kolmogorov-smirnov
Att få uppgifter som kommer in från "sidan" är oftast jobbigt när man inte styrt upp det. Att du får uppgifter utan att du chef har koll på din arbetsbelastning är inte bra för varken dig eller din chef.
Så styr upp det! Uppgifter som tar mindre än fem minuter kan alltid komma som direkt fråga. Tar det kring 1 h så prioriterar du enligt.... Tar det längre tid så hänvisar du till din chef som hantera det och filtrera ner till dig. Vilken lösning ni kör på är upp till er, men det verkar som om någonting behövs.
Bra idé det där om hur lång tid det tar.
Ska försöka komma ihåg det nästa gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tripportreat
Jag jobbade med att laga mobiltelefoner för ett gäng år sedan.
Där gick det typ en mellanchef på var sjätte anställd, det var lite som filmen office space - man kunde få höra samma sak från flera mellanchefer på daglig basis. Det var helt bissart.
Det kursade förvånansvärt nog, kan berott på snorhöga över head-kostnader.
Märkligt att det ska finns så många chefer för ett sådant bolag, mera naturligt vore en enda jättechef och massor med arbetare!
//Tripportreat
Citat:
Ursprungligen postat av
65547063
Anställa chefer som inte gör någonting, eller effektiviserar verksamheten och skär ner på utgifter som det så fint heter. Så där är det överallt, det finns en liten skara som faktiskt arbetar och sen en jävla massa folk vars enda arbete går ut på att få det att låta som att det är de som har gjort arbetet eller att det skett på grund av dem.
Hur kan mina chefer vara så upptagna om de inte gör något.
Något gör de allt, jag har väldigt lite insyn dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Angelofeverything
Många tror de är chefer, brukar lösa sej om man frågar: du som är chef hur fixar jag det här?? 👍
Endast min närmaste chef vet hur mina uppgifter ska göras, alla andra vet inte ens vad vi säljer/tillverkar/supportar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Förstår inte vad som diskuteras. TS har väl en chef som han rapporterar till och som har personalansvaret för TS.
Pratar vi om andra chefer vid sidan av som säger åt TS att göra saker eller är det chefer högre upp i TS management-chain som säger åt TS att göra grejer?
Att ha en lång management-chain är inte konstigt. Jag har nog 7 nivåer till "President and CEO".
Hos oss ska varje chef inte ha mer än 5-8 personer dirrkt under sig. Fler än så kan man inte leda och utveckla individuellt till var och ens fulla potential utan att börja hantera alla som en grupp.
Men hur ska dessa arbetande personer kunna göra sina uppgifter om de har flera chefer med ibland olika syn på verksamheten?
Citat:
Ursprungligen postat av
AML78
Så såg det ut på mitt gamla jobb också fast det var projektledare inklämt under Avdelningschef också.
Jag antar att ingen var nöjd...