2020-01-29, 21:46
Medlem
CalzoneItalias avatar
McLeods döttrar som är en gammal australiensisk serie går nu i repris på SVT och alla avsnitt som sänts hittills finns på SVT-Play.

Efter sin fars död återförenas systrarna Tess och Claire McLeod efter flera år när de ärver den stora bondgården i södra Australien. Tillsammans måste de kämpa för att få allt att fungera. Och vardagslivet är inte enkelt – gården är belägen 18 mil från närmaste stad.

https://www.svtplay.se/video/25035114/mcleods-dottrar/mcleods-dottrar-sasong-1-welcome-home?start=auto

Det är en riktigt bra serie i härlig miljö och med intriger jag minns när jag arbetade som vaktmästare för många år sedan och serien sändes varje dag på Kanal5 tror jag det var att man satt klistrad och kikade på den med sina kollegor.

Vad tycker ni om serien ? Vilken karaktär är eran favorit ? Min favorit är helt klart Tess hon är sjukt vacker och har en skön stil medans hennes halvsyster Claire är lite mer bitsk
Senast redigerad av CalzoneItalia 2020-01-29 kl. 21:51.
Citera
2020-01-30, 08:21
Medlem
MinFru tittar - men hon ser iofs alla serier. Har frågat nån gång om denna men hon säger att den inte är på topp. Är väl en serie uteslutande för de kvinnliga? Dom vill väl se riktiga män kan jag tro - är trötta på den svenske velourmannen? Vad vet jag? Sett kanske en minut sammanlagt (men kan ändå naturligtvis ha en åsikt....).
Citera
2020-02-04, 00:13
Medlem
Tzatzikins avatar
Gammal som gatan denna serie. Tycker det är trevligt tidsfördriv att se den, inte så spännande, inget dramatiskt, inte särskilt bra tv men ”lagom” när man vill varva ner lite. De planerade en uppföljare för några år sen men det blev inte av.
Citera
2020-02-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Gammal som gatan denna serie. Tycker det är trevligt tidsfördriv att se den, inte så spännande, inget dramatiskt, inte särskilt bra tv men ”lagom” när man vill varva ner lite. De planerade en uppföljare för några år sen men det blev inte av.
Du får det att låta som att serien skulle vara från 50 talet när du säger att den är gammal som gatan när den är från 2001.

Känner mig gammal nu som är född 1995
Citera
2020-02-04, 21:24
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Du får det att låta som att serien skulle vara från 50 talet när du säger att den är gammal som gatan när den är från 2001.

Känner mig gammal nu som är född 1995

Haha! Är nog för att den har gått på tv några gånger nu som det känns så. Finns ju en annan trevlig Tv-serie från australien på svt, ”hjärtats vägar”, har du sett den?
Citera
2020-02-05, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Haha! Är nog för att den har gått på tv några gånger nu som det känns så. Finns ju en annan trevlig Tv-serie från australien på svt, ”hjärtats vägar”, har du sett den?
Nej jag har inte sett den, det är inte riktigt min typ av serie.

Hade hellre sett en repris av "Blue Heelers" från Australien.
Citera
2020-04-07, 02:29
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
[b]Vad tycker ni om serien? Vilken karaktär är eran favorit? Min favorit är helt klart Tess hon är sjukt vacker och har en skön stil medans hennes halvsyster Claire är lite mer bitsk
Tess ser bra ut men min favorit är Jodi. Hon är snyggast av dom olika döttrarna i serien. Fast alla är snygga mer eller mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
MinFru tittar - men hon ser iofs alla serier. Har frågat nån gång om denna men hon säger att den inte är på topp. Är väl en serie uteslutande för de kvinnliga? Dom vill väl se riktiga män kan jag tro - är trötta på den svenske velourmannen? Vad vet jag? Sett kanske en minut sammanlagt (men kan ändå naturligtvis ha en åsikt....).
Brukar kolla på serien om jag inte har något annat för mig när den sänds på natten i SVT1. Jag tycker inte att serien är uteslutande för de kvinnliga och det tycker jag för att det finns flera snygga tjejer att vila ögonen på (alla McLeods döttrar). Om du kollar mer än en minut nästa gång kanske du upptäcker något som du också kan gilla
Citera
2020-04-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Tess ser bra ut men min favorit är Jodi. Hon är snyggast av dom olika döttrarna i serien. Fast alla är snygga mer eller mindre.

Brukar kolla på serien om jag inte har något annat för mig när den sänds på natten i SVT1. Jag tycker inte att serien är uteslutande för de kvinnliga och det tycker jag för att det finns flera snygga tjejer att vila ögonen på (alla McLeods döttrar). Om du kollar mer än en minut nästa gång kanske du upptäcker något som du också kan gilla

Du har säkert noterat att serien har 18 år på nacken. Så dom är ganska bedagade nu dom små liven....
Citera
2020-04-08, 00:17
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Du har säkert noterat att serien har 18 år på nacken. Så dom är ganska bedagade nu dom små liven ...
Det är ju naturligtvis sant. Idag, efter 18 år, har tjejerna inte mycket kvar av den ungdomliga skönhet som dom hade i serien. Dock tittar jag inte på dom idag utan genom serien hur dom såg ut då, och det är fina tjejer att vila ögonen på!
Citera
2021-09-17, 23:30
Medlem
Jaha se om man får liv i den här tråden..

Sista avsnittet sändes den här veckan, nån som följt den på svt och vad tyckte ni om slutet?

Överlag tyckte jag om serien får en svag 4 av mig lite på grund av senare säsonger som tappade och blev lite vad ska vi hitta på detta avsnittet. Sen får jag inte ihop den här biten med allt åkande till "stan" som ligger 18 mil bort, som med tanke på grusvägarna där bör ta ca 2,5-3 timmar enkel resa. Dom sista säsongerna känns det som dom åker in dit var och varannan dag i alla fall en del avsnitt, känns överdrivet. Men det är klart för en norrlänning så skulle det vara normalt.
Citera
2023-04-22, 20:27
Bannlyst
Det här måste väl vara en kultserie bland folk som plötsligt stannade hemma istället för att gå till jobbet under corona-krisen när statsministern höll tal och allt. Jag vill minnas att dessa program sändes på dagtid och det är ju lättare att slå på TV:n än att ta en promenad eller jobba eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in