Citat:
Ursprungligen postat av
Zenshy
Skriver detta i ren panik nu. Jag får ingen sömn alls. Varje gång jag somnar så rycker jag till i ben eller armar och vaknar. Detta sker kanske 40 ggr per natt och börjar gå in i en psykos.
Har varit på akuten, träffat neurolog men det finns inget uppenbart fysiskt fel på mig efter enkla undersökningar. Blir skickad till psyk där de bara vill droga ner mig med zyprexa och säger att jag inbillar mig.
Har genomgått extremt mycket stress och haft dålig sömn innan detta började. Sista som hände var en extrem oro för ett järntillskott jag provade några veckor i låg dos för att se om min myrkypningar skulle försvinna. Upplevde det hjälpte och fortsatte tills jag såg att järn är neurotoxiskt och dåligt om man har för mycket.
Fick panik över detta. Ryckningarna började nog i samband med detta.
Har provat allt som går för sömnen, propava, theralen, zopiklon, melatonin, atarax, mirtazapin, mianserin. Enda som fungerar lite är benzo som iktorivil och stesolid.
Jag tror att jag fått någon form av skada på neuroner i hjärnan som styr dopamin. Fått parkinsonssymptom eller PLMD.
VAD FAN SKA JAG GÖRA??! har panik här
Det kan ha med att du har för mycket stress i kroppen. Stress är bra och vi är gjorda för det men stressar vi för mycket så måste vi få perioder med vila alltså ta det lugnt och aktiviteter som är roliga och njutfulla, umgås med vänner, se band spela, Promenera lugnt och behagligt... träna, sova vettigt. Att helt enkelt bara ha egentid och bara få vara.
Stress = Allt som har med jobb att göra och ta sig till jobbet och hem och ta hand om ungar och alla måsten i hemmet.
Stress kan leda till massor med symtom av olika grad och ja sådan ryckningar också. men ryckningar kan så klart bero på något annat och du undersökte ju just detta.... Då ökar sannolikheten att det just beror på stress.
Så läs på om stress och vad det gör med koppen och se om du känner igen det för det kan smyga sig på så att man tänker itne på det och man biter bara ihop och kör på och allt blir som ett slaggs normaltillstånd tills man kraschar.