2020-01-28, 19:09
Bannlyst
Är det större än TC? Är det jobbigare att jobba där än på TC?
Hur många banor eller lines har dom där på ett ungefär?

Jag jobbar TC nu på Volvo, får 27-28 på kvällsskift. Hur är lönen på lastvagnar om man är bemannad genom adecco?

är det jobbigt arbete? tycker det är rätt stressigt här på TC med 1 bil i minuten
Citera
2020-01-28, 19:32
Medlem
kalkryggars avatar
Jag har hört från folk som bytt från TC till Lastvagnar att det är mycket lugnare eftersom tempot är lugnare. Det ger alltså mindre stress.

En tjej som jag vet jobbade i TC sa att "det måste vara en av Sveriges värsta arbetsplatser". Låter inte som att jag skulle ens kunna tänka mig att testa skiten.
Citera
2020-01-28, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har hört från folk som bytt från TC till Lastvagnar att det är mycket lugnare eftersom tempot är lugnare. Det ger alltså mindre stress.

En tjej som jag vet jobbade i TC sa att "det måste vara en av Sveriges värsta arbetsplatser". Låter inte som att jag skulle ens kunna tänka mig att testa skiten.
ja hon har inte fel om det.

Det är Sveriges värsta arbetsplats, det är konstigt att det kan vara så i det här skitlandet med världens starkaste fackrörelser osv osv
Citera
2020-01-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutbytet
ja hon har inte fel om det.

Det är Sveriges värsta arbetsplats, det är konstigt att det kan vara så i det här skitlandet med världens starkaste fackrörelser osv osv

Jobbar det många blattar inom volvo lastvagnar numera. Har hört att de inte kräver så hög lön.
Citera
2020-01-28, 20:32
Medlem
Citat:
är det en fråga eller ett statement?

Fråga. Har tidigare erfarenhet av Umeå lastvagnar på 90 talet då invandrarfrågan inte var överväldigande. Scanias tidigare VD klargjorde att en av 10 på den tiden kvalificerade sig för arbetsuppgifterna i södertälje
Senast redigerad av Johnth 2020-01-28 kl. 20:46.
Citera
2020-01-28, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Fråga. Har tidigare erfarenhet av Umeå lastvagnar på 90 talet då invandrarfrågan inte var överväldigande. Scanias tidigare VD klargjorde att en av 10 på den tiden kvalificerade sig för arbetsuppgifterna i södertälje
1 av 10 blattar?

Jag vet inte om det är blattar eller mest vita svenskar som jobbar där, har dock hört sedan 5 år tillbaka att lönen är ungefär densamma

men det var 5 år sen..
Citera
2020-01-28, 21:06
Medlem
Citat:
1 av 10 blattar?

Jag vet inte om det är blattar eller mest vita svenskar som jobbar där, har dock hört sedan 5 år tillbaka att lönen är ungefär densamma

men det var 5 år sen..

Ja, men det var dåvarande VD i Scania som uttalade sig . Lastvagnar i Umeå var besparade när jag gjorde min tjänst
Citera
2020-01-28, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ja, men det var dåvarande VD i Scania som uttalade sig . Lastvagnar i Umeå var besparade när jag gjorde min tjänst
okok vet inte varför det spelar någon roll, just nu vill jag bara ha en mindre stressad arbetsplats och nästa lika bra lön eller lika om det går

men jag vill att någon kan besvara mina frågor helt om det finns folk som jobbar på tuvefabriken
Citera
2020-01-28, 21:25
Medlem
Citat:
okok vet inte varför det spelar någon roll, just nu vill jag bara ha en mindre stressad arbetsplats och nästa lika bra lön eller lika om det går

men jag vill att någon kan besvara mina frågor helt om det finns folk som jobbar på tuvefabriken

Ok, all right. Lastvagnar i Umeå är en bra arbetsplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in