2020-01-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Herr Vik fick väl säpo agenter så varför inte Greta.

Ja just jävlar, det fick den rackaren!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Någon som känner igen Greta Thunbergs vakter? Flera av dem syns i närbild i reportaget och borde vara lätta att känna igen.

https://samnytt.se/greta-thunbergs-e...arlig-for-oss/

Jag blev nyfiken på om vi skattebetalare finansierar Gretas vakter?

Så ni flashbackare som går på politiska demonstrationer eller kanske umgås med SÄPO av andra anlidningar, känns herrarna i reportaget igen?

La tråden här eftersom vakternas syfte gissningsvis är att förhindra brott.
Jag skulle älska om Heliga Stolen betalade för dem. Franciskus älskar Greta, han har tom välsignat henne.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Hoppas på fler journalister som "kommer för nära" Greta, så att livvakterna blir provocerade. Kanske det blir fler ledtrådar med det..

På den film-snutten jag såg var den äldre snubben vältränad. Ca 60 år +..

Finns nog tidigare film på honom misstänker jag..

(hoppas du dör i hjärn-cancer snart, din fitta !)
Citera
2020-01-27, 00:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Oavsett vad så kan man ju alltid fundera över vilken hotbild det finns på GT. Jag kan seriöst inte tänka mig någon. Ingen som vill henne fysiskt illa i alla fall, däremot ställa kritiska frågor.

Eh, ingen hotbild mot någon som är en tydlig frontfigur för en global rörelse som är ett hot mot ett antal stora globala ekonomiska intressen? Man baxnar, vilka dumheter.
Citera
2020-01-27, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
Organisationen är säkert Illuminati. Hade de varit Säpo så hade de säkert sagt det. Och de skulle inte heller neka en journalist att intervjua henne.

De skulle inte neka det om inte del av uppdraget var att just neka journalister som denne, journalister som ställer fel frågor.
Citera
2020-01-27, 00:58
Medlem
Termos99s avatar
TACK REBEL MEDIA!!

Ingen aning vilka de var men de var obehagligt rätt igenom, Greta behöver inte svara på frågor men likväl ska "fenomenet" Greta granskas och ifrågasättas.

Skumma typer, mycket bra fråga, vilka är dessa typer?
Citera
2020-01-27, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Med stor sannolikhet är de från våldsvänstern, typ AFA eller Extinction Rebellion.
Eller så är de en del av schweizergardet skickade av Franciskus.
Citera
2020-01-27, 01:03
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Ser inte ut och beter sig som SÄPO-gubbar, alldeles för oproffsiga.
Snarare några pensionärer, och han i gröna Fjällrävenjackan är typisk fanatisk miljövänsteraktivist.
Citera
2020-01-27, 01:09
Medlem
ArthurFlecks avatar
Vet inte om det ligger något i kommentarerna från artikeln om händelsen i Nya Dagbladet: Gretas privata säkerhetsvakter knuffade iväg granskande journalist, verkar vara någon/några med viss insyn i branschen som kommenterat:

Citat:
Kommentarför en dag sedan
Deras stil tycker jag avslöjar dem. Att få en svensk polis fälld för överfall eller misshandel är inte lätt. Allt ligger i hur polismannen upplever situationen. Har han dessutom två kolleger som styrker hans vittnesmål, spelar det ingen roll om händelsen filmas. Att poliser ser vanliga konversioner som ”hotfulla” är inte ovanligt. Att försöka resonera med en svensk polis som fått aggressiva tankar är lönlöst. • Svara • Dela ›

Citat:
Kommentarför 17 timmar sedanedited
De är fd poliser som nu arbetar i säkerhetsföretaget 2secure som anställer fd poliser och militärer. Jag håller med dig, hela uppträdandet till klädsel är "polis" dessutom tycker jag mig känna igen den äldre vakten i klippet från mina dagar inom polisen. Just att det inte är unga "snaggade" vakter talar sitt tydliga språk att dessa var fd poliser. Jag känner igen den aggressiva med som skrek att "this is a communist country". • Svara • Dela ›

Någon som vet något mer om säkerhetsföretaget "2secure" eller om det är ex-cops/ex-soliders of fortune/legoknäcktar och om det är den gode Soros eller det goda paret Thunberg som står för fiolerna, eller går det kanske, som så mycket annat i Absurdistan, och bekostas på något vänster av skattemedel?

Riktigt obehagliga typer, de verkar iallafall vara svenska med tanke på deras brytning när de pratar?
Senast redigerad av ArthurFleck 2020-01-27 kl. 01:12.
Citera
2020-01-27, 01:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Eh, ingen hotbild mot någon som är en tydlig frontfigur för en global rörelse som är ett hot mot ett antal stora globala ekonomiska intressen? Man baxnar, vilka dumheter.

Vad menar du? Ska ett multinationellt företag skicka en torped att avrätta GT, en tonåring med en neuropsykiatrisk sjukdom? Alla vet att det inte är GT som bestämmer, leder forskningen eller ens skriver sina egna "tal". När hon avpolleteras av ålder eller annat så kommer det ploppa upp en ny. GT är varken den första flickan att utnyttjas till detta ändamål. Titta på youtube, man har använt småtjejer för detta sedan 80-talet. Det värsta som kan hända GT är att hon får frågor och följdfrågor som hon kommer ge motstridiga svar på eftersom hela rörelsen bygger på lögner.
Citera
2020-01-27, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Gissningsvis frivilliga privatpersoner snarare än att dom är avlönade. Sen om dom har fått finansiering under borde av diverse intressenter...

När vakten får frågan huruvida han håller med om Gretas kamp svarar han ganska oeuntusiatiskt att "She has her cause..." han säger mellan raderna att han inte håller med, baserat på hans kroppsspråk tycker jag mig se att han egentligen tycker det är rena dumheter.

Dessa är inte ideologer som gör detta på volontärsbasis. Inte heller tycker jag att de beter sig som man skulle kunna anta att SÄPO gör. Gissar på att detta är inhyrd säkerhet.

Jag gissar på att detta under andra omständigheter är grabbar med humor, när Rebel news reportern påpekar hyckleriet i att Gretas säkerhetspersonal kör bensindrivet garvar en av dem och säger "Youre a funny guy".

Vid ett annat tillfälle hävdar reportern befinna sig i ett fritt land varvid livvakten puttar till honom och drar till med: "No this is a communist country "

Drev han, vilket jag tror att han gjorde, är han en rolig jävel. Menade han dock allvar är det såklart fruktansvärt obehagligt.
Senast redigerad av TerjeWendtCompello 2020-01-27 kl. 01:18.
Citera
2020-01-27, 01:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vad menar du? Ska ett multinationellt företag skicka en torped att avrätta GT, en tonåring med en neuropsykiatrisk sjukdom? Alla vet att det inte är GT som bestämmer, leder forskningen eller ens skriver sina egna "tal". När hon avpolleteras av ålder eller annat så kommer det ploppa upp en ny. GT är varken den första flickan att utnyttjas till detta ändamål. Titta på youtube, man har använt småtjejer för detta sedan 80-talet. Det värsta som kan hända GT är att hon får frågor och följdfrågor som hon kommer ge motstridiga svar på eftersom hela rörelsen bygger på lögner.

Visst kan det ploppa upp en ny, men det finns inget som garanterar att denna får samma genomslagskraft. Då skulle jag snarare säg att det som talar emot är att det skulle vara kontraproduktivt att skapa en martyr. Men det är fortfarande så att hon är i en utsatt position av den anledningen jag skrev.

Sen finns det en annan fara, och det är enskilda galningar. Greta är en stor profil med ett kontroversiellt budskap. Det finns många som vill henne illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in