2020-01-25, 15:58
Bannlyst
Hej, är det värt att höja dosen till 900 från 600 på lyrica om det inte hjälper. Jag kan inte slappna av helt nämligen. Nån som vet nånting om det? Jag tränar samt ändrat kostvanor, får se om en månad om det hjälper.
Citera
2020-01-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firessmoke1234
Hej, är det värt att höja dosen till 900 från 600 på lyrica om det inte hjälper. Jag kan inte slappna av helt nämligen. Nån som vet nånting om det? Jag tränar samt ändrat kostvanor, får se om en månad om det hjälper.

Det kommer inte funka i längden. Jag hade exakt det problem du hade och ett tag hade jag lyrica med.

Det funkar i början tills receptorerna vant sig vid nya dosen. Sen blir det som vanligt igen.

Problemet kan ligger i att du undviker dina känslor? Så var det för mig. Det är en svår resa att inse. Men det går.
Citera
2020-01-25, 16:16
Medlem
Citat:
Du borde väl fråga din LÄKARE!? Liksom i min lilla värld där man följer föreskrifter! så ändrar man aldrig föreskriven medicin-dos utan att fråga den läkare som skrivit ut preparatet.
Citera
2020-01-25, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gud.vet.detta
Det kommer inte funka i längden. Jag hade exakt det problem du hade och ett tag hade jag lyrica med.

Det funkar i början tills receptorerna vant sig vid nya dosen. Sen blir det som vanligt igen.

Problemet kan ligger i att du undviker dina känslor? Så var det för mig. Det är en svår resa att inse. Men det går.

Denna ångesten skall gå över, det blir tufft med studierna längre fram, genom förändrad kost samt träning varje dag, så räknar jag med att det går över. Det är inte GAD tror ej.
Senast redigerad av firessmoke1234 2020-01-25 kl. 16:39.
Citera
2020-01-25, 16:31
Medlem
Citat:
Denna ångesten skall gå över, det blir tufft med studierna längre fram, genom förändrad kost samt träning varje dag, så räknar jag med att det går över. Det är inte GAD tror ej.

Lyssna inte på idioten som snackar om att man måste enbart göra allt som en manipulerad, hjärntvättad slav åt läkaren. Du vet bäst! Läkaren är inte i din kropp pch känner inte din smärta.
Läkaren är där för att vägleda en bara.

Det låter som GAD mannen ;(.
Det kan även bero på att din hjärna snurrar i tankebanen "tänk om" hela tiden.

Jag tror KBT hade varit grymt för dig. Men där får du fråga en expert.
Senast redigerad av Gud.vet.detta 2020-01-25 kl. 16:33.
Citera
2020-01-25, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gud.vet.detta
Lyssna inte på idioten som snackar om att man måste enbart göra allt som en manipulerad, hjärntvättad slav åt läkaren. Du vet bäst! Läkaren är inte i din kropp pch känner inte din smärta.
Läkaren är där för att vägleda en bara.

Det låter som GAD mannen ;(.
Det kan även bero på att din hjärna snurrar i tankebanen "tänk om" hela tiden.

Jag tror KBT hade varit grymt för dig. Men där får du fråga en expert.

Det går att bli fri från GAD, det är ej det. Jag visste redan svaren. Självklart går ångesten över.
Senast redigerad av firessmoke1234 2020-01-25 kl. 16:48.
Citera
2020-01-25, 16:48
Medlem
Citat:
Det går att bli fri från GAD, det är ej det.

Känslan av att aldrig kunna slappna av? Det var problemet jag hade iallafall.
Jag trodde det var ett kemiskt fel på mig. Tills jag testade det jag trodde minst på vilket var terapi och KBT.

Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att det skulle funka. Men gör man rätt så kan det funka.
Citera
2020-01-26, 09:51
Medlem
anomaligns avatar
Jag hoppas det går bra att jag flikar in en fråga som bara är relaterad till Lyrica vad avser dess effekter, och som inte är något svar på trådskaparens fråga.

Jag åt Lyrica för knappt tio år sedan när jag hade drabbats av utmattningsdepression. Även en liten dos gav mig ett väldigt distinkt rus som påminde om värmen från ett opiatrus kombinerat med den kemiska entusiasmen och hämningslösheten från en fylla, och för mig resulterade i att riskfyllt beteende och självskadebeteende som kulminerade i ett misslyckat självmordsförsök, varefter jag aldrig åt lyrica igen.

Jag har genom åren fått anledning att misstänka att jag rent allmänt är extra känslig för droger, och kanske upplever dem lite annorlunda än andra, så kanske är min erfarenhet av lyrica väldigt ovanlig.

Min fråga är väl det till de som ätit det (i mängd motsvarande medicinskt föreskriven dos) om de också upplevde ruset som jag gjorde eller om effekten var/är mer subtil.
Citera
2020-01-26, 18:25
Medlem
spyder123s avatar
Psykisk hälsa --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem