2020-01-25, 11:56
Medlem
Vore bara intressant och se hur ni tänker där.

Jag själv har bara 3 stycken där idag. Vilket kan kännas för lite då det är svårt få in lite högre risk i portföljen då. Ska ligga där i minst 30 år till så då behövs lite mer risk.
Citera
2020-01-28, 19:14
Medlem
Jag ligger i enbart en fond i PPM eftersom jag tycker att man kan ta en hög risk där. Det beror förstås även på hur lång tid man har kvar tills man ska börja ta ut den, men mitt råd är att ta hög risk.
Citera
2020-01-28, 19:18
Medlem
3 st. black rock tech Lannebo också Teknik. SEB Ryssland.
Citera
2020-01-29, 22:22
Medlem
LF Fast, AP7, LF Småbolag.

Ungefär 1/3 av varje. Ska börja ta ut om ett par år. Kan man lägga om till räntefond på t.ex det man räknar med att ta ut inom fem år och styra uttagen dit, eller dras det rakt över alla fonder?
Citera
2020-01-30, 10:15
Medlem
Det funkar att sälja av andelar av en aktiefond och sedan köpa räntefond för de pengarna, om jag har fattat det rätt.
Citera
2020-02-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retief101
Jag ligger i enbart en fond i PPM eftersom jag tycker att man kan ta en hög risk där. Det beror förstås även på hur lång tid man har kvar tills man ska börja ta ut den, men mitt råd är att ta hög risk.

Vill du avslöja vilken? Blir nyfiken
Citera
2020-02-05, 11:27
Medlem
Endast AP7, den presterar ju bland dom bättre år efter år.
Citera
2020-02-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Endast AP7, den presterar ju bland dom bättre år efter år.
Eftersom den är "dopad" så kommer den att fortsätta gå riktigt bra så länge börsen går upp. Om börsen skulle gå ned så blir det såklart en helt annan sak...
Citera
2020-02-06, 10:55
Medlem
FarbrorTrevligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haas84

Jag själv har bara 3 stycken där idag. Vilket kan kännas för lite då det är svårt få in lite högre risk i portföljen då. Ska ligga där i minst 30 år till så då behövs lite mer risk.

Vet inte om jag är dum som inte pillat på tramset, men jag tycker inte om att spela bort pengar. Såvitt jag ser det så blir det något krux kommer det att vara Statens fel och med förhoppningen om att dom tar sitt ansvar och rättar samt plåstrar om sina misstag. Det eftersom jag inte gått i god och självförvållat någon negativ förändring.
Citera
2020-02-06, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haas84

Man får bara ha fem, så jag har såklart fem!
Citera
2020-02-07, 15:49
Medlem
Allin i Blackrock Gold.

Hedgeförsök
Citera
2020-02-08, 22:21
Medlem
InvesteraMera2020s avatar
En. AP7 Såfa. Tänker att den har gått bra hittills och att ju mindre jag lägger mig i desto bättre. Blir en del av mitt sparande som jag i vart fall inte utsätter för den största riskfaktorn - mitt eget psyke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in