2020-01-24, 13:24
Medlem
Är det bara media som slutat rapportera om dem, jag som missar rapporteringarna eller har detta fenomen med idioter som spränger sig själva i luften helt stagnerat?

Jag försöker minnas senaste nyheten om en självmordsbombare men kan inte komma på någon senaste par åren.

Har islam (för det är enbart inom islam den här idiotin förekommit) med sina mullor tappat det helt och lyckas inte längre hjärntvätta folk till den här formen av dåd? Har muslimerna själva fattat att när en mulla föreslår självmordsbombning som en fin gest inför han den stora A, att det vore en ännu finare gest då om mulan själv sprängde sig och därmed kan de inte rekrytera nya mediokra dårar som spränger sig för A?
Citera
2020-01-24, 13:32
Medlem
Belavias avatar
Vart tog "växthuseffekten" vägen?

Vart tog de "apartiska barnen" vägen?

Vart tog "ozonhålet" vägen?

Vart tog "kompetensregnet" vägen?

Media är bara manipulation, bl.a för att skapa splitt och rädsla. Tro inte på någonting. När de hittar något nytt (effektivare) begrepp så kör de på det och släpper de gamla begreppen.
Citera
2020-01-24, 13:35
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Är det bara media som slutat rapportera om dem, jag som missar rapporteringarna eller har detta fenomen med idioter som spränger sig själva i luften helt stagnerat?

Jag försöker minnas senaste nyheten om en självmordsbombare men kan inte komma på någon senaste par åren.

Har islam (för det är enbart inom islam den här idiotin förekommit) med sina mullor tappat det helt och lyckas inte längre hjärntvätta folk till den här formen av dåd? Har muslimerna själva fattat att när en mulla föreslår självmordsbombning som en fin gest inför han den stora A, att det vore en ännu finare gest då om mulan själv sprängde sig och därmed kan de inte rekrytera nya mediokra dårar som spränger sig för A?

Den västerländska dekadensen har omvänt alla pontentiella självmordsbombare till knarklangare.
Citera
2020-01-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Vart tog "växthuseffekten" vägen?

Vart tog de "apartiska barnen" vägen?

Vart tog "ozonhålet" vägen?

Vart tog "kompetensregnet" vägen?

Media är bara manipulation, bl.a för att skapa splitt och rädsla. Tro inte på någonting. När de hittar något nytt (effektivare) begrepp så kör de på det och släpper de gamla begreppen.

Visst, men självmordsbombare var ändå inget abstrakt. De syntes och hördes ganska tydligt. Men det verkar som att fenomenet inte används i någon omfattning alls längre.
Citera
2020-01-24, 13:39
Avstängd
dacks avatar
Det kommer i en snar framtid då Frankrike måste släppa ut en hel drös radikala dårar nu fram till 2024 efter avtjänat straff.
Så man kan tänka sig vilket ackumulerat hat dessa individer har byggt upp inombords under åren i fängelset.
Citera
2020-01-24, 13:40
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:

Har islam (för det är enbart inom islam den här idiotin förekommit)
med sina mullor tappat det helt och lyckas inte längre hjärntvätta folk till den här formen av dåd? Har muslimerna själva fattat att när en mulla föreslår självmordsbombning som en fin gest inför han den stora A, att det vore en ännu finare gest då om mulan själv sprängde sig och därmed kan de inte rekrytera nya mediokra dårar som spränger sig för A?

Stämmer då verkligen inte, Japanerna var mycket flitiga att bomba sig själva.
Citera
2020-01-24, 13:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Visst, men självmordsbombare var ändå inget abstrakt. De syntes och hördes ganska tydligt. Men det verkar som att fenomenet inte används i någon omfattning alls längre.
Förekommer frekvent i Somalia, Irak, Afghanistan & liknande rövhålsländer.
Citera
2020-01-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Stämmer då verkligen inte, Japanerna var mycket flitiga att bomba sig själva.

Du har helt rätt. Dock tänkte jag nu i modern tid. Det förekom säkert självmordsbombare på Robin Hoods tid eller olika västerländska inbördeskrig.
Citera
2020-01-24, 13:44
Medlem
Det finns ju en relativt enkel förklaring. Muslimska dåd har minskat i takt med att USA:s krigföring i Mellanöstern har minskat. Det var inte alls mycket terrordåd innan 2001, men sedan började Kriget mot terrorn som i själva verket ledde till en enorm ökning av terrorn. IS och Al Qaida utnyttjade situationen och många unga arga muslimer drogs med i krigshetsen.
Citera
2020-01-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Förekommer frekvent i Somalia, Irak, Afghanistan & liknande rövhålsländer.

Då är det endast jag som missar det på nyheterna, eller att nyheterna slutat rapportera om det i samma omfattning.
Citera
2020-01-24, 13:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Då är det endast jag som missar det på nyheterna, eller att nyheterna slutat rapportera om det i samma omfattning.
Jag tror inte att man trycker lika mycket på att det just är självmordsdåd längre.
Citera
2020-01-24, 13:47
Medlem
Citat:

De dog.

Skämt och sido.

Rent instinktivt kommer jag tänka på "påskdåden" på Sri Lanka. Det var ju inte alltför längesen, om jag inte minns helt galet.

Men visst känns det "lugnare" nu men det blossar säkert upp igen.
Senast redigerad av P-o-beln 2020-01-24 kl. 13:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in