2020-01-24, 05:33
  #97
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Fast vad spelar det för roll, egentligen? De kommer inte att ändra på sig för det. De är mycket sjukare och mer störda än de flesta friska människor ens kan föreställa sig.
Menar väl att det är bättre när de skyldiga drabbas än du och jag. Att de skulle ändra sig är nog för mycket begärt. Vi får nog snart se att sossarna börjar ösa pengar på livvakter till sin ledning under förevändningen att de är hotade av nazister fast alla vet att det är vanlig kriminalitet.
Citera
2020-01-24, 05:35
  #98
Medlem
Ollenisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Uppenbarligen åkte de hem till precis rätt person. Stenrik + anhängare av mångkulturen. Han har ju i princip bjudit in dem som sina gäster.

Din logik haltar rätt våldsamt nu. Kungafamiljen är både populär och omtyckt. Och lönsam trots ett rätt fett apanage.
Citera
2020-01-24, 05:43
  #99
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkapulka
Visst har adeln bidragit med mycket positivt Sverige-bygget. Nu bör de också träda fram och försöka rädda Sverige från att förstöras helt. Inte bara kämpa mot att Söderlen drabbas av gruvbrytning utan även protestera mot att Sverige (utan motstånd) låts ockuperas av främmande krafter.

Varför går inte adeln och kapitalister in och köper en tidning eller tv-kanal (inom gammelmedia) och stöper om det så att Sverige får ett konservativt och nationalistiskt nyhetsalternativ (typ Fox News) som gammelmedia inte kan runda på samma sätt som de kan strunta i Lamotte, Fria Tider och Samnytt?

Är adeln rädda för att komma i mediala skottlinjen? Varför lämnar man walk-over till vänsterliberala ägare som Schibsted, Bonnier och regimkontrollerade medier (SVT+TV4)? Bryr man inte sig om hur Sverige utvecklas?

Tyvärr: Är det något som adeln och miljardärer gör så är det att fjäska runt på Nobelfest och samla in pengar till några fattiga för att få godhetspoäng. Det hjälper inte för att bromsa framväxten av den kriminalitet som kommer drabba dem mer och mer... det blir som i Brasilien men värre eftersom det är så transparent vem som äger vad och är förmögen i Sverige och var hen bor.

Salig Magnus Stenbock blev ju en driftkucku på grund av sina otidsenliga åsikter. Jag har svårt att tänka mig någon aristokrat som skulle våga gå mot strömmen likt han, adeln är nog lika kuschad som befolkningen i övrigt.

(FB) Framlidne Greve Magnus Stenbock
esbati.blogspot.com/2005/08/st-r-st-och-vst-r-vst.html
https://motpol.nu/oskorei/2014/07/16/magnus-stenbock-en-svensk-reaktionar
__________________
Senast redigerad av Ördög 2020-01-24 kl. 06:03.
Citera
2020-01-24, 07:03
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Måste alla skaffa vapen o bilda medborgargarden numera ?
De som inte redan har skaffat vapen har nog inte insett vart det här samhället är på väg.
Citera
2020-01-24, 07:24
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenisse
Din logik haltar rätt våldsamt nu. Kungafamiljen är både populär och omtyckt. Och lönsam trots ett rätt fett apanage.

Mm, kungafamiljen är ju en helt rimlig och inte alls irrelevant jämförelsepunkt.
Citera
2020-01-24, 07:54
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gretasgodeman
De som inte redan har skaffat vapen har nog inte insett vart det här samhället är på väg.


Men Carl Piper äger ju en massa vapen (välkänd jägare), tyckte du att det hjälpte?
Citera
2020-01-24, 08:00
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt ADHD-generationen så är det BO som får skylla sig själv i många trådar.
Påminner mig om Romen som uttalade sig om att om någon inte håller uppsikt på sin egendom så är det rätt att ta den och den är din.

Som uppskattning av släkten Pipers insatser för Sverige får jag äran att presentera den här:

Adliga ätten nr 1058
Adliga ätten nr 1899
Grevliga ätten nr 46

Imponerande CV för hela släkten:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Piper_(sl%C3%A4kt)

Leve Greven!! Leve Sverige!!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_Piper_(f%C3%B6dd_1946)
Ingenting alltså. Noll. Men tydligen har de pengar ändå till gagn för tjuvarna.
Citera
2020-01-24, 08:04
  #104
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men Carl Piper äger ju en massa vapen (välkänd jägare), tyckte du att det hjälpte?

Tror du CP tillhörde dom som (oaktat hans ålder) skaffat vapen för självförsvar och haft den mentaliteten?

Nejdå, i Sverige har det i årtionden varit precis tvärtom.

Har du ens knystat om att använda vapen mot andra människor har efterräkningarna kunnat bli stora.

Lämplig som vapenägare har du allra minst varit.

Och den mentaliteten gäller fortfarande.

Eller hur tror du det mottas här på forumet om jag säger att jag går ut med pistolen på mig om jag ser någon främmande på tomten?

Då hade jag blivit idiotförklarad.

Hade jag INTE gjort det däremot, ja då KAN det gå som för Carl.

Men du har säkert någon lösning på det.

Det har jag.
__________________
Senast redigerad av scoremax 2020-01-24 kl. 08:08.
Citera
2020-01-24, 08:13
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magandtor
Blir glad av att folk som röstat för degenererad mångkultur också får ta konsekvenserna av den. Vidriga sossesvin som vill förstöra för oss alla genom sin ofantliga dumhet, arrogans och naivitet.
Det var ju för fan Moderaterna som öppnade gränserna och släppte in vilket skit som helst. Rätt ska vara rätt. Nej, jag är inte sosse eller vänster.
Citera
2020-01-24, 08:27
  #106
Medlem
Sam.Boyds avatar
Jag är glad att det efter omständigheterna slutade väl (BO överlevde).

Själva händelsen är betydligt allvarligare än att en Greve blivit rånad. Det sätter ljuset på att Svensk landsbygd håller på att förändras till laglöst land.

Vilket får till följd att än färre är intresserade av att flytta ut från städerna.

Det får också till följd att många kommer fundera på vart man turistar o hur?
Citera
2020-01-24, 08:43
  #107
Medlem
Isnatts avatar
Är förvånad ibland över hur dåliga system människor har för att försöka skydda sig. Inte ens en maglite i hallen har vissa. CP kan man ju tänka sig att han skulle kunna ha ordnat med ett skydd i bostaden.
Gallerdörr så han inte står face to face när främlingar ringer på, lättåtkomligt larm eller liknande.
Undrar om han ens hade kameror..
Citera
2020-01-24, 08:59
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Tror du CP tillhörde dom som (oaktat hans ålder) skaffat vapen för självförsvar och haft den mentaliteten?

Nejdå, i Sverige har det i årtionden varit precis tvärtom.

Har du ens knystat om att använda vapen mot andra människor har efterräkningarna kunnat bli stora.

Lämplig som vapenägare har du allra minst varit.

Och den mentaliteten gäller fortfarande.

Eller hur tror du det mottas här på forumet om jag säger att jag går ut med pistolen på mig om jag ser någon främmande på tomten?

Då hade jag blivit idiotförklarad.


Hade jag INTE gjort det däremot, ja då KAN det gå som för Carl.

Men du har säkert någon lösning på det.

Det har jag.
Det fetade - nej, jag idiotförklarar dig inte men skaffa skalskydd och larm också. Personen på tomten kan ju vara ett bete och en skytt kan ligga dold i skogen. Inte alltid konfrontation är bästa metoden men det beror ju på utryckningstiden för polis samt om dom bryr sig. Men om du har samband med 112 från ditt safe room och kan maila bilder/video av typer med AK-47 som tränger in ökar det kanske chansen att få hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Är förvånad ibland över hur dåliga system människor har för att försöka skydda sig. Inte ens en maglite i hallen har vissa. CP kan man ju tänka sig att han skulle kunna ha ordnat med ett skydd i bostaden.
Gallerdörr så han inte står face to face när främlingar ringer på, lättåtkomligt larm eller liknande.
Undrar om han ens hade kameror..
Detta är ungefär vad jag skrev i inlägg #66. Vi verkar ha samma syn på saken, att den gode grevens störste fiende är hand totala aningslöshet. Och detta efter att home invasions på landet och i Stockholms rikare kvarter börjat bli legio. I det här fallet hade förbrytarna inte skjutvapen eller sprängladdningar så bara att inte öppna hade räckt långt och ett skalskydd hade troligen stoppat dom.

Jag antar att den grevliga bostaden är så stor att ett safe room går att anordna. Själva har jag funderat på att sätta in ståldörrar i källarplan till garage och pannrum och på så sätt ordna ett safe room. Har vatten och avlopp och får plats med vapenskåp så hinner man bara in är det rätt bra skydd om nu inte motståndet är ett kidnappningsteam med militärvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in