Citat:
Ursprungligen postat av
maallgan
Men Carl Piper äger ju en massa vapen (välkänd jägare), tyckte du att det hjälpte?
Tror du CP tillhörde dom som (oaktat hans ålder) skaffat vapen för självförsvar och haft den mentaliteten?
Nejdå, i Sverige har det i årtionden varit precis tvärtom.
Har du ens knystat om att använda vapen mot andra människor har efterräkningarna kunnat bli stora.
Lämplig som vapenägare har du allra minst varit.
Och den mentaliteten gäller fortfarande.
Eller hur tror du det mottas här på forumet om jag säger att jag går ut med pistolen på mig om jag ser någon främmande på tomten?
Då hade jag blivit idiotförklarad.
Hade jag INTE gjort det däremot, ja då KAN det gå som för Carl.
Men du har säkert någon lösning på det.
Det har jag.