Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Jag förstår att det är ett riktigt hårt slag mot "växthuseffektsfantasterna" att man löser det med att plantera träd. Hela deras "affärsidé" (förändra samhället till något vi inte vill) blir totalt dinosauriedöd alltså. Koldioxid återförs inte till atmosfären när växter och träd dör, skulle det vara som så, hade vi inte haft några fossila bränslen att prata om.
Enkel logik.
"Totalt dinosauriedöd"
Försök att inse att det du talar om handlar om flera hundra miljoner år.
Jag har visat dig att det bara i Sverige finns över 80 miljarder träd.
Planterandet av en miljard till kan då inte påverka co2-halten till någon mätbär grad.
Och jo, precis så är det. Det finns en kolcykel. Var tror du kolet kommer ifrån?
Hade det varit som du tror, hade vi sedan länge inte haft någon co2 i atmosfären.
Du tror ju på det här själv eftersom du accepterar att co2-halten har ökat sedan industiralismens intåg.
https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_cycle
Nu har du hittat på ett tredje epitet som inte alls är korrekt. Jag är inte miljöpartist, och jag är inte växthuseffektsfantast.
Nu är det min tur att tala om vad du är. Du är en råidiot, som inget förstår, och som hittar på saker om andra i dina feberdrömmar.
Logik är bara ett fint ord som du har hört talas om, men du har ingen aning om vad det betyder.