2020-01-23, 23:03
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det finns inga sådana publicerade studier. Artiklarna är vad man går efter.

Nu infaller sig frågan, vilka forskarstudier har du läst? Berätta för oss om vilka processer du var med om.

Räcker det med att jag läst lite rubriker? Det är i paritet med ditt vetande tydligen.
Citera
2020-01-23, 23:05
Bannlyst
Citat:
alarmisterna är ett kvalitativt ord. Utan att ha definierat det är det meningsöst att diskutera huruvida det kryllar, eller om det bara är en människa med namnet Kukusson.
Varför är det så viktigt för dig att jag ska tolka verkligheten på samma sätt som du?
Jag vet mycket som inte du vet.
Men jag tvingar inte på dig mina åsikter och min kunskap.
Tro vad du vill och låt mig tro vad jag vill.
Citera
2020-01-23, 23:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Räcker det med att jag läst lite rubriker? Det är i paritet med ditt vetande tydligen.

Nej det räcker inte. Du måste försöka läsa längre än rubrikerna.

Och pariteten är din egen.

Tänk så snabbt saker går från diskussion, till att tala om för dig att du är en råidiot.
Citera
2020-01-23, 23:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Varför är det så viktigt för dig att jag ska tolka verkligheten på samma sätt som du?
Jag vet mycket som inte du vet.
Men jag tvingar inte på dig mina åsikter och min kunskap.
Tro vad du vill och låt mig tro vad jag vill.

Det är inte viktigt för mig - det är du som skriver om det nu.

Det är viktigt för4 dig att jag tycker att det är viktigt att du måste3 tolka verkligheten på samma sätt som jag gör.

Men du kan ju inte det. Och väljer att förstöra en tråd med komplett trams.

Verkligheten handlar inte om dig.
Citera
2020-01-23, 23:12
Medlem
BallaKlavas avatar
Detta verkade vara en intressant tråd. Jag gick till sista sidan och det var bara klassisk pajkastning. Allt är som vanligt.
Citera
2020-01-23, 23:13
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Nej det räcker inte. Du måste försöka läsa längre än rubrikerna.

Och pariteten är din egen.

Tänk så snabbt saker går från diskussion, till att tala om för dig att du är en råidiot.

Så du brukar läsa både rubrik + ingress?

Jag brukar dock läsa studier i sin helhet, följt av reviews och andra kommentarer på både studiemetodik samt slutsats.
Citera
2020-01-23, 23:13
Bannlyst
Citat:
Det är inte viktigt för mig - det är du som skriver om det nu.

Det är viktigt för4 dig att jag tycker att det är viktigt att du måste3 tolka verkligheten på samma sätt som jag gör.

Men du kan ju inte det. Och väljer att förstöra en tråd med komplett trams.

Verkligheten handlar inte om dig.
???
Citera
2020-01-23, 23:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Bra, då kan du ge en kort sammanfattning av det här forskningsresultatet.

https://www.omicsonline.org/open-access/new-insights-on-the-physical-nature-of-the-atmospheric-greenhouse-effect-deduced-from-an-empirical-p lanetary-temperature-model.php?aid=88574

Finns där inte en kort sammanfattning?

Och är det ens ett forskningsresultat?

Du det, folk ljuger så mycket nu för tiden. Tänk om det du länkar till är en judisk lögn

Beskriv vad det är de säger.
Citera
2020-01-23, 23:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
???

Ja, dina frågetecken visar hur lite du förstår.
Citera
2020-01-23, 23:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så du brukar läsa både rubrik + ingress?

Jag brukar dock läsa studier i sin helhet, följt av reviews och andra kommentarer på både studiemetodik samt slutsats.

Oj, vill du visa oss det du kallar en studie, och länka oss till den?

Ja, och som humanist läser jag ju även vad som hände efter slutsatsen

Oj, kan det vara så?
Citera
2020-01-23, 23:27
Medlem
goseigens avatar
Ja jag vet inte vad det är för idioter som skriver, men Kukusson, snullerux och ArguOne, har inte alls förstått ämnet.

De är bara råidioter. Och som ArgusOne säger. Jag läser en hel undersökning

Haha, visst, då kan han visa det, och sedan visa varför artiklar är så dåliga.

Det handlar inte om er. Ni får börja om i grundskolan.
Citera
2020-01-24, 01:01
Medlem
Det är jobbigt att läsa när en diskussion om jordens mående inte handlar om jordens mående, utan om politik, olika grupper av människor och hur fel alla i "det andra lägret" har. Det är irriterande många som bara slänger ur sig vad de tror som om det vore fakta. De flesta av oss kan ju inte veta hur illa det är. Man kan inte lyssna på en enda källa och tro blint på den och hur många orkar plöja igenom en massa studier i en vetenskaplig tidskrift om man inte redan kan ämnet. Hur skall man förstå saker på forskningsnivå om man slutade läsa naturvetenskap när slutade grundskolan eller gymnasiet. Inte ens någon med högskoleutbildning i ett vitt skilt ämne borde med lätthet kunna ta till sig och sammanställa allt till en någolunda adekvat åsikt i frågan.
Därför är det en stor, stor skam och förlust, att det tydligen upptäckts så mycket forskarfusk. Det är ju forskare inom ämnet som sitter inne med den största kunskapen. Om jag skall laga bileb, vänder jag mig helst till en bilmekaniker. Om jag skall klippa håret så går jag till frissan. Om jag vill veta något om klimathotet...ja, då vill jag åtminstone hoppas att en forskare inom ämnen relevanta för detta, kan ge mig de mest uppdaterade svaren. Nu hoppas jag verkligen att de allra flesta som forskar inom ett ämne har stolthet nog att inte fuska och istället drivs av nyfikenhet och intresse. Om man forskar och kommer fram till något viktigt, måste man väl också brinna för att få sprida detta till världen, när det kommit så långt att det blivit testat nog många gånger etc.
Jag vet inte vad man skulle fatta sina beslut utifrån, om man inte fattar de utifrån forskning. Ska man gissa, tycker ni? Fusket inom högre utbildning och forskning är fruktansvärt. Jag vet inte hur utbrett det är, men det måste ju helt klart bort. 😭. Att med politisk metod försöka styra och manipulera forskning är konstigt och det är synd att så många blandar ihop det så. Klimatet bryr sig nog inte så mycket om politik, mer än om det bidrar till gott eller ont för jorden. Snälla rensa bort allt fusk inom vetenskap. Det skall vara det högsta och tas på allvar. Var man på sin plats, men med transparens...hur man nu får till det? Ni som tydligen varit med inom forskningen...hur illa är det egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in