2024-02-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Det är du som tar upp kvinnor och män hela tiden. Det är jag som brukar säga att alla har möjlighet till sex. Blanda inte ihop de.

Både män och kvinnor borde ha rätt att inte bli våldtagna. Enda sättet att komma dit är att ingen tror att deras "rätt till sex" går före någon annans rätt att säga nej.

Vilket inte är de du förespråkar. Eftersom du tycker att "skulden" ligger på den som säger nej snarare än den som försöker ha sex.

Om det är en kvinna eller man spelar igen roll för mig. INGEN har rätt till sex. ALLA har rätt att säga nej till sex.

Så istället för att svamla runt om män och kvinnor kan du återgå till min tidigare frågeställning:

Om du söker ett jobb: då är det ditt ansvar som sökande att se till att du uppnår kraven, är trevlig på arbetsintervjun osv. Eller hur?
Du snackar om ingen rättighet till sex men alla har en möjlighet.

Ingen rättighet betyder att det behöver inte vara något val varför någon person inte klarar målet.
Det gäller även för allt annat.
Exempelvis att bli statsminister är både ingen rättighet och inte en möjlighet för olika personer
Citera
2024-02-20, 18:14
Medlem
Citat:
Jo de gör de. Och om du inte anser att de gör de får du komma med argument för din sak. Inte bara gnälla och säga att det inte går ihop.

Alla har möjlighet till sex.
Ingen har rätt till sex.
Alla har rätt att säga nej till sex.

Alla dessa påståenden kan existera samtidigt.
Men du föreslår alltså:

Alla har inte möjlighet till sex.
Alla har rätt till sex.
Ingen har rätt att säga nej till sex.
Det går både påstå att något är ingen rättighet ochi ingen möjlighet samtidigt

Om jag skulle förespråka att sex är en rättighet så skulle jag inte påstå att sex är inte en möjlighet.
Citera
2024-02-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Du snackar om ingen rättighet till sex men alla har en möjlighet.

Ingen rättighet betyder att det behöver inte vara något val varför någon person inte klarar målet.
Det gäller även för allt annat.
Exempelvis att bli statsminister är både ingen rättighet och inte en möjlighet för olika personer

Ja, det är precis det jag snackar om. Sex är en möjlighet, ingen rättighet.

Vad du snackar om förstår jag inte alls ibland.

Nu är statsminister ett jobb som 1 person ha i hela Sverige. Möjligtvis 10/15 under en livstid. Sex kan alla ha. Så det är en orimlig liknelse.
Citera
2024-02-20, 18:17
Medlem
Citat:
Det går både påstå att något är ingen rättighet ochi ingen möjlighet samtidigt

Om jag skulle förespråka att sex är en rättighet så skulle jag inte påstå att sex är inte en möjlighet.

Ja, men det är inte det denna tråden handlar om. Ifall du vill prata om hur svårt det är att få ligga finns det många inceltrådar att diskutera det i. Ser att du redan hittat till flera av dom.

Så vill du inte diskutera om sex är en rättighet eller inte kan du bara vara tyst
Citera
2024-02-20, 18:19
Medlem
Citat:

Nu är statsminister ett jobb som 1 person ha i hela Sverige. Möjligtvis 10/15 under en livstid. Sex kan alla ha. Så det är en orimlig liknelse.
Så du menar nu att det handlar inte längre om att alla personer hypotetiskt kan ha sex utan du menar att alla kan ha det?

Din tolkning när du använder ordet "möjlighet"
Citera
2024-02-20, 18:21
Medlem
Citat:

Det jag menar är att man skulle kunna använda din tolkning avordet "möjlighet" i andra sammanhang och att man då kan påstå att det är lika mellan könen för alla personer har en möjlighet att få det hypotetiskt
Senast redigerad av Lejonet95 2024-02-20 kl. 18:25. Anledning: ..
Citera
2024-02-20, 18:21
Medlem
Citat:
Så du menar nu att det handlar inte längre om att alla personer hypotetiskt kan ha sex utan du menar att alla kan ha det?

Din tolkning när du använder ordet "möjlighet"

Om du har svårt att förstå vad ordet möjligheter betyder får du använda Google
Citera
2024-02-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Får man bestämma med vem med?

Får en 50-årig kvinna ha rätt till sex med en 20-åring?

Får en förlamad ens hjälp med onani? Nej just det.
Och enligt olika personers logik i denna tråd så kan man säga att alla 50 åriga kvinnor har en möjlighet att ha sex med en 20årig.
Citera
2024-02-20, 18:24
Medlem
Citat:
Om du har svårt att förstå vad ordet möjligheter betyder får du använda Google
Jag vet vad det betyder.
Men det lät som du menade att ett hypotetiskt scenario kan kallas "en möjlighet".
I så fall så blir det mer konstigt att du snackar om en möjlighet när sannolikheten är låg.
Senast redigerad av Lejonet95 2024-02-20 kl. 18:32. Anledning: ....
Citera
2024-02-20, 18:25
Medlem
Citat:
Det jag menar är att man skulle kunna använda dun tolkning avordet "möjlighet" i andra sammanhang och att man då kan påstå att det är lika mellan könen för alla personer har en möjlighet att få det hypotetiskt

Isåfall måste du göra en rimlig liknelse men liknande sammanhang. Sannolikheten att ha möjlighet att ha sex (100%) är inte samma som sannolikheten att bli statsminister (0.0000107%).

Att ha möjligheten att ha sex är ungefär som möjligheten att skaffa ett jobb. Eller gå på ica. Eller skaffa vänner. Eller andas.

Gäller olika förutsättningar? Absolut. Men möjligheten finns
Citera
2024-02-20, 18:26
Medlem
Citat:

Och då handlar det troligen om att du vill vilseleda.
"Möjlighet" när sannolikheten är låg.
Citera
2024-02-20, 18:27
Medlem
Citat:
Och då handlar det troligen om att du vill vilseleda.
"Möjlighet" när sannolikheten är låg.

Handlar denna tråd om sannolikheten att även tråkiga, fula och gnällande personer ska ha sex?

Eller handlar det om rättigheten till sex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in