2022-03-07, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Om du ska jobba på lager så gör dig själv en tjänst och tänk för fan på hur du använder kroppen.

Jag slet sönder mig på ett lagerarbete jag hade en gång när jag skulle lasta en container med större gods och inte tänkte mig för. Blev otaliga vändor till läkare och sjukgymnast och tog väl 5-6 år innan jag kände mig hyfsat återställd igen.

Lyft med benen. Inga dumma vridrörelser osv.

Annars beror det helt på lagret i fråga om det är jävligt eller skoj. Jag trivdes ganska bra, men då var det ett lager som var ganska soft. Blev ibland utlånad till ett annat lager och där var det ett helt annat tempo. Släppte du gaspedalen på trucken minsta lilla kunde du glömma att få ihop dagen.

Säkert roligt att jobba på lager som innefattar mat, har en kusin som jobbar åt fazer. Han har alltid fått ta hem bröd som håller på att gå ut eller där påsarna har öppnat upp sig. Då tar han och kollegorna bara med sina egna påsar och plockar
Citera
2022-03-07, 09:48
Medlem
Som alla skriver så är det upp till företaget... men ett "klassiskt" lagerjobb är ganska hjärndött och tär i mång afall som fan på kroppen. Hade försökt hitta något annat.
Citera
2024-02-13, 16:21
Medlem
3Godisars avatar
Finns det lagerarbeten där man inte behöver köra truck?!
Citera
2024-02-14, 00:31
Medlem
Jag jobbar inom kyl & frys på ett lager.
Jag plockar order på matvaror, lägger burar i rätt ordning och kör truck.
Stressnivån kan variera beroende på volymen av varor som kommer in.
På mitt jobb är det faktiskt väldigt lugnt och det är inte mycket lyftande som kan skada kroppen.
Jag trivs väldigt bra på mitt jobb👍🏻
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in