Hej,
Jag har dragit på mig skulder under en tid som idag uppgår till ca 200.000kr (7st skulder hos KFM) som jag vill betala bort så fort som möjligt, göra rätt för mig och kunna börja leva på riktigt igen. Jag vet att anmärkningarna fortfarande kommer ligga kvar i 5 år, men så länge jag blir av med skulderna till att börja med så är jag nöjd! Jag har idag löneutmätning men jag funderar på om det finns andra alternativ.
Nu till funderingarna. Idag fick jag ett brev från ett av inkassobolagen med ett erbjudande om att sänka min skuld hos dom med nästan hälften om jag börjar betala 250kr/mån från och med nu. Det här fick mig att fundera. Går det att komma överens med inkassobolagen om vettiga avbetalningsplaner och kanske också sänka skulderna isåfall? Skulle skulderna fortfarande ligga kvar hos KFM i det fallet eller drar inkassobolagen tillbaka skulderna därifrån? Eller kan jag glömma det och bara finna mig i att enda alternativet är att fortsätta med löneutmätningen? Några övriga tips och ideer?
Tack på förhand