2020-01-20, 11:37
Medlem
Jag är lite nyfiken på hur vaccinationsmotståndare tänker.

Vad tycker du är positivt med vaccin?

Vad tycker du är negativt med vaccin?

Vad gjorde att du blev motståndare?
Senast redigerad av ellinor.123 2020-01-20 kl. 11:50.
Citera
2020-01-20, 11:45
Medlem
HermaeusMoras avatar
Vaccination är till för förlorare låt naturen göra sitt jobb och ta död på alla svaga individer.
survival of the fittest.
Citera
2020-01-20, 11:49
Medlem
Vilka vaccin menar du?
Det finns olika typer av vaccin och olika "måsten" när det kommer till dessa.

Självklart ska man följa det vaccinationsprogram man som barn får på BVC.... men när det kommer till t.ex. influensavaccinet är det väl inte riktigt lika viktigt.... de som ligger i riskgrupp bör kanske vaccinera sig, men de som är fullt friska och utanför riskgrupp är väl inte nödvändigt att de vaccinerar sig?

Tänker på alla de som vaccinerade sig mot svinsjukan eller fågelinfluensan... har gömt vilket det var, där många fick narkolepsi och andra riktigt jobbiga biverkningar av vaccinet.... i det läget var jag väldigt glad över att varken jag eller barnen vaccinerade sig.... vi klarade oss ifrån sjukdomen ändå...

Tror att du kanske skulle specificera dig lite mer... Röda hud, kikhosta, polio är väl ganska bra om man fortsätter vaccinera mot, det har ju trots allt räddat väldigt många liv..... men sedan finns det andra vaccin som kanske inte är lika nödvändiga...
Citera
2020-01-20, 12:33
Medlem
du kanske kan tänka lite själv? är du noga med vad som sprutas in i din kropp? vet du vad vaccin innehåller?

mvh
Citera
2020-01-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Vaccination är till för förlorare låt naturen göra sitt jobb och ta död på alla svaga individer.
survival of the fittest.
Survival of the fittest betyder inte ”den starkaste överlever” utan ”den bäst anpassade överlever”. Så de individer som väljer att vaccinera sig anpassar sig bättre till de förutsättningar som finns och blir den som överlever och kan föra sina gener vidare.
Citera
2020-01-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Survival of the fittest betyder inte ”den starkaste överlever” utan ”den bäst anpassade överlever”. Så de individer som väljer att vaccinera sig anpassar sig bättre till de förutsättningar som finns och blir den som överlever och kan föra sina gener vidare.
Det betyder visst "den starkaste överlever".
Och "anpassade" enligt Spencer.
Citera
2020-01-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonenline
Det betyder visst "den starkaste överlever".
Och "anpassade" enligt Spencer.
Nej, du har fel och jag har rätt.
Citera
2020-01-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
survival of the fittest.

Hur tänker du då kring sjukdomen polio ? På vilket sätt gör naturen sitt jobb där ?
Citera
2020-01-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
du kanske kan tänka lite själv? är du noga med vad som sprutas in i din kropp? vet du vad vaccin innehåller?

mvh

Jag vet inte vad vaccinet innehåller men jag utgår ifrån att några i läkarsamhället vet det. Det måste vara besvärligt att inte lita på forskning och myndigheter.
Citera
2020-01-20, 19:16
Medlem
Citat:
Nej, du har fel och jag har rätt.
Ok. Kolla Google translate. O tala om vad du fick fram.
Citera
2020-01-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonenline
Ok. Kolla Google translate. O tala om vad du fick fram.
Google translate, du måste skoja,
Citera
2020-01-20, 19:21
Medlem
Citat:
Google translate, du måste skoja,
Jaja! Kör vilken jävla översättare du vill så ser du att båda är rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in