Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Jag har liknande symptom,utan diagnos. Tricket som fungerar för mig är att du börjar hemma och gör små projekt som jag planerar kvällen innan innan jag går och lägger mig och övertygar mig själv att det är viktigt för mitt välbefinnande. Dagen efter så laddar jag upp en ledig dag efter kaffet och frostar av frysen t.ex..Det är en lugn och behaglig sysselsättning. Samtidigt undersöker kylskåpet för att göra hyllorna rena.Plötsligt så har man kommit igång med mer än en sak i taget.
Låter som ett bra tips. Problemet är att jag aldrig kommer igång, jag kan vara pigg, peppad och motiverad kl 22 kvällen innan, skriva listor, känna att Yes, imorgon tar jag tag i det. När morgonen väl kommer så vill jag bara ligga kvar i sängen. Om jag tillslut kommer upp hamnar jag i soffan. Då spelar det ingen roll hur taggad jag var kvällen innan.
Jag kommer inte ur soffan, kommer inte igång.
I huvet skyller jag på allt, och skjuter på det jag ska göra, samtidigt som stressen ökar över allt jag måste göra som jag inte har gjort.
Hur svårt kan det vara? Jag frågar mig själv det lika ofta som omgivningen frågar mig det.
Jag behöver en sån husvagn som kalle, musse och långben åker runt i på julafton vid tiden.