Citat:
Ursprungligen postat av
8888zoom8888
Det måste finnas kärlek mellan människor.
I varje samhälle finns det en bra person och en dålig person.
Jag är muslim, jag respekterar kristna och judar, jag hatar ingen.
Varför all rasism gentemot muslimer. Vad gjorde de?
Det finns två miljarder muslimer runt om i världen.
(99.9%) av dem är fredliga. De älskar alla.
De älskar bara fred och hatar våld. Och mord.
Varför sprider rädsla sig? Och vilseleda i samhället.
Jag har bott i Sverige i 6 år. Jag dödade inte bara en liten myra.
Jag älskar och respekterar alla. I samhället har jag kristna vänner.
Jag inkluderar inte religion i mina personliga relationer. Jag respekterar helt enkelt att alla har sin tro.
Problemet som skrämmer är dels all terrorism som kommit till väst sedan 9/11. I Sverige har vi haft två muslimer som massmördat i sin religions namn (även om den ene var så klantig att han bara sprängde sig själv.
I många städer har muslimer dödat 100-tals vid ett flertal tillfällen i islams namn.
Den andra delen är ju hederskultur som ser illa ut i svenskars ögon och ett allmänt värdekonservativt beteende (homofobi t ex).
Man låter inte sina döttrar umgås med svenska killar, medan muslimska killar tycks ha lite svårt ibland att föra sig bland svenska kvinnor. Det där är kanske bara en kulturkrock, men leder till mycket irritation.
En annan femma är att vi äter er mat, men ni äter inte vår. Köttbullar på kyckling är inte gott, men så har det blivit. Kycklingarna slaktas givetvis enligt er sedvänja, inte vår.
Tidigare immigranter har anpassat sig efter oss, vi skall tydligen anpassa oss efter er... herrefolket.