2020-02-23, 23:20
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Som sagt Sverige blir allt mer islamistiskt och vi får mer se satantempel byggas upp i vårt land. Hur gör vi från att befria oss från detta sattyg?
Du kan inte stoppa satanismen. Satanismen är den mäktigaste religionen som finns och ni som inte har sett satanismens ljus är bara hinder som måste utplånas.
Citera
2020-02-27, 16:02
Medlem
Citat:
Som sagt Sverige blir allt mer islamistiskt och vi får mer se satantempel byggas upp i vårt land. Hur gör vi från att befria oss från detta sattyg?
Sprid lärdom om Sharia!

1. Skriv ut spalter med sharialagar på er dator-skrivare (hemma eller på arbetet).
Ni kan även t.ex. lägga till texten "snart i sverige" längst upp också.

2. Tejpa upp dessa lappar i:
Busskurer
offentliga toaletter
medborgartavlor
inne på coop / ica (de brukar ha annons-väggar)
på glasrutor vid butiker / affärer
andra tänkbara väntplatser.
Citera
2020-02-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Det måste finnas kärlek mellan människor.
I varje samhälle finns det en bra person och en dålig person.

Jag är muslim, jag respekterar kristna och judar, jag hatar ingen.
Varför all rasism gentemot muslimer. Vad gjorde de?
Det finns två miljarder muslimer runt om i världen.
(99.9%) av dem är fredliga. De älskar alla.
De älskar bara fred och hatar våld. Och mord.
Varför sprider rädsla sig? Och vilseleda i samhället.
Jag har bott i Sverige i 6 år. Jag dödade inte bara en liten myra.
Jag älskar och respekterar alla. I samhället har jag kristna vänner.
Jag inkluderar inte religion i mina personliga relationer. Jag respekterar helt enkelt att alla har sin tro.

Problemet som skrämmer är dels all terrorism som kommit till väst sedan 9/11. I Sverige har vi haft två muslimer som massmördat i sin religions namn (även om den ene var så klantig att han bara sprängde sig själv.

I många städer har muslimer dödat 100-tals vid ett flertal tillfällen i islams namn.

Den andra delen är ju hederskultur som ser illa ut i svenskars ögon och ett allmänt värdekonservativt beteende (homofobi t ex).

Man låter inte sina döttrar umgås med svenska killar, medan muslimska killar tycks ha lite svårt ibland att föra sig bland svenska kvinnor. Det där är kanske bara en kulturkrock, men leder till mycket irritation.

En annan femma är att vi äter er mat, men ni äter inte vår. Köttbullar på kyckling är inte gott, men så har det blivit. Kycklingarna slaktas givetvis enligt er sedvänja, inte vår.

Tidigare immigranter har anpassat sig efter oss, vi skall tydligen anpassa oss efter er... herrefolket.
Citera
2020-02-28, 21:44
Medlem
Citat:
Det måste finnas kärlek mellan människor.
I varje samhälle finns det en bra person och en dålig person.

Jag är muslim, jag respekterar kristna och judar, jag hatar ingen.
Varför all rasism gentemot muslimer. Vad gjorde de?
Det finns två miljarder muslimer runt om i världen.
(99.9%) av dem är fredliga. De älskar alla.
De älskar bara fred och hatar våld. Och mord.
Varför sprider rädsla sig? Och vilseleda i samhället.
Jag har bott i Sverige i 6 år. Jag dödade inte bara en liten myra.
Jag älskar och respekterar alla. I samhället har jag kristna vänner.
Jag inkluderar inte religion i mina personliga relationer. Jag respekterar helt enkelt att alla har sin tro.

Fredliga kanske, men älskar alla? Om du tror att 99,9 % av två miljarder människor älskar alla, så är du inte lite naiv, och vet ingenting om människor, och muslimer är inte mer eller mindre människor än ickemuslimer.

Citat:
Att eliminera denna okunnighet och ytlighet i ditt sinne eliminerar problemet. Det här är rasistiska idéer. Läs sedan mer och lära dig. Om grejerna. Förstå vad islam är och prata sedan om det.
Du har inte kunskap och kultur om islam. Bara hat, hat och rasism.
Är det bra eller dåligt?
Vågar du säga något om judendomen eller buddhismen? !!
Tyvärr är du väldigt vilseledande. Och bara inuti dig har hat mot den andra personen

Vi är nog överens om att TS är en idiot. Men förklara gärna vad du menar med rasistiska idéer. Även om TS är rasist, så finns det inget i trådstarten som indikerar detta. Vad är det som du vill att TS ska lära sig?
Citera
2020-02-29, 09:56
Avslutad
Citat:

Ättlingar till troende islamister tenderar lyckligtvis till att sekulariseras i Sverige.

Upplysning är verktyget att befria oss från alla vanföreställningar, oavsett om det är Islam, Kristendom, Scientologi eller konspirations teorier.
Det globala samhället har aldrig varit så upplyst, så som i dessa tider. Så du kan lugna ner dig.
Citera
2020-02-29, 11:22
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ättlingar till troende islamister tenderar lyckligtvis till att sekulariseras i Sverige.

Upplysning är verktyget att befria oss från alla vanföreställningar, oavsett om det är Islam, Kristendom, Scientologi eller konspirations teorier.
Det globala samhället har aldrig varit så upplyst, så som i dessa tider. Så du kan lugna ner dig.

Seriöst, har du tittat eller lyssnat på debatter med muslimer, vare sig de var mot kristna eller ateister? Jag kan säga dig att de är omöjliga att resonera med. Det är alltid på den nivån ungefär att var någonstans sade Jesus att "jag är Gud" eller "tillbe mig". Om jag inte får de exakta orden har du förlorat.

The Apostate Prophet: After the Scientific Errors Debate
Citera
2020-02-29, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Seriöst, har du tittat eller lyssnat på debatter med muslimer, vare sig de var mot kristna eller ateister? Jag kan säga dig att de är omöjliga att resonera med. Det är alltid på den nivån ungefär att var någonstans sade Jesus att "jag är Gud" eller "tillbe mig". Om jag inte får de exakta orden har du förlorat.

The Apostate Prophet: After the Scientific Errors Debate

Jag svarade på påståendet att Sverige blir mer islamistisk.

Har inte sagt något om fundamentalister än. Men kan säga att dom är lika oresonabla oavsett om det handlar om islam, kristendom eller scientologer.
Som tur är så blir Sverige (och resten av världen) mindre och mindre fundamentalistiskt tack vare att man inte längre får världen förklarad för sig av byhövdingen.
Citera
2020-02-29, 19:10
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag svarade på påståendet att Sverige blir mer islamistisk.

Har inte sagt något om fundamentalister än. Men kan säga att dom är lika oresonabla oavsett om det handlar om islam, kristendom eller scientologer.
Som tur är så blir Sverige (och resten av världen) mindre och mindre fundamentalistiskt tack vare att man inte längre får världen förklarad för sig av byhövdingen.

Så varför byggs det moskéer och minareter med böneutrop för fulla muggar i Sverige då?

Religion: why faith is becoming more and more popular
https://www.theguardian.com/news/2018/aug/27/religion-why-is-faith-growing-and-what-happens-next

Citat:
Interestingly, however, it is the under-30 demographic that is most likely to identify Germany as their home -- the same group that appears to be growing increasingly religious. Fully 70 percent of those under 30 expressed a desire for more mosques in Germany, 15 percentage points higher than the average for all respondents. Seventy-two percent say that Islam is "the only true religion."

http://spiegel.de/international/germany/survey-turks-in-germany-willing-to-integrate-but-more-religious-a-850607.html
Citera
2020-03-01, 02:52
Medlem
kef71s avatar
Citat:

Du kanske kunde rotera på nåt? En flaggstång?
Citera
2020-03-01, 05:13
Bannlyst
Eftersom alla politiker är för fega för att kritisera islam så kommer det bli krig. Den enda som på riktigt sagt sanningen om islam är Lars Wilks och han går under konstant dödshot.
Citera
2020-03-01, 10:51
Medlem
Sveriges framtid är en islamisk diktatur/kalifat eller en egyptisk militärdiktatur för att skydda minoriteterna. Precis allting tyder på det. Jag föredrar det senare 👍
Citera
2020-03-01, 11:05
Medlem
REWalls avatar
Citat:

Judendomen som religion grundades under Moses tid 1400-1200 f kr med barbariet i Gamla Testamentet som främsta urkund. Efter 1500 år, ca 200-300 e kr, reformerades judendomen i betydligt mer modern och humanistisk riktning genom skapandet av Talmud.

Ganska exakt 1500 år efter kristendomens grundande reformerades den främst genom Martin Luther insatser, och kristendomen lämnade inkvistationens barbari bakom sig.

Idag har det gått ca 1500 år sedan islam grundades, och det växer fram individer/krafter/rörelser som vill se en reformering av islam https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hon-ar-nordens-forsta-kvinnliga-imam-man-borde-forespraka-kvinnliga-imamer Det vi ska göra är att stödja dessa reformistiska krafter. Svensk PK, som regelmässigt ställer sig på fel sida, stöder bla ekonomiskt och juridiskt de konservativa islamistiska krafterna som vill hålla sig kvar i medeltiden. Islam i sig är alltså det mindre problemet. Svensk PK är det stora problemet i sammanhanget. Se tex i 30 sekunder hur PK-ledamöterna i Stockholms landstingsfullmäktige förlöjligade mig när jag argumenterade för indragna bidrag till konservativa islamiska sammanslutningar, se från 10:40 i klippet https://youtu.be/ZvxjFJemWfs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in