Citat:
Ursprungligen postat av
8888zoom8888
Det måste finnas kärlek mellan människor.
I varje samhälle finns det en bra person och en dålig person.
Jag är muslim, jag respekterar kristna och judar, jag hatar ingen.
Varför all rasism gentemot muslimer. Vad gjorde de?
Det finns två miljarder muslimer runt om i världen.
(99.9%) av dem är fredliga. De älskar alla.
De älskar bara fred och hatar våld. Och mord.
Varför sprider rädsla sig? Och vilseleda i samhället.
Jag har bott i Sverige i 6 år. Jag dödade inte bara en liten myra.
Jag älskar och respekterar alla. I samhället har jag kristna vänner.
Jag inkluderar inte religion i mina personliga relationer. Jag respekterar helt enkelt att alla har sin tro.
Men när det gäller hela frågan om Islam, kulturen, ursprunget.
Alltså det blir att sammanfatta allt man hört och sas vet som person och sen så förhåller i alla fall jag mig till det hela så gott jag kan, som Kristen, som född i Sverige. Med en egen preferens för västvärldens kultur och kalla mig inskränkt den som vill, men jag har aldrig varit i mellanöstern men inser även att den mest bästa kompisen, människan och personen KAN även komma ifrån denna kultur.
Men att ha fått hit den, uppå det ska det nu byggas moskéer här, minareter även, att få utöva t.o.m. böneutrop och viss ortsbefolkning säger tvär NEJ till sånt och jag med dom.
Det går för långt, min gästfrihet inskränker sig till att det kan finnas en ömsesidig samexistens med ömsesidig förståelse och respekt.
Men tror jag att det kommer att i allmänhet vara det som kommer att breda ut sig och att det kommer skapas gemensamma band av att leva i samförstånd och att INTE direkt vilja utöva våldsdåd och t.o.m. mot andra religiösa med tanke på andra händelser ute i världen och på senare tid?
Varför skulle en integration som redan inte fungerat fungera bättre här då om en alltför stor invandring kommer att fortsätta ifrån länder med den huvudsakliga religionen Islam?
Tänk realistiskt, inte något önsketänkande och inte endast ur ett subjektivt eller begränsat perspektiv.
Ja du är avstängd nu Zoom, vet. Jag bara kommenterar allmänt på din oförståelse av en konflikt som varit närvarande sen dess att Islam uppstod på 600-talet, och MÅNGA gånger blossat upp med terrordåd som följd med fundamentalistiska extremister på senare tid.
Dessa tillerkänner sig då som utövare och troende Muslimer, behöver inte vara det förstås.
Men det finns ändå en koppling och det är inget som några innerliga känslor för den Allah som du tror på kommer att ändra på.
Det är fakta det jag skrev.
Se till helheten.¨
"Det MÅSTE finnas" och jag tycker du argumenterar utifrån just en utopi om något bättre som får ta och manifistera sig som en verklighet eller så svävar vi ut i önskedrömmar totalt i allt.
Glöm inte definitionen av en som just ÄR en rasist nu även.
Skit samma. (Vad gjorde Zoom för fel undrar jag då iofs).