2020-01-29, 17:37
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Skärp dig!

Sedan när är islam en ras!?

Det måste finnas kärlek mellan människor.
I varje samhälle finns det en bra person och en dålig person.

Jag är muslim, jag respekterar kristna och judar, jag hatar ingen.
Varför all rasism gentemot muslimer. Vad gjorde de?
Det finns två miljarder muslimer runt om i världen.
(99.9%) av dem är fredliga. De älskar alla.
De älskar bara fred och hatar våld. Och mord.
Varför sprider rädsla sig? Och vilseleda i samhället.
Jag har bott i Sverige i 6 år. Jag dödade inte bara en liten myra.
Jag älskar och respekterar alla. I samhället har jag kristna vänner.
Jag inkluderar inte religion i mina personliga relationer. Jag respekterar helt enkelt att alla har sin tro.
Citera
2020-01-29, 20:42
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888

Jag inkluderar inte religion i mina personliga relationer. Jag respekterar helt enkelt att alla har sin tro.

Vem skriver du till?

Islam är inte en ras. Det är en tro. Exakt lika fånig som alla andra religioner.

Så...kritiserar man islam är man per definition INTE rasistisk!
Citera
2020-01-29, 20:44
Medlem
Citat:

Det finns undersökningar som starkt går emot siffran 99,9 %.
Citera
2020-01-30, 00:25
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:

Men när det gäller hela frågan om Islam, kulturen, ursprunget.
Alltså det blir att sammanfatta allt man hört och sas vet som person och sen så förhåller i alla fall jag mig till det hela så gott jag kan, som Kristen, som född i Sverige. Med en egen preferens för västvärldens kultur och kalla mig inskränkt den som vill, men jag har aldrig varit i mellanöstern men inser även att den mest bästa kompisen, människan och personen KAN även komma ifrån denna kultur.
Men att ha fått hit den, uppå det ska det nu byggas moskéer här, minareter även, att få utöva t.o.m. böneutrop och viss ortsbefolkning säger tvär NEJ till sånt och jag med dom.
Det går för långt, min gästfrihet inskränker sig till att det kan finnas en ömsesidig samexistens med ömsesidig förståelse och respekt.

Men tror jag att det kommer att i allmänhet vara det som kommer att breda ut sig och att det kommer skapas gemensamma band av att leva i samförstånd och att INTE direkt vilja utöva våldsdåd och t.o.m. mot andra religiösa med tanke på andra händelser ute i världen och på senare tid?
Varför skulle en integration som redan inte fungerat fungera bättre här då om en alltför stor invandring kommer att fortsätta ifrån länder med den huvudsakliga religionen Islam?

Tänk realistiskt, inte något önsketänkande och inte endast ur ett subjektivt eller begränsat perspektiv.
Ja du är avstängd nu Zoom, vet. Jag bara kommenterar allmänt på din oförståelse av en konflikt som varit närvarande sen dess att Islam uppstod på 600-talet, och MÅNGA gånger blossat upp med terrordåd som följd med fundamentalistiska extremister på senare tid.
Dessa tillerkänner sig då som utövare och troende Muslimer, behöver inte vara det förstås.
Men det finns ändå en koppling och det är inget som några innerliga känslor för den Allah som du tror på kommer att ändra på.
Det är fakta det jag skrev.

Se till helheten.¨
"Det MÅSTE finnas" och jag tycker du argumenterar utifrån just en utopi om något bättre som får ta och manifistera sig som en verklighet eller så svävar vi ut i önskedrömmar totalt i allt.
Glöm inte definitionen av en som just ÄR en rasist nu även.
Skit samma. (Vad gjorde Zoom för fel undrar jag då iofs).
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-30 kl. 00:35.
Citera
2020-01-30, 06:30
Medlem
o0Halal0os avatar
Islams mänskliga föredöme muhammed dödade andra människor!

Människor som vill efterlikna muhammed bör granskas av säkerhetspolisen eftersom muhammed dödade andra människor.
Citat:
Att eliminera denna okunnighet och ytlighet i ditt sinne eliminerar problemet. Det här är rasistiska idéer. Läs sedan mer och lära dig. Om grejerna. Förstå vad islam är och prata sedan om det.
Citera
2020-01-30, 16:17
Medlem
Brajias avatar
Islam kommer bli sveriges statsreligion om tre år.
Citera
2020-01-30, 16:42
Medlem
Du kan börja med att lära av Rasmus Paludan i Danmark, han retar upp muslimerna å det grövsta. Senast i morse brände han koranen (igen) han får dock polisbeskydd varje gång han visar sig - skulle troligen inte funka i Sverige då vi tar stor hänsyn till ”fredens religion”, men nånstans får du börja!
Citera
2020-01-30, 16:58
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Du kan börja med att lära av Rasmus Paludan i Danmark, han retar upp muslimerna å det grövsta. Senast i morse brände han koranen (igen) han får dock polisbeskydd varje gång han visar sig - skulle troligen inte funka i Sverige då vi tar stor hänsyn till ”fredens religion”, men nånstans får du börja!
Ja tycker han att boken fungerar bäst som aska för vinden så BÖR även hans åsikt respekteras med.
Inget jäkla daltande med ormen i vassen.
Inget hymlande med hur allt ligger till. Om någon Muslim som läser detta vill se mig som Kristen kasta skit på den etablerade Kristendomen i dess flesta former så tycker jag att det är befogat med.

Religionen ingår i ett sammanhang vare sig den "vill" det eller inte där den används i andra syften än hur den är ämnad att vara till att i alla fall borde vara.
Och hur många Muslimer vet och har läst Koranen ingående?
Precis som det bland Kristna finns rättrogna så gör det det inom Islam.

Du som Muslim (INTE BA, skriver till folk i allmänhet på Flashback som läser då så klart), bör ta avstånd istället till vad som görs i Allahs namn och kraftigt fördöma det.
Precis som jag tycker som troende att korstågen inte var vad Jesus menade med hur hans budskap skulle spridas.
Det fattar man om man fattat något.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-30 kl. 17:01.
Citera
2020-01-31, 01:56
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Vi kommer aldrig att kunna "befria" oss från islam. Det finns liksom ingenting man kan göra åt det faktum att en stor del av landets medborgare tror på en viss gud. Det enda vi kan göra är att låta dem praktisera sin religion i fred, eftersom alla angrepp på deras religion kommer att resultera i ett ännu mer polariserat samhälle och öka risken för fler terrordåd.

EDIT: Jo förresten, det finns en sak man kan göra. Man kan se till att även muslimer får det gott ställt i landet, eftersom religion som regel blir mindre viktig för människor ju färre bekymmer de har.

"Praktisera sin religion ifred"

Så vi ska låta dem införa sharialag och utropa Sverige till islamisk stat? För då slipper vi terrordåd?

Det handlar alltså inte om några oskyldiga gudstrogna människor här, det handlar om islamiseringen av väst. Det finns tragiska exempel i historien på hur det gått när kristna har öppnat famnen för muslimerna.
Citera
2020-02-07, 11:39
Medlem
Kristna är förföljda av anti-kristna sedan ca år 33 e.Kr. Länk: https://intrnet.se/persecutionofchristianity.html Det finns massor av människor som kommer från kristna länder som börjat förfölja kristna. T.ex. som Stalin som förstörde en ortodox katedral. Länk: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kristus_Fr%C3%A4lsarens_katedral Det finns också i Sverige och Polen sådana människor. Göran Persson byggde en moské och bidrar till en hotfull stämning mot kristna.
Citera
2020-02-08, 18:37
Avslutad
Jag vill inte ha någon skitreligion i min närvaro överhuvud taget.
Citera
2020-02-23, 22:34
Medlem
GUDS fred allihopa, jag är muslimska, många av er blandar ihop, kultur, tradition och arabhat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in