Citat:
Ursprungligen postat av
90taletskrona
Det är en möjlighet för mig. Helst vill jag vara på jobbet eftersom jag känner mig effektivare på jobbet av många anledningar. Det är lättare att prata med kollegor, jag har färre distraktioner, osv. I brist på andra val är det väl något sånt jag får kräva av min arbetsgivare.
Jag spenderar ca. 4 timmar om dan med att pendla och 1 timme på att förbereda mig inför jobbet, vilket lämnar 3 timmar till fritid, och 8 timmar till att sova men det brukar utveckla sig till att stannar uppe senare, vilket blir 5 timmar fritid och 6 timmar sömn, vilket är alldeles för lite.
Pendlat 4h själv i 1.5 år innan jag bytte uppdrag, 4 dagar på jobbet 1 dag från hem kontoret.
När man jobbar hemmifrån så får planera sitt arbete lite mer, så man sparar sånt jobb som passar bra till att sitta själv med så som att skriva rapporter.
Givetvis så är man tillgänglig på telefon och mail.
Vissa saker blir mer omständligt medans andra blir mer tidseffektiva då man blir mindre störd.
Givetvis så måste man ha disciplin. Men det är inget som hindrar att man slänger in en maskin tvätt när man har rast.
Prata med din chef om att du vill prova att jobba hemmifrån, funkar det inte så vet du iallafall att det inte var enlösning för dig.
Vet inte hur du pendlar. Men på tåg funkat det att göra en del jobb, kan du få det att räknas som arbetstid så kortas tiden ner som du är hemifrån.