2020-03-18, 12:36
Medlem
flaskborstes avatar
Många unga här..förringar dödsfallen och tycker de är säkra då mest äldre drabbas..Dock så kommer isåfall många yngre att förlora sina föräldrar och morföräldrar tidigt.

Många av de jag könner har föräldrar runt 45-60 en grupp som också har en hel del sjukdomar att dra på..Numera så lever många unga hemma längre och förmodligen smittar sina föräldrar/förälder..

Vad händer då "mamsen dör" och det är dags att ta hand om arbete, ekonomi och vardags sysslor själva ? Det finns risk för att många som mister föräldrar och morföräldrar inte kommer klara av att bli vuxna över en natt..
Citera
2020-03-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Vad är det senaste?
Har de lugnat sig? Första dagen det inte är domedagsrubriker i media?

nja står i Expressen att risk för isolering i 1 år
Citera
Medlem
outback4s avatar
Jag är inte rädd för Corona viruset, det jag är rädd för är folkets beteende, det skrämmer mig tusen gånger mer
Citera
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Jag måste jobba. Betala lån. Stor industri.

Är du sjuk så ska du vara hemma.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Tegnell är en psykopat som påstått att smittan inte ens skulle komma hit och levererat den ena motsägelsen efter den andra.

Sverige har haft ett försprång och kunnat agera, man har valt att inte agera.

Nej alla i hela världen är inte "lika dåligt rustade", trams.

Sinnersten, jag ser dig inte som ett troll. Det farligaste som finns är en desperat människa och de flesta förstår det intuitivt.
Denna typ av samhällspåverkan kan frammana desperation hos individer, vissa kallar det panik.
Att vara förberedd i samhället lindrar risken för just desperation/ panik och som det ser ut så är inte samhället förberett på detta.
Staten har redan sedan en tid tillbaka gått ut med att vi som medborgare ska kunna överleva självständigt i minst 72 timmar.
Det räcker inte nu och varken staten eller folket vidtar lämpliga åtgärder.
Regeringen valde att jaga djävulens svans genom att söka källan till spridningen istället för att ligga steget före.
Vi har förlorat massor med viktig tid genom att inte lägga resurserna rätt, det är betydligt bättre att försöka hindra smittspridningen än att arbeta med konsekvenserna.
Citera
2020-03-18, 12:38
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Det mest intressanta är att det ploppat upp ett stort antal användare som registrerades i Augusti, September 2008 som inte har haft ett enda inlägg förrän nu och ALLA är Tengnellfans.

Jag erkänner härmed utan omsvep att jag tillhör den kategorin. Det var kul så länge det varade att försöka sätta sig in i huvudet på Anders Tegnell, men det finns en poäng i att det är oansvarigt, och att vi inte behöver övertyga ännu fler idioter att dricka den HBTQ-certifierade Kool-aiden.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Märkligt. Jag har tyckt att egoisterna är de som är ute och utsätter sig själva och andra för onödiga smittorisker när de istället kunde stannat hemma.

Ja men det beror på att du är en egoist som tycker att det är acceptabelt att förse sig så att andra blir utan.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Vietnam är ett steg närmare att förbjuda marknader med vilda djur, rapporterar The Guardian.

Premiärministern Nguyen Xuan Phuc har gett landets landbruksdepartement i uppgift att ta fram ett lagförslag om att stoppa illegal handel och även konsumtion av vilda djur, som man tror kan bära på det nya coronaviruset.

Flera rapporter gör sedan tidigare gällande att coronaviruset först spridits via djur på en matmarknad i den kinesiska staden Wuhan.

Även Kina har uppgett att man har planer på att förbjuda liknande marknader
(Aftonbladet)

Det var som fan!

Ska dock tas med en nypa salt. Dessa förbjöds i Kina efter SARS men kom tillbaka efter några år. Det intressanta är huruvida staten går emot folket kulturyttringar och gör dessa förbud permanenta
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Så du tror inte arbetslösheten sjunker en aning när folk börjar dö i samma takt som i Italien om vi inte gör något alls?

Pandemier är ett utmärkt sätt att reducera befolkningsstocken samtidigt som den effektivt blir ett AMS-program.

/sarc
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolex
Alla virus muterar konstant. Mutationer är inte farligt på det sättet
... Jag försöker bara få ut till den stora massan att ingen immunitet finns att få.

Vad hjälper lite resistens när man blir helt fucked i inre organen?
Citera
2020-03-18, 12:39
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Vietnam är ett steg närmare att förbjuda marknader med vilda djur, rapporterar The Guardian.

Premiärministern Nguyen Xuan Phuc har gett landets landbruksdepartement i uppgift att ta fram ett lagförslag om att stoppa illegal handel och även konsumtion av vilda djur, som man tror kan bära på det nya coronaviruset.

Flera rapporter gör sedan tidigare gällande att coronaviruset först spridits via djur på en matmarknad i den kinesiska staden Wuhan.

Även Kina har uppgett att man har planer på att förbjuda liknande marknader
(Aftonbladet)

Det var som fan!
Sen ska det efterföljas också, det glöms väl i vanlig ordning efter ett halvår och återupptas som att inget hänt.
Citera
2020-03-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
... Och covid-19 muterar per värdkropp (åtminstone gjorde den det i Kina).

Do the math.
Så gör väl många virus, inte sant? Många mutationer blir avarter, invalida missfoster. Andra blir farligare, vissa blir mindre farliga. Många av dessa varianter är ändå såpass lika sin föregångare, att dina immunceller trots allt känner igen viruset.

Ibland uppstår en mutation som är såpass annorlunda att immunkroppar mot en äldre variant inte klarar av att identifiera den nya varianten, men det är långtifrån vid varje mutation det sker. Eller har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in