2020-03-18, 12:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
När de sen ligger där dödssjuka då blir det långnäsa och "skrattar bäst som skrattar sist" på dem!

Nu önskar jag inte döden åt någon, den här sjukan verkar jävligt plågsam dessutom. Jag förstår bara inte hur det kan vara så hemskt att sätta sitt liv på paus ett tag - så jävla viktiga är vi inte.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Agera hur?

Skulle vi stängt ner samhället i februari?
Låsa in folk i karantän?
Svetsa in folk i hemmet?
Stänga skolor?
Desinfecera gator som i Kina?

Sen då? Vad gör vi sen?
När ska skolan öppna igen? När ska gränserna öppna igen?

Om vi stänger skolor och öppnar dem igen, och smittan sprider sig på nytt, vad gör vi då?

Stänger skolor en gång till? Orkar elever med det? Hur effektivt är det i förhållande till insatsen? När ska man ta ikapp utbildningen?

Vad händer med folk som förlorar jobbet eller behöver vara hemma med barnen?

Assymtomatisk smittspridning har visat sig stort, hur håller vi borta den?

Tur vi inte har dig som statsepidemiolog, då hade nog samhället varit kaos vid det här laget.

Du är ett troll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Tror ni konserter och allt kommr vara som vanligt redan i Juni igen?
Går inte utesluta, men är rejält optimistiskt skulle jag gissa.
Citera
2020-03-18, 12:19
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/varfor-dor-fler-man-an-kvinnor-av-corona/

Positiva nyheter för kvinnor och ickerökare.

Haha, det kanske är därför vi inte är så sugna på att stoppa smittan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Ja? Tror nog de flesta, precis som jag, vet det.
Det är inget mördarvirus vi har här.

Blir man sjuk stannar man sedan hemma(den stora majoriteten, som jag, kommer ha svaga symtom).

Förr eller senare kommer man ändå dra på sig detta virus(Om man nu inte stänger in sig i 2 år och väntar på vaccination).

Du förstod uppenbarligen inte vad jag menade.

Antingen fattar du inte att man sprider vidare viruset innan "blir man sjuk stannar man sedan hemma", eller så skiter du i dom människor du utsätter för livsfara när du för smittan vidare.

Usch... Det är just ni som kommer att göra att det här blir tungt för sjukvården närmsta månaderna.

Att många kommer att bli sjuka betyder inte att så många som möjligt måste bli smittade helt okontrollerat samtidigt, bara för att du ska kunna vara på gymmet. Använd hjärnan om du har en.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Ja inväntar bara på att rapporterna om dödsfall avslutas.
"Det är inte längre någon mening att redovisa detta" typ

Eller att ingen säger något alls så vi hamnar i totalt mörker.
Precis, att de hade corona men att man inte kan konstatera att det var just corona som var dödsorsaken.

Är det bara jag som tycker att vi borde ha fler dödsfall?
Citera
2020-03-18, 12:20
Medlem
I alla Europeiska länder så tenderar avslutade fall nu att ligga på cirka 50% dödlighet. Ju längre tiden går desto mer säker borde den siffran bli. Kan det verkligen vara så att hälften dör eller finns det någon annan faktor som spelar in?
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid

Ska bli intressant att se hur globalismen påverkas av denna utveckling. Jag förutser en återgång till hermetiskt stängda gränser.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/varningen-risk-for-isolering-i-over-ett-ar/

Karantän i upp till 18 månader. Globalismen kommer att få sig en smäll men jag tror den kommer tillbaka efter några år.
Citera
Medlem
Citat:

Med denna taktiken så lär vi nått kulmen i mitten av april. Ju fler som smittas, desto fortare går det.
Citera
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Precis, att de hade corona men att man inte kan konstatera att det var just corona som var dödsorsaken.

Är det bara jag som tycker att vi borde ha fler dödsfall?

Är vi på under 15 när veckan är över så kommer man bli lite fundersam.
Citera
2020-03-18, 12:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej
Citera
2020-03-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Saxat ur SvD:
” Evy Hammarström, ”70 plus”, känner inte någon oro. Hon ställer sig lite frågande till Folkhälsomyndighetens rekommendation.

– Många av oss som är lite äldre är väldigt ensamma. Vi sitter ensamma alla dagar året runt, och nu ska vi sitta hemma ensamma utan att få gå ut?”

Guldläge för alla er vars hjärta uppenbarligen klappar för alla gamla som vi måste skydda inte bara från virus utan nu också tristess. Här har ni chansen att visa sann medmänsklighet. Handla åt dem och sitt sedan och prata med dem några timmar.

Gruppen trögfattade åldringar kommer nog att komma i klump till vården, alla lika förvånade.

Samma typer som chockas av eget åldrande och döden...

Tant kan googla pandemi och corona och ksn kanske acceptera lite tristess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in