2020-03-18, 06:47
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenely82
I måndags var 25% av mina kollegor hemma pga förkylning och det viskas av att en av dem kan ha Corona.

Många jobbade hemifrån och igår rekommenderades att de som kan helt eller delvis skulle jobba hemifrån.

Tyvärr är jag den enda som INTE kan jobba hemifrån pga att jag inte har en bärbar jobbdator och chefen tyckte det var bra om någon var på plats sen på han till "Då kan du ju komma hit även om du har förkylningssymptom"

Jag kommer stanna hemma om jag har symptom eller tänker jag fel?
Stanna hemma punkt!
Citera
2020-03-18, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad har det med saken att göra?

533 döda och 11826 smittade kanske inte håller med dig. Oavsett så respekterar man väl landets bestämmelser där man befinner sig.
Har du någon siffra på snittåldern på de döda? Men såklart måste man följa idiotiska påbud där man är, de borde naturligtvis åka hem och festa vidare där.
Citera
2020-03-18, 06:48
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vissa gärna källa på den uppgiften

Målet för rättsväsendet är att säkerställa den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet.

Polismyndigheten ska tillsammans med övriga myndigheter inom och utom rättsväsendet genom sina insatser bidra till målet för kriminalpolitiken – att minska brottsligheten och öka människors trygghet.

källa polisen
Precis. Staten skyddas ju av militären.
Citera
2020-03-18, 06:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Är du dum på något sätt?
Alla ska naturligtvis betraktas som lika utsatta.
Vi ska skydda barn och unga med.
INGEN ska exponeras. Det var väl inte så svårt att begripa?

Jaha, så en 15-åring löper lika stor risk som en 87-årig multisjuk och alla ska isoleras. Ja det blir säkert bra.
Citera
2020-03-18, 06:49
Medlem
Aftonbladet för visso , men ändå en studie jag tidigare inte sett. Snälla, snälla farbror statsminister, låt oss få göra test som de andra länderna 😭

Ber om ursäkt om någon skrivit in den redan..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJOrMj/studie-i-italiensk-by-halften-av-de-smittade-saknade-symtom

” Alla som testats positivt isolerades tillsammans med alla de träffat och efter ungefär tio dagar genomfördes en ny testrunda. Då blev resultatet att andelen smittade sjunkit till 0,3 procent.
Sex personer var fortfarande smittade utan att visa några symtom och hölls i karantän. Just dessa sex var nyckeln till att utbrottet i Vo Euganeo kunde stoppas, uppger Andrea Crisanti, professor i molekylär parasitologi, för Financial Times.
– Om de inte hade identifierats skulle infektionen ha fortsatt, säger han till tidningen.”
Citera
2020-03-18, 06:50
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudanz
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10213047108411790&id=18152436 77

Corona ger feber som paracetamol hjälper mot? Förstår inte en som jobbar i vården det?
Varför har inte vården hamstrat medicin?
Citera
2020-03-18, 06:51
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Ju äldre den är desto mindre "dumt" blir det i sammanhanget. Så har turister agerat i 30 år.

Det var i förrgår.

Du ser väl i videon att polisen är där med och säger till dem att bestämmelserna gäller, och du ser ju att de skiter i det. Nu pratar du ju strunt bara.
Citera
2020-03-18, 06:51
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Stackars, stackars Spanien.

"‘It’s just a flu that you need to get over’: British tourists in Spain continue to party"

(Innehåller intressant video)

https://scroll.in/video/956509/its-just-a-flu-that-you-need-to-get-over-british-tourists-in-spain-continue-to-party
Tycker också att videos är intressant. Zombie-människor. Tittar gärna på fler intressanta videos.
Citera
2020-03-18, 06:53
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Det var i förrgår.

Du ser väl i videon att polisen är där med och säger till dem att bestämmelserna gäller, och du ser ju att de skiter i det. Nu pratar du ju strunt bara.

En del har hänt sedan i förrgår. Sluta låtsas som annat.
Citera
2020-03-18, 06:56
Medlem
Lost.Villains avatar
Alltså Svt:s sändning är ju skitrolig.

"Många 70-åringar känner sig inte äldre"
Citera
2020-03-18, 06:57
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Tycker också att videos är intressant. Zombie-människor. Tittar gärna på fler intressanta videos.

Det mesta har tagits bort eller kanalerna har stängts.
Denna finns kvar, ibland hinner man se en intressant video innan den censureras, så kolla ofta.
Ganska mycket roliga saker med, vilket kan behövas i dessa tider tycker jag.
Scrolla ner lite så hittar du just nu lite intessanta videos

https://twitter.com/hashtag/coronavirusoutbreak
Citera
2020-03-18, 06:59
Medlem
Salcinns avatar
"Förbudet gäller resor till Sverige från länder utanför EU.

Det kommer att finnas undantag för inreseförbudet, säger Damberg.

– Naturligtvis om man är medborgare i Sverige eller jobbar eller bor i Sverige har man rätt att komma hem eller familjeskäl i vissa sammanhang. Så det kommer att finnas undantag, säger han.

Andra personer som undantas inreseförbudet är diplomater, personer som är i behov av internationellt skydd och personer som ska utföra nödvändiga funktioner i Sverige eller transporterar varor hit."

Så det är fortfarande fritt fram för alla åka till Sverige för alla länder i Europa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in