2020-03-18, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Stackars, stackars Spanien.

"‘It’s just a flu that you need to get over’: British tourists in Spain continue to party"

(Innehåller intressant video)

https://scroll.in/video/956509/its-just-a-flu-that-you-need-to-get-over-british-tourists-in-spain-continue-to-party
Vad säger att de har fel? I deras fall skulle jag vara mer orolig för diabetes.
Citera
2020-03-18, 06:33
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Stackars, stackars Spanien.

"‘It’s just a flu that you need to get over’: British tourists in Spain continue to party"

(Innehåller intressant video)

https://scroll.in/video/956509/its-just-a-flu-that-you-need-to-get-over-british-tourists-in-spain-continue-to-party

Skumt, så stöddiga var inte engelsmän när jag var i pattaya. Alla trevliga och artiga, men det verkar finnas en del rötägg..

Eller så hade dom respekt för mig, inte jävlas med en finne, som ryssarna där, söp med dom ett par gånger.. roligt folk
Citera
2020-03-18, 06:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Byggde inte norge en förfärlig massa nya sjukhus för några år sedan? Och anställde en massa personal både från Sverige och Norge?
Eller minns jag fel?

Där sa du något. Hmm Norge dags att tacka för lånet, nu behöver vi få hem vår personal, skicka gärna mer några respiratorer som tack för lånet
Citera
2020-03-18, 06:35
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Måste med sorg meddela att hunden i Hongkong som drabbades av coronavirus nu har avlidit.

Då slapp han bli uppkäkad. Kanske får en begravning?
Citera
2020-03-18, 06:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jepp. Kanske vi äntligen kan få slut på "riskgrupp" tjatet nu.

Ok, så nu är det fritt fram för 85+ och hjärtsjuka att exponera sig då eftersom det inte finns någon som ska betraktas som särskilt utsatt [kallat riskgrupp]. Alla äldreboenden bör således öppna för besökare igen då?
Citera
2020-03-18, 06:41
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Den är minst två dagar gammal, kanske äldre. Inte så mycket att säga om det.

Vad har det med saken att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vad säger att de har fel? I deras fall skulle jag vara mer orolig för diabetes.

533 döda och 11826 smittade kanske inte håller med dig. Oavsett så respekterar man väl landets bestämmelser där man befinner sig.
Citera
2020-03-18, 06:42
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ok, så nu är det fritt fram för 85+ och hjärtsjuka att exponera sig då eftersom det inte finns någon som ska betraktas som särskilt utsatt [kallat riskgrupp]. Alla äldreboenden bör således öppna för besökare igen då?

Är du dum på något sätt?
Alla ska naturligtvis betraktas som lika utsatta.
Vi ska skydda barn och unga med.
INGEN ska exponeras. Det var väl inte så svårt att begripa?
Citera
2020-03-18, 06:43
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Polisens första uppgift är att skydda staten, inte privategendom. Finns mycket som kommer till ytan under en kris som många inte förstått tidigare.

Vissa gärna källa på den uppgiften

Målet för rättsväsendet är att säkerställa den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet.

Polismyndigheten ska tillsammans med övriga myndigheter inom och utom rättsväsendet genom sina insatser bidra till målet för kriminalpolitiken – att minska brottsligheten och öka människors trygghet.

källa polisen
Citera
2020-03-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Skumt, så stöddiga var inte engelsmän när jag var i pattaya. Alla trevliga och artiga, men det verkar finnas en del rötägg..

Eller så hade dom respekt för mig, inte jävlas med en finne, som ryssarna där, söp med dom ett par gånger.. roligt folk
Fanns något program som gick på tv där de filmade unga engelsmän vid Ibiza och liknande. Alla var praktexempel på riktiga røvhål
Citera
2020-03-18, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vad fan tror du? Jävla konspirationsteorier.
I Sverige, med regioner och sjukhus på alla håll finns inte en jävla chans att mörka något sådant. Då hade vi behövt ett dödskomando som åkte runt och dödade alla som vet något. Det får finnas gränser för dina fantasier.
Nej, det behövs inget dödskomando.
Det behövs bara en idiot ”expert” som Tegnell som gör allt som man inte ska, enligt experter i Europa. Svenskar är det mest naiva folket på jorden som har slutat att tänka och så fort de tänker så är det konspirationsteorier...
Citera
2020-03-18, 06:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
En väninna till mig som kan kinesiska. Säger att rykten säger att detta virus redan startde i October 2019. Hon har läst detta men kina blockar nyheter. Hon bor i usa.

Jo men det har inte varit någon hemlighet att det startade okt-nov
Citera
2020-03-18, 06:46
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra?

533 döda och 11826 smittade kanske inte håller med dig. Oavsett så respekterar man väl landets bestämmelser där man befinner sig.

Ju äldre den är desto mindre "dumt" blir det i sammanhanget. Så har turister agerat i 30 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in