2020-03-16, 22:01
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Men desto.mer smittade, desto mer ökar risken för muteringar.

För i helvete, det heter mutationer.

Och de flesta mutationer gör virus SVAGARE, inte starkare.
Citera
2020-03-16, 22:01
Medlem
En anställd på en skola ljög om corona

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=7430750
Citera
2020-03-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Se vad italienarna tex säger de varnar ju att länder måste agera mycket mer, det gör nu allt fler länder men inte Sverige.
Alla länder är unika. Man kan inte tillämpa samna principer överallt. Italien bör hålla käften... Inte minst med anledning av den situation de satt sig själva i. Fattar inte varför de ska prata im Sverige när det bara idag dig 350 pers i deras egna land. De gör bäst i att fokusera på sin egna situation.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Riksbanken köper obligationer och ska lättvindigt låna ut till banker, minst 300 miljarder...

(Ekot)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Ökar inte flockimmunitet strategin risken för muteringar då fler är smittade!!!

Det ökar framför allt dödstalet.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Alla tåg?! I helvete heller?
Vart fjärde.
Citera
2020-03-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Exakt. Det är så jävla naivt att tro att mister Anders Tegnell med hans otroliga intelligenta utseende skulle vara smartare än experter från resten av världen. Anders Tegnell. Ett geni. Vi kommer ersätta Nobelpriset med Tegnellpriset.

Men allvarligt. Det finns en chans på miljonen att han har rätt. För i världen kan vad som helst hända. Men inse att med största sannolikhet har han fel. Precis som hela tiden hittills.
Vakna för fan.

Eftersom du underkänner hans resonemang och hans erfarenhet kanske du skulle vilja vara så snäll och berätta vad som pekar på att han har fel. Det är väl en smal sak för en epedemi expert som du med 40 år i yrket.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
DOW är nästan nere på -13% . Det måste vara riktigt länge sedan det gått så dåligt i börsen. Säkert innan jag föddes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
SJ ställer in alla tåg i Sverige nu!
Dow Jones ner 12 procent.
Såg det. Jag trodde faktiskt att de sinnessjuka börsfallen skulle vara över nu. Men icke då.

Det är helt sanslöst hur mycket det faller, jag tror verkligen att det är en överreaktion. Hur långt har vi kvar innan det är världshistoriens största finansiella krasch någonsin? Det känns inte som att det står i proportion till vad som hänt. Alla världens fabriker har inte exploderat och liksom. De står kvar även om de varit nedslängda någon vecka

Men jag vågar inte hoppa in ännu. Men snart så jävlar
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-16 kl. 22:07.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ja om man kollar med andra länder gör Sverige inget.
Kan du svara på frågan, vilket land gör mindre än Sverige i EU?

Nej jag behöver inte svara på din fråga. För det handlade om att Sverige inte genomför några åtgärder alls. Men det är ju så klart 100% lögn.

Sverige genomför åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, tre dagar då! För att vara på den säkra sidan.
Jag tror mer som den där doktorn på att virus är borta, så pass att det inte smittar, efter en kvart. En timme borde ge god marginal.

Det är ungefär vad jag räknar med när man blir utsatt för calici, exempelvis. (Nu är jag själv immun mo calici men jag menar för patienternas räkning.)

Men var och en får ju göra sina egna bedömningar.
Citera
2020-03-16, 22:04
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
En del forskningsartiklar säger att sars-cov-2 är neuroinvasivt. Givet vad ögonen skådar är kanske hela världen redan infekterad? Det går liksom inte att ta in vad som sker just nu.

Kan du hänvisa till dem forskningsartiklarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in