2020-03-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AOF87
Att det muterar ja, men oftast när en mutation sker så gör den att viruset blir mildare.
Nej, det är slumpmässigt. Men oftast när en mutation lever kvar i genpoolen beror det på en fördel, och oftast är fördelen att viruset blir mildare. Men det är inget vi kan lita på, förutsäga, eller kontrollera. Tengil spelar tärning. Oddsen må vara hyfsade, men det kostar många människoliv om det slår snett.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vad menas med ”pussande” befolkning?
Menar du på att vi i Sverige aldrig är närmare varandra än ett par meter?
Sluta att lansera såna tramsiga teorier.

Såå, du tror inte att det är större chans till en abnorm smittspridning i ett land där familjen är ALLT och där man umgås i vått och torrt, dagligdags, och man pussas något helt överdjävligt?

Skämtar du? Varför tror du annars man varnat för socialt umgänge?
Citera
Medlem
3 NYA DÖDSFALL

https://www.expressen.se/nyheter/nyheternya-tre-nya-dodsfall-i-sverige/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Verkligen inte.

Jag tolkar det som ett ja, tack för rådgivning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Jag känner mig krasslig. Borde jag besöka min 85-åriga mormor idag?

Om du hatar både henne och Svenska folket så ja, visst.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Om nu man blir sjuk i det här, ska man stanna hemma i karantän? Sjukvården har ju inga piller eller metoder att kurera. Är det meningen att corona ska gå över av sig själv eller ta kål på en? Vården kan väl knappast göra nån skillnad, eller???

Sjukvården är antagligen det sista stället du vill besöka. Kurera dig hemma så länge det går.
Citera
2020-03-16, 12:59
Medlem
En sak som stör mig är att foliehatten inom mig säger att det är värre än vad vi får veta.

Med ena handen försöker de trösta och lugna med att det inte är så farligt, de flesta upplever det som en förkylning osv osv. Samtidigt med andra handen så vidtar man historiska och helt oproportionerliga åtgärder som fullkomligt strider mot allt som sägs. Ungefär som att de vet en sak men säger en annan.

För ingen har väl sett hysteri på gator... ingen regering som beslutat om landskarantän har gjorde det för att lugna alla facebook-kommentarer eller efter att ha läst nyheter till morgonkaffet om hur hemskt och dödligt viruset är.

Så vad är grejen egentligen?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag tror att ryska agenter sprider panik i tråden. De vill att alla i Sverige ska få panik och därmed krascha vår ekonomi.

Jag tror mer att det är den svenska regimens agenter som är här. Om någon kritiserar regimens coronahantering så är det genast någon här i tråden som skriver att nej, de gör rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
ATT STÄNGA SKOLOR HAR INGEN EFFEKT PÅ SMITTSPRIDNING!

För i motsatts till spanskan spanskan så slår det här viruset, främst, till emot äldre.

I ett senare skede kan nedstängning av kollektivtrafiken vara aktuell. Men det får vögas emot att folk då har svårt att ta sig till jobbet. Detta gäller också vårdpersonal.
Har du någon källa på att barn inte smittar som backar upp ditt påstående?
Dvs det slår mot äldre via barn som sprider smitta i samhället.
Att upprepa och skrika ut det gör det inte mera sant.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, jag tror inte att vi ens anar oss till vilken konsekvens detta kommer att få i samhället. Då talar jag inte om virusets faktiska verkningar.

Arbetslösheten 20% ja fullt möjligt sedan kan de ta månader år innan det är upp i full produktion. Jag tor folk ändra sina konsumtions och resemönster och dra ner.

I dag har vi ett omfattande serviceutbud av restauranger caféer hotell evenemang och kulturutbud. Det var inte alls så på 1960 talet de de flesta jobbade i industrin.

Därmed är väldigt många beroende av att andra spendera sin lön på den typen av aktiviteter. Det kommer dom inte att göra kanske aldrig någonsin. Konsumtionssamhället kan vara dött.

Men jag har pengar ändå
Citera
2020-03-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
När det finns tillfrisknade som producerar antikroppar, vad är det som är svårast med att framställa ett vaccin av samma antikroppar, eller ta färdiga antikroppar från dem, eller odla upp vävnaden som producerar dem?

Antikroppar verkar kunna vara rejält stora protein, men man kan väl identifiera ett proteins uppbyggnad och producera dem med engineered DNA?
Funkar inte vaccin på så sätt att man faktiskt får en liten dos av själva viruset? Och att kroppen tillverkar antikroppar själv?
Citera
2020-03-16, 13:00
Medlem
SpencerPratts avatar
Var det inte Tegnell som först sa att Corona inte skulle ta sig till Sverige och sedan följde upp med att vi inte har allmän smittspridning? Om det stämmer att han sa det, hur många strikes är det innan man blir avskedad och åtalad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in