Citat:
Ursprungligen postat av
moldova
Tydligen så stryker 60000 kineser med varje år i den vanliga säsongsinfluensan utan att man för den sakens skull stänger av flyglinjer, landsgränser eller håller multimiljonstäder i fullständig karantän.
Utländska konsulära beskickningar har som ansvar att finnas på plats för att hjälpa sina medborgare i ett nödläge. Således borde dessa diplomater vara de sista att lämna. I fallet med nya Kinesiska Sjukan är det precis tvärtom, ambassad och konsulatpersonal evakueras först av alla.
Avfärda mig gärna som konspiratorisk. Jag ville ingen hellre än att min magkänsla är fel, nämligen; Det här går åt helvete, skapa ingen panik men rädde sig den som kan!
Det torde vara uppenbart för alla tänkande människor att det här gått riktigt långt INNAN staten Kina blev bajsnödiga och barrikad-karantänade en hel landsdel med 60 miljoner människor.
En ögonblicksbild på krematoriet på Wuhan's people's Hospital: minst tio soptunnor fulla med gula body bags.(Jag har postat en mängd länkar till sajter, bilder, konversationer, där man ber krematorierna i Wuhan börja hålla öppet 24 h om dagen, använd sökfunktionen).
Tio tunnor, ska vi säga tio påsar i varje = en ögonblicksbild, 100 döda. Vittnen som säger att de känner till hur det ser ut vid nedre utgången på sjukhuset och att bilderna stämmer. Bodybags till salu i Kina som ser precis ut som de gula i tunnorna.
Det finns MINST 7 fristående krematorier i Wuhan. Förutom de på stora sjukhusen.