2020-03-15, 14:12
Medlem
Tror ni allt blir normalt tills sommaren?
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Nej alla säger ju inte det.
Om man tittar på alla filmer från både iran kina och italien, är det unga som faller ihop på gatan och dör. Inte gamla. Den senaste videon som faktiskt släpptes på en italiensk tv kanal, visar människor på intensiven. Inte är de gamla inte...
Just nu är en newborn baby under vård i london för corona.

Det finns rapporter från läkare som inte får komma ut, att detta drabbar alla. Censuren är stenhård nu, bara för att inte skapa panik.
Jag tycker att folk kan börja tänka själva nu och vara rädda om sig själva och sina barn. Ingen kommer att tacka er för att ni lyssnade på dravlet från FHM.
Skydda er själva och barnen.

Jamen filmer från mobiler? Är du seriös? Det duger inte som bevis i denna tidsålder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Den lilla byn Iscgl i Österrike var en riktig smitthärd, särskilt ett av deras afterski ställen där en snittad bartender varit huvudperson. Över 100 danskar tros tagit med sig smittan därifrån till dk. Det var precis efter utbrottet blivit känt i Italien och många trodde ”det var sade” att åka till Österrike. Nu i efterhand säger dk smittskydd att de skulle avrått folk tidigare. Nonchalant folk är ansvariga för spridit smittan så snabbt hit!

Källa; ekstrabladet

Kan vi vänta en pudel från Tegnell för hans det är ok att åka till italienska alperna?
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Den lilla byn Iscgl i Österrike var en riktig smitthärd, särskilt ett av deras afterski ställen där en snittad bartender varit huvudperson. Över 100 danskar tros tagit med sig smittan därifrån till dk. Det var precis efter utbrottet blivit känt i Italien och många trodde ”det var sade” att åka till Österrike. Nu i efterhand säger dk smittskydd att de skulle avrått folk tidigare. Nonchalant folk är ansvariga för spridit smittan så snabbt hit!

Källa; ekstrabladet

Haha, sjukt att Danmark gjorde samma misstag som Italien ochinte testade folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Det är det enda sättet. Vi kommer snabbt bli återsmittade av andra, fattiga länder utan smittspårning annars.
Just nu så är det vi som är ett av dessa få fattiga länder utan smittspårning.
Citera
2020-03-15, 14:13
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Hur skapar man toppar genom att stänga skolor?

Det är frågan. Den största toppen skapar man om smittan skulle grassera på en förskola eller skola. Tegnell är en mycket störd människa
Citera
Medlem
Finns det någon här med insyn i hur det ser ut med provkiten och skyddsutrustningen i vården?
Det rapporteras om bristvara på skydd, men har inte hört ett knyst om provkit.

Om inte Sverige har satt flera företag i arbete med att massproducera skyddsutrustning och testkit så blir jag fan mörkrädd. Var i helvete är proaktiviteten?

Sveriges inkompetens är rent farlig.
Citera
Medlem
Varför stänger Sverige inte skolorna?
Citera
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ge mig en trovärdig källa på det.

Jag har sökt, sökt, och åter sökt men ej funnit några sådana siffror någonstans.
Svarar på en sak:

Citat:
France announced the closing of all “non-indispensable” businesses as of midnight, including restaurants, bars, and movie theaters, after a sharp uptick in the assault from the coronavirus. French cases doubled over the last 72 hours to about 4,500. There have been 91 deaths, and 300 coronavirus patients are in critical condition — half of them under 50 years of age.

https://www.nytimes.com/2020/03/14/w...#link-4cbe4cad
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Det nämns i en holländsk artikel vet jag. Men experten där säger också att det är lika många unga som drabbas nu som av den vanliga flunsan.

En artikel i en respekterad tidning??? Det kan ju också vara så att folk som blir sjuka nu får dödspanikångest och därför förstärks vissa symptom... både du och jag kommer förmodligen att få viruset så vi får väl se själva.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
MEN KAN DU LÄSA HELA ARTIKELN? Experten i den holländksa artikeln påstår att det är ungefär lika många unga nu som drabbas som av den vanliga influensa. Läs artikeln som den är skriven, inte utefter dina foliehatt-tolkningar.

Ja inte fan står det att 50 % av alla som intesivvårdas är under 50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag har hört 80-100 så det beror nog på vem som räknar.

Nej alla räknar likadant. De är vetenskapsmän. Och alla är överens. Läs wikiartikeln så får du en bra överblick ifall du är intresserad. Detta är den dödligaste formen av Ebolavirus: https://en.wikipedia.org/wiki/Zaire_ebolavirus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in