Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Jag kan fan inte tro att det är sant. Vi ger upp innan det ens börjat.
Varför I HELVETE får Tegnell sitta kvar på sin post? FLOCK-IMMUNITET? JAG TROR INTE MINA ÖGON. Fråga kineserna! Fråga italienarna! Varje person får sin egen version av viruset. Muterar hela tiden (det är så virus gör, därför som vi kan få två förkylningar efter varandra) och som experterna säger - DET FINNS INGEN IMMUNITET!!!!!
Så mao, när allt det här är klart, så kommer flera generationer att ha blivit av med sina föräldrar, farföräldrar, morföräldrar, syskon, kusiner, fastrar, morbröder osv...
Bara för att Tegnell tog I lite för mycket under svininfluensan...
Prestige. Det handlar om en galen mans jakt på prestige.
Ridå.
Vad är alternativet? Sätta hela världen i fullständig, synkroniserad, karantän i flera månader tills man vet att viruset dött ut? Hur många skulle dö av en sådan åtgärd?! Länder som sätter sig själva i karantän löser endast problemet lokalt och temporärt... Tror jag. Dock konstigt att man inte är extremt tydlig med att sätt pensionärer och riskgrupper i strikt karantän. Dom har inget att göra ute i samhället just nu och gör ingen nytta.
För att uppnå immunitet och för den del hitta effektivt långvarigt vaccin gäller det väl att viruset är hyfsat stabilt (dvs muterar väldigt långsamt fr människa till människa) , vilket det verkar göra av det lilla som jag läst. Dessutom är det absolut troliga att viruset muterar åt det mildare hållet (sällan effektivt för ett virus överlevnad, generellt, att mutera till att bli farligare /dödligare). Om däremot motsatsen till ovan, dvs snabb mutering kommer vi troligen aldrig bli av med detta virus, vad vi än gör. I bästa fall kan i så fall motsvarande säsongsvaccinering skydda oss så alla känner sig trygga igen och har kontroll över tillvaron.