2020-03-15, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det är så de tvingas prioritera i italien. Om du har 1 respirator ledig, och du har en sjuk 35-åring, och en lika sjuk 63-åring, måste du välja att hjälpa en.

Vem? Du väljer då vanligtvis den du tror har störst chans att bli frisk, och bli frisk snabbast, så att vårdplatsen blir ledig till nästa patient

Anders Tegnell ställer undan respiratorn så att det råder jämställdhet på avdelningen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Hjälp! Tegnell är spritt språngande galen. Han är på väg att döda många av oss och våra nära och kära. Vi måste förstå detta. Det är ingen influensa vi har att göra med, detta är så mycket värre! Han måste bort omedelbart!
Hur ska vi protestera mot hans sinnessjuka framfart och mördande flockimmunitets-strategi så att politikerna förstår att vi vägrar dö pga den galne mannen? Som det är nu finner vi oss ju bara som lamm på väg till slakt och en del av folket har överhuvudtaget inte förstått varthän detta barkar och anser att den imbecilla idioten fattar rätt beslut för "det är bra om många smittas för det går ju ändå inte att ändra på". Det är inte bra att offra en del att befolkningen. Det är mord!
Varje morgon är att vakna till en ny dag i mardrömmen. Var är politikerna. De måste skyddas oss mot den galne mannens och hans anhang. Tegnell och hans undersåtar kommer att vara massmördare och kanske inte ens ställas till svars efteråt? Snälla får mig att vakna upp ur mardrömmen nu 😭

Det går inte att anordna någon demonstration eftersom de förbjudit alla samlingar på över 500 personer . Smart gjort
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Samtidigt går UK ifrån den stratetin:
https://www.telegraph.co.uk/politics/2020/03/14/must-do-everything-power-protect-lives/

We have a plan, based on the expertise of world-leading scientists. Herd immunity is not a part of it.

Ja, att medvetet låta folket smittas, samtidigt som man ljuger för detsamma att inga åtgärder som skulle kunna förhindra smittan skulle vara effektiva ändå - det är nog en plan som bara kan uppstå i Helvete. Samt i det socialdemokratiska Sverige.

Det enda rätta skulle ha varit att stänga ner allting från början, hindra smittspridningen till max, vakta på gränserna och alla som ändå smittats som en hök... och förhala, förhala, förhala spridningen. Tills det kom ett vaccin. Så att vi slapp bli sjuka. Nu kommer massor av människor att lida och dö i onödan.

Detta med att landets barn i skola och dagis, också används i strategiskt syfte som något slags virusreservoar, att sättas in och tas ut på en given signal, var det mest magstarka dock. Varför accepterar svenska folket det? Alla borde ha tagit sin Mats ur skolan redan från början. Vad kunde ha skett? Samhället kan inte hämta flera hundra tusen barn och tonåringar till skolan med polis, eller skicka socialen på dem, liksom. Huvudsaken hade varit att barnen inte blivit smittade - och därmed inte familjemedlemmarna därhemma heller, av barnen. Vi är för mesiga!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Hjälp! Tegnell är spritt språngande galen. Han är på väg att döda många av oss och våra nära och kära. Vi måste förstå detta. Det är ingen influensa vi har att göra med, detta är så mycket värre! Han måste bort omedelbart!
Hur ska vi protestera mot hans sinnessjuka framfart och mördande flockimmunitets-strategi så att politikerna förstår att vi vägrar dö pga den galne mannen? Som det är nu finner vi oss ju bara som lamm på väg till slakt och en del av folket har överhuvudtaget inte förstått varthän detta barkar och anser att den imbecilla idioten fattar rätt beslut för "det är bra om många smittas för det går ju ändå inte att ändra på". Det är inte bra att offra en del att befolkningen. Det är mord!
Varje morgon är att vakna till en ny dag i mardrömmen. Var är politikerna. De måste skyddas oss mot den galne mannens och hans anhang. Tegnell och hans undersåtar kommer att vara massmördare och kanske inte ens ställas till svars efteråt? Snälla får mig att vakna upp ur mardrömmen nu 😭

Är det bästa inte att så många som möjligt stannar hemma. Endast det kommer väl tvinga staten att inse allvaret?
Citera
2020-03-15, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Är du och dina kollegor inte rädda för att någon psykiskt sjuk galning med Corona spottar och river er? Har förstått att många psykiskt sjuka kan vara rätt aggressiva och närgångna?
Nja rädda är vi inte, vi är ett ganska tight och lugnt arbetslag men det där är klart nåt som man är medveten om hela tiden. Vi har däremot ingen konstaterad smitta på avdelningen. Ännu.

På min avdelning vårdas svåra psykoser så det finns ofta upplagt för litet action på nätterna . . .
Citera
2020-03-15, 08:04
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag får ha min mobil på jobbet för att kunna hålla kontakt med läkarna.

Och ta för fan fram det som annan vårdpersonal kritiserar mig eller håll käften. Idiot.

Nej det blev tyst om den där kritiken.

Pappskalle.

Vad tråkigt att jag spräckte din illusion.
Alla arbetsplatser i Sverige har speciella arbetsmobiler som man kontaktar bakjour med. Det är inte tillåtet att använda dem för något annat än just det.
Så du snackar fortfarande bara skit.
Men lev vidare du i din låtsasvärld. Men att sitta och ge folk hälsoråd och låtsas att man är insatt är inte så himla bra.
Usch.
Citera
2020-03-15, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fan, jag som trodde att Ryssland, förnuftigt nog, slutat med sitt informationskrig emot Sverige och Finland. Men du har tydligen inte uppfattat det. Bäst att Putler tar dig i örat!
Dina paranoida vanföreställningar är offtopic, så du får starta en egen tråd om du vill diskutera dina fantasier om "informationskrig". On topic, däremot, kan jag upplysa om att skolorna här stänger i morgon (vet ej än om det är lokalt eller gäller hela landet), så återigen agerar man här mer proaktivt än Sverige.
Ser nu att det är ett lokalt beslut. Men från centralt håll har man gått ut med rekommendationen att alla skolor bör ordna med hemundervisning i den mån de kan. (Detta alltså när man bara har 49 fall på 145 miljoner invånare, att jämföra med nästan 1000 på 10 miljoner..)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Min mormor är snart 90år. Inlagd på ett sjukhus i Gbg för hjärtproblem. Nu flyttad till isolering pga smittad med influensa ? Inte testad för Corona. Vi får gå in med munskydd etc. nu har min mamm a insjuknat efter besöket. Hon har kol. Inte testad heller. Sverige har ingen kontroll på det här.

Dom ingår ju i dom som är i riskgruppen, varför blir dom inte testade?

Tror dom din mamma blev smittad av din mormor?
Var som väldigt nära varandra och kramades?

Förstår inte hur lätt detta smittar.

Jag håller tummarna att dom krya på sig. Ta hand om dig! Hoppas du har folk i din omgivning så du inte känner dig ensam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag kan fan inte tro att det är sant. Vi ger upp innan det ens börjat.
Varför I HELVETE får Tegnell sitta kvar på sin post? FLOCK-IMMUNITET? JAG TROR INTE MINA ÖGON. Fråga kineserna! Fråga italienarna! Varje person får sin egen version av viruset. Muterar hela tiden (det är så virus gör, därför som vi kan få två förkylningar efter varandra) och som experterna säger - DET FINNS INGEN IMMUNITET!!!!!Så mao, när allt det här är klart, så kommer flera generationer att ha blivit av med sina föräldrar, farföräldrar, morföräldrar, syskon, kusiner, fastrar, morbröder osv...
Bara för att Tegnell tog I lite för mycket under svininfluensan... Prestige. Det handlar om en galen mans jakt på prestige. Ridå.

Tja, det har ju gått upp för Hanif Bali och DN också....

Citat:
Nu bekräftar Tegnell, långsam smitta med flockimmunitet som mål. Detta är en gamble, det är en sinnesjuk gamble. Har inget med ”expertis” att göra - detta är ett etiskt dilemma som borde underställas politiskt beslut och därmed framtida ansvarsutkrävande.

https://twitter.com/hanifbali/status/1238969289920483328

De är också oroliga att den här strategin inte skall fungera. Nej, detta har inget med Tegnell att göra. Den här strategin fanns i England sedan 2011. På EU-nivå har man varit överens om det här i säkert tio år. Samma sak i USA. FN och WHO har varit överens. Dokumenten finns på MSB och en massa andra regeringshemsidor. Det är bara att svenskarna inte läser sådant. De läser media och lyssnar på politiker som ljuger. Det är först nu när som Tegnell erkänner i media vad strategin är som folk flippar ur. Återigen, jag började misstänka detta när Sverige inte stängde skolorna. Skolor är smittbärare så därför är de öppna. Således, staten vill att våra barn skall bli sjuka. Risken för dem att dö är drygt 0,2 procent. Det gäller för alla under 40 år. Risken att dö influensa under 40 år är drygt 0,02 procent. Nu kanske inte 0,2% låter mycket men det kan bli hundratals och i värsta fall tusentals barn och ungdomar i Sverige som dör under de kommande två åren.

Kina menar att de dödade viruset på grund av att de drog slutsatsen att en flock immunitet (andra begrepp är hjordimmunitet och på engelska herd immunity" inte var möjlig.

Här är brittiska svaret på Tegnell som förklarar den brittiska strategin

https://www.youtube.com/watch?v=2XRc389TvG8

https://www.youtube.com/watch?v=CeaAgP_Mggw

https://www.youtube.com/watch?v=cEn1PKyBUNc

https://www.youtube.com/watch?v=f2aDEPZbLEI (USA har samma strategi)

https://www.youtube.com/watch?v=cEn1PKyBUNc (förklarar Herd immunity)

Om nu inte en immunitet uppstår (som kineserna hävdar) så kan så mycket som 10% av den svenska befolkningen dör. Då handlar det om drygt 1,1 miljoner svenskar som kommer förlora sina liv. Spännande strategi eller hur? Alla västländer har den här strategin men de har olika metoder. Länderna i Asien har beslutat sig för att döda viruset istället. Det är så Kina gjorde med SARS (en mycket farligare sjukdom) och afrikanerna gjorde med Ebola. Det samma gäller HIV. Detta beror på att dödligheten är så pass hög. Kina och de asiatiska länderna gjorde en annan bedömning än västvärlden och dödade viruset. Israelerna gör också en annan bedömning.

Det suger att bo i västvärlden eller hur.
Citera
2020-03-15, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag kobbar natt och skriver ibland på natten när det är lugnt.

Kom i håg att sov så du inte sänker ditt immunförsvar.
Citera
2020-03-15, 08:07
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
va saknas skydd där med?? Hehehe taktiken Tegnell har är ju att skydda de gamla.

Hur skall det ga till Utan skydd?
Det gör det
Därför görs liknande inventeringar (säkert inom flera kommuner).
Vi har helt slut på handsprit
Citera
2020-03-15, 08:08
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
När även sjukvårdspersonal drabbas så är det kris på flera nivåer.

1) Sverige har inte vidtagit någon adekvat åtgärd som skulle sakta ned smittspridningen, ergo vi kommer få en explosion av smittade.

2) Sjukvården är redan illa ute och extremt dåligt rustad.

1 + 2 = blodbad

Att dödsängeln Tengele försöker uppnå flockimmuniteten utan att bromsa in smittspridningen är ren ondska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in