2020-03-14, 14:32
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Nej man återsmittas inte efter tillfrisknande.

Varför sprider ni skräck?

Vad är er agenda?

Har ni ingen basal förståelse vad gäller immunförsvaret?

Beror helt på huruvida man erhåller immunitet eller inte efter tillfrisknande. Du kan inte veta a priori hur det förhåller sig med den saken. Du bör sålunda hålla käft.
Citera
2020-03-14, 14:32
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Bara jag som är sugen på att skjuta Anders Tegnell?

Nä, nu ska vi inte planera mord på Flashback 😜 Men dags för folk att vakna o sluta lyssna på idioten.

De som tänker självständigt åker i te kollektivtrafik, går o nöjesshoppar, går o klipper sig, går på cafe mm

Se det som att herd immunity kan uppnås av PK Sverige. Vi andra stannar hemma
Citera
2020-03-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Du är ett fån. Du har noll kunskap inom medicin. Sluta sprid dynga, din idiot.

Hej,

Har sett dig skriva mycket i den här tråden, väldigt mycket som är helt makalöst surrealistiskt och felaktigt på så många plan att jag vet inte ens var jag ska börja. Jag är nyfiken dock, vad är din agenda här? Jobbar du för regeringen/någon myndighet? Du har garanterat en väldigt stark agenda

En sådan som du ska hållas under uppsikt väldigt noga, du är extremt farlig för samhället på väldigt många plan. Ditt beteende skulle vara ganska enkelt förklarat om du jobbade för någon myndighet/regeringen och således hade en uppenbar agenda - i annat fall är det något riktigt, riktigt märkligt och sjukt med dig och dina inlägg.
Citera
Avslutad
När allt det här är över kommer Tegnell vara den mest hatade personen i Sverige.
Citera
Medlem
Någon som har statistik på hur många läkare eller övrig sjukvårdspersonal som antingen blivit svårt sjuka eller avlidit när patienter som har vanlig säsongsinfluensa behandlats i Sverige? Letat men kan ej hitta något, nog borde det väl finnas statistik på detta i detta statistiktäta land?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vadå vi får se efteråt?

Vad fan babblar du om...

Vad är det för tänk.

"det får gå som det går". precis som det gick med migrationskrisen. för vem fan bryr sig om framtiden eller vad som händer..

Hur kan skyddande "överdrivna åtgärder" kosta långt många fler liv??

Ett avstannat samhälle leder till massarbetslöshet. Massarbetslöshet leder till att folk dör i större grad av de vanliga sjukdomarna. Det finns forskning från The Lancet som säger att 500 000 extra kan ha dött i cancer pga finanskrisen 2008.
Citera
2020-03-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Om min granne vetat att hen hade Corona så skulle grannar kunna hjälpa till i karantänen genom att handla och lämna matkassar vid dörren.

Om jag vetat att jag haft Coronaviruset och blivit frisk så kan jag relativt riskfritt utföra jobb som kräver kontakt med människor. Kanske även smittade i vården.

Jag jag vet att jag är smittad, även om jag inte har allvarliga symptom så kan jag motivera hemmakarantän och be om hjälp för att slippa smitta andra.

Jag och många med mig skulle kunna vara behjälpliga kollektivt. Pausa sitt vanliga jobb i två veckor och hjälpa sina medmänniskor. Inte alla men en stor del av oss skulle vilja göra det.

-

Det regeringen gör nu är inte bara förrädiskt mot befolkningen det kommer att vara rent kontraproduktivt. FHM har haft 100% fel i samtliga prognoser och tillsammans med regeringen handlat extremt passivt. Detta trots att vi har mallarna för hur vi räddar så många som möjligt.

Man VET att Sverige ligger ca två veckor efter Italien och man VET att det kommer att bli väldigt många sjuka i behov av vård samtidigt om man inte agerar för att jämna ut fallen. Dödligheten ligger idag på 3,5-5% men har visat sig mångdubblas om inte sjukvård går att få. Dessutom är de som behöver sjukvård betydligt yngre än vad man tidigare trott (från 40 år).

Sverige får nu inte vara massiv kritik för hur nonchalant man behandlar sin befolkning man ser även Sverige som en risk och det är inte alls omöjligt att Sverige blir avgränsat från resten av världen oavsett om vi vill eller ej. Och det är snart.

Man har haft gott om tid på sig men har ändå inte lyckats formulera ihop något alls trovärdigt argument till varför man inte agerar.

Om inte Svensken proaktivt avsätter och straffar dessa pajaser nu så kom ihåg vilka som var ansvariga när ni begraver era anhöriga.

Fast nu är det ju så att även du blivit friskförklarad så finns det fortfarande risk för att du kan få det igen tyvärr.
Annars är tanken god.
Citera
Medlem
"Right now, if we get 10,000 people in Italy in need of ventilators - when we only have 3,000 in the country - 7,000 people will die.

https://www.itv.com/news/2020-03-11/italy-doctors-coronavirus-covid-19-quarantine-milan-health/?fbclid=IwAR3AAx8qEZ046SQi17_PyaYy10hl4hOrAJ0jaJxI EcT6-PCep1HpgFZt7y0
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Idiot.
https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/coronavirus-immunity-reinfection-get-covid-19-twice-sick-spread-relapse-a9400691.html
Den korta tid som man kunnat se immunitet ligger mellan 1-3 mån.
Får du Covid-19S och sen utsätts för Covid-19L är du redan där rökt.
Och fler mutationer är att vänta.
Att köra burn-out taktiken på svenska befolkningen är tillfakto etnisk rensning.
Heil på dig.
Förstår att du bara läst rubriken.
Läs din egen länk och återkom. Be någon översätta om du inte förstår, det kan uppstå en del språkförbistring om du kört med Translate.

Pajas.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Samtidigt hyllas Sydkorea för sitt sätt att hantera epidemin, Omni citat,

Fram tills nyligen var landet det hårdast drabbade utanför Kina, men tack vare koordinerade insatser från myndigheter, tydlig information och storskaliga coronatester har antalet nya fall sjunkit rejält.

En annan nyckel till Sydkoreas framgång är att man i motsats till bland andra Italien och Kina inte har stängt ner landet. I stället har man fokuserat på att isolera de smittade och andra personer som de varit i kontakt med. Myndigheter har även uppmanat allmänheten att stanna inomhus, undvika större folksamlingar, använda ansiktsmask och hålla god hygien.

Tja, det är ju ungefär så Folkhälsomyndigheten hanterar smittan, sedan får ju var och en själv bedöma om Kinas åsikt är annat än bullshit.

Jag tycker mig ana tendensen, att begreppet förnekare håller på att få en ny innebörd.

Men Tegnell har ju sagt att ansiktsmask gör ingen skillnad.
Citera
Medlem
Till de faktaresistenta, misogyna, SD-röstande, arbetslösa incels som tycker att danskens och norrbaggens taktik är den enda rätta vägen:

Det positiva är ju att när de stängt ner sina länder fullständigt och sitter där på 0 nya fall om dagen samtidigt som Sverige skyddar riskgrupperna och låter de som enligt datan kan ta smällen ta smällen så kommer vår nordiska gemenskap medföra möjligheten att de svårt sjuka barn, unga och vuxna som inte tillhör riskgrupper (drivor om man lyssnar på faktaresistenta, misogyna, SD-röstande, arbetslösa incels) får vård i Köpenhamn, Oslo, Århus och Trondheim.

#kalmarunionen
Senast redigerad av IlDivino 2020-03-14 kl. 14:37.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Precis, och det är det Sverige inte gör. Och nu är det alldeles för mycket fokus på handtvättning, det räcker med att någon hostar på tunnelbanan så spelar det ingen roll.

Det handlar inte om att få stopp, det handlar om att begränsa en snabb spridning och jämna ut spridningen så inte företag och sjukvård belastas.

Stå för sin sak? Och vad är den saken? Att blunda för problemet? Att säga att det här är det värsta Sverige någonsin har gått igenom för att sedan endast ställa in högskoleprovet? ...

Tänk om viruset inte smittar lätt genom en hostning, och att det är nära kontakt som driver spridningen, och att god hygien är det effektivaste sättet att minska R värdet, då faller din argumentation pladask.

Kan du leda i bevis att handtvätt inte spelar någon roll, vad kan du berätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in