2020-03-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
En webbsajt av Google ska alltså stoppa spridningen i USA.

Trump: Google sätter upp en hemsida väldigt snabbt... hemsidan kommer upp mycket snabbare... än vad hemsidor gjorde förut.

Lyssnade du inte på resten?

Människor ska alltså kunna använda webbsidan för att kolla om deras symtom stämmer in på coronaviruset. Om det gör det så kommer de vidare i systemet och får upp var närmaste teststation finns. Många sådana ska sättas upp inom kort. De har snabbt upphandlat med ett företag att leverera massor med nya testkit.

Vad gör Sverige?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
https://youtu.be/q_WM_pMp0Hg

Live just nu från Trump och pence
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Kan man testa sig efteråt?? För att se om det var corona viruset man hade...??
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Ja Trumpen har verkligen gjort en del kloka uttalanden under coronakrisen 👍

Jo. Just den om att Google gör hemsidor väldigt fort.... Mycket snabbare än hemsidor förut.
Citera
2020-03-13, 20:51
Medlem
Haddock93s avatar
Min sambo sa precis att blöjor är slut överallt och att folk får åka och leta, något folk har uppmärksammat i storstäder?

Jag har faktiskt bunkrat upp med lite extra blöjor men nu är jag faktiskt lite orolig att jag köpte något paket för lite.
Citera
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Britterna räknade med 50-80% smittade för att nå "herd" immunity. 0.7-1% döda av smittade.

~50000 i Sverige alltså.

Inte orimligt.

Jag tror att de räknar med betydligt färre i Sverige, men blir det 50000, och det på relativt kort tid, så kommer sjukvården att pressas hårt.
Citera
Medlem
GubbenILaddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Så länge alla andra utom just DU arbetar så är allt ok?

Ingen El inget vatten, ingen post, ingen TV, Ingen sjukvård, inget internet, ingen värme..Är det som händer om ingen arbetar.. Eller skall just DU sätta dig över allt och slippa göra det somandra måste göra för att du skall ha dert bra under din isolering ? Inga butiker öppna. Ingen Pizza att ringa hem, Donken stängt, Inga bussar eller tunnelbana, Inget bränsle på stationerna..Inga båtar med frakter, Inga långtradare som kör varor runt om i Sverige.. Ingen Skola.. Och det som rör dig mest.. INGA DAGIS öppna och gå och leka på..

Har du egentligen tänkt efter med din outvecklade hjärna ? Eller som jag inledde.. Alla andra utom just DU skall serva dina behov..

De brancher jag räknat upp kan samtliga ses som samhällsviktiga.. Och då har jag inte nämnt folk som fyller på uttagsautomater eller tar hand om rörelsehindrade eller pensionärer..Listan över viktiga funktioner kan göras så pass lång att den inkluderar alla som har ett arbete..utom möjligen ditt arbete vad du nu sysslar med.. Arbetslös kanske ? Folk arbetar för att få ett fungerande samhälle att vistas i och alla är lika viktiga..Kan egentligen bara se någon enstaka grupp som kan stanna hemma under utbrottet och det är våra politiker som inte tillfört speciellt mycket under corona virusets härjningar.

Jag kan bara tala för mig själv och om jag slutar arbeta idag så ersätts jag i morgon. Det är chefernas ansvar att se till att det finns personal, aldrig du som löneslav
Citera
Medlem
Tycker ändå det låter som USA tar sig an detta bra. De sätter in enorma summor och resurser, världens största sökmotor utvecklar en hemsida specifikt åt Amerikanska medborgare och folk kommer kunna screenas och testas i drive thrus över hela landet. Det är mer än vad de flesta andra länder kan sätta emot detta virus. Vi kan bara drömma om att kunna göra något sådant.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
.. som visar var närmaste drive-in för gatis (uppfattade jag det som?) corona-test finns, där du kan testa dig och få provsvar inom 1-1,5 dygn.

Risken att USA skulle hantera krisen sämre än Sverige är närmast obefintlig.

Ja, vi har ju istället möjligheten att vara hemma i 2v. Vilket USA inte har. Så de är ganska beroende av att hitta alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Google har utvecklat en Ja/Nej karta
Tur att det räckte med 1300 ingenjörer ändå
Citera
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
https://www.youtube.com/watch?v=feycmqjsLNw

Verkar erbjudas drive-in tester i USA med bil.

Har Sverige något liknande? Eller hade vi slutat testa befolkningen och föra statistik? Tyckte jag läste det.

Donald Trump ser pigg ut.

Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Ja, vi har ju istället möjligheten att vara hemma i 2v. Vilket USA inte har. Så de är ganska beroende av att hitta alla.

Det är bra.
Citera
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Sverige blir sista landet i världen som stänger. Det strider ju mot värdegrunden och någon paragraf i FN:s deklaration om mänskliga rättigheter.

När senfärdiga Sverige stänger gräsen spelar det inte längre någon roll: för alla andra länder har ju redan stängt igen sina gränser, infört inreseförbud och utreseförbud.

Det blir ett efterblivet slag i luften från Sverige, som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in