2020-03-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Den kinesiska diktaturen vet att de måste göra folket nöjda, annars riskerar de uppror och statskupp. Den folkvalda sjuklöver-sörjan i Sverige kan rövknulla folket hur mycket som helst för de vet att de ändå blir omvalda, eller i värsta fall får leva resten av livet på riksdagspension och styrelseuppdrag.

Tyvärr är det så och därför är det viktigt att folket börjar fatta egna beslut.

Skicka inte barnen till skolan.

Jobba hemifrån om du har ett kontorsjobb.

Alltid ifrågasätta etablissemanget. (Nu verkar det som att även Wolodarski har börjat resa sig upp mot etablissemanget).
Citera
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Jättenyfiken på vad Anders Tegnell säger när tusentals svenskar börjar trilla av pinnen?

Seriöst, om min mor eller mormor går bort i detta ser jag honom som huvudansvarig, dem två personerna är hela mitt liv.

Det blir väl ett gemensamt uttalande med Den store ledaren.
”Ingen hade kunnat förutse detta ”
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Jag jobbar i restaurang och ikväll är stället proppfullt.. verkar som att ingen bryr sig. Hittade vår bartender på muggen när han hosta lungorna ur sig. Fråga chefen varför han ens va här och fick svaret att ingen annan kan. Härlig inställning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Jag håller med.

(Jag sökte faktiskt i tråden på herd och flock för att se om fler tänker som jag.)

Jag har som så många andra hela tiden undrat vad f*n Tegnell håller på med, men i ljuset av naturlig flockimmunitet ter sig strategin rimlig:

Se till att så många som möjligt under 65 får viruset och bli immuna så fort som möjligt.

That's it.

Med en så stor andel av befolkningen immun kan viruset inte sprida sig längre, och riskgrupperna kan våga sig ut i samhället igen.

Och som bonusar:

1. Inga skolor behövde stängas. Att hålla dem öppna var i själva verket en del av strategin.
2. Det är en hyggligt permanent lösning. Vi är ju immuna och måste inte kämpa ned utbrott med social separation etc.

Har funderat på det och det är troligtvis strategin som körs bakom kulisserna. Varför dra ut på det egentligen. Alla unga och friska borde ge sig ut och bli smittade. Isolera gamla och sjuka

Svårt för Anders och Johan att gå runt och bära på hemligheten
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och där kom det jag befarade...

"Sveriges kärnkraftverk har gått upp i stabsläge sedan både Ringhals och Forsmark har bekräftade coronafall bland sina anställda"

strömavbrott att vänta framöver då.

Näe. De måste kanske gå hem men så jävla sjuka blir de ju inte. Om flera är smittade så kan de som är smittade gå tillbaka och köra verket, då de troligen knappt har feber om 2-3 dagar.
Citera
2020-03-13, 20:14
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju bara det att om situationen skulle bli skenande så kommer det inte att hjälpa. Om det är så illa som dystopikerna hävdar då kommer det bara att vara frågan om temporära förbättringar. Om dystopikerna har rätt kommer nästa våg att bli värre och då hjälper ingenting.
Ja du har rätt. Dock skulle man kunna agerat tidigare.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Det gör på alla länder som är smittade ??

Vi har en skillnad i smittspridning jämfört med Asien, där är de inte besvärade med att använda andningsskydd, vilket är utomordentligt bra för att minska smittspridning.

När jag var i Thailand så blev jag förundrad över alla som bar andningsskydd, men nu ter det sig helt uppenbart.
Citera
Medlem
HonklerDanskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Fast helt stängt är det ju inte. Danskarna kan ju fortfarande röra sig helt fritt till bla Sverige och Tyskland som ligger nära.

Ska man stänga landet ska man göra det ordentligt och inte bara på ett håll så att säga.
Det räcker med detta hållet för att danskarnas mat inte ska ta slut pga dasspapperhamstrande svenskar.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och där kom det jag befarade...

"Sveriges kärnkraftverk har gått upp i stabsläge sedan både Ringhals och Forsmark har bekräftade coronafall bland sina anställda"

strömavbrott att vänta framöver då.
De måste missta sig. Enligt Anders Tegnell har vi ingen större spridning i landet och framförallt inga större mörkertal:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/anders-tegnell-inget-stort-morkertal-av-smittade-i-sverige/
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag undrar om det är nåt de har från gamla influensor och tbc. Kanske har de skadade lungor från detta och ännu mer sårbara. De var ju med innan kriget.

Jag tror ju de höga dödstalen i Italien beror på många äldre och en överbelastad sjukvård men främst på utkylda bostäder så här innan vårvärmen kommit. Lunginflammation och en bostad med 14C inomhus är ingen bra kombination.
Citera
2020-03-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Kanske har nämnts tidigare, men finns det inte underjordiska sjukhus på några ställen i Sverige?
Tomma men färdiga att tas i användning vid ffa krig. Vet att det funnits i Linköping iaf, var med och tränade beredskap för länge sedan. Op-sal, sterilcentral, hygienutrymmen, sängplatser, fullt fungerande. Stod tomt mellan de gånger personalen uppdaterades.
Borta, som så mycket annat? 🥺

Finns ett under SÖS i Stockholm, 600 platser.
Citera
2020-03-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockys98
Kärnkraftverken i stabsläge nu

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/k%C3%A4rnkraftverk-i-stabsl%C3%A4ge-efter-coronaviruset-1.25376313

Lungt, vi har ju vindkraftverken & solkraften HAHA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in