2020-03-13, 19:11
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det måste bara vara något i det så illa som Sverige skött Corona-grejen. Senast var det väl Italien som ansåg Tegnell vara en jubelåsna fast på diplomatspråk. Det känns helt klart att det är något som inte stämmer.

Sveriges regering agerade försent, för fel och dessutom ingen förberedelse för smitta.
Nästan samma sak skulle hända igen om vi fick ett radioaktivt nedfall över Sverige.

Samtidigt så kan dessa smittor avlösa varandra, så framförhållning är naturligtvis väldigt viktigt.
Tyder på enorm inkompetens hos regeringen och det kostar ekonomiskt men framförallt i människoliv.

Detta är tyvärr fortfarande bara början och väldigt få bryr sig om personligt skydd och att hämma smittspridningen.
Citera
2020-03-13, 19:11
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Många föräldrar kommer att se till att barnen stannar bara hemma fr.o.m. måndag den 16 mars.

Hellre ha tråkigt och förlora inkomsten än att smittas med denna kraftiga sjukdom som etablissemanget ljuger om att den är mild som influensa.

49 länder har stängt sina skolor. Sveriges ansvarslösa utbildningsminister envisas med att inte skydda oss och våra barn. Skolor bör stänga och ordna distansundervisning.

Sverige är extra utsatt och hundratals infekteras varje dag. Sverige redan har ett icke fungerande sjukvårdssystem.

Etablissemanget döljer de riktiga siffrorna och Folkhälsomyndigheten har haft fel från dag 1. Vilken idiot litar på de?

Att skicka barnen ut till samhället eller till skolan under höjden av en eskalerande pandemi är ansvarslöst.

Jovisst är det så.

- Kungahuset har i princip gått i karantän.
- EU-parlamentet jobbar hemifrån och deras elitdagis har stängt.
- Sveriges friskolor för elitbarn har stängt.

Men ändå skall populasen köra på som vanligt och det viktigaste av allt: Skicka barnen till värdegrundskolan för den viktiga obligatoriska indoktrineringen.

Hur fan skulle det se ut om eliten inte får sina varor levererade direkt hem till dörren nu i kristider?

Tänk själva för helvete!
Citera
2020-03-13, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Dina föräldrar.
Du har ingen aning alltså. Trodde väl det.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ingen ökning i antalet smittade i Sverige idag vad det ser ut? Nu gäller det bara att alla tillfrisknar.

Är du sarkastisk nu eller bara efter?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Intressant att kvinnor även i Italien bara utgjorde 25 procent av de döda! Någon som vet om det är likadant som i Kina, att mest män röker? Kan det finnas någon annan livsstilsfaktor? Vet inte hur det är nu, men är många kvinnor fortfarande hemmafruar i Italien? I så fall kan det förklara att de inte stressat sig till de hjärt- och kärlsjukdomar, som många medelålders män lider av.

Eller beror det på en medfödd skillnad mellan män och kvinnor? Östrogenet kan vara en skyddsfaktor, men i så fall måste man veta om skillnaderna mellan mäns och kvinnors dödstal är lika stora före puberteten och efter klimakteriet (kvinnans). För i så fall är det ju inte östrogenet, eller kvinnans övriga könshormonbild som gör det.

Om man röker och häller i sig pilsner som innehåller östrogen så bör man man klara sig? Förutsatt att man har ingefära och kanel i varje maträtt och äter en apelsin till efterrätt.

Det tror jag på.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Norge ligger 2a!

Jaa, dom har fler testkitt än vi.
Citera
Medlem
Sverige på bättringsvägar!!! Ingen fördubbling av smittan. Tack Anders Tegnell och alla inblandade! Jag älskar Sverige, vi är alltid ett steg före, wow! Tack för ni finns
Citera
Medlem
Danmark stoppar all trafik mellan och från Danmark. Bara danska medborgare får komma in. Det börjar gälla from lördag morgon.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/coronavirus-de-danske-graenser-lukker/8047658
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Danmark stänger gränserna!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-03-13-statsministeren-lukker-graensen-for-at-bremse-coronavirussen

Skönt att se att det finns vettiga länder som vidtager nödvändiga åtgärder. På så vis skyddar de oxå Sverige ifrån migranter!
Citera
2020-03-13, 19:13
Medlem
Kanske redan har postats men hemskt.

Luca Franzese Känd från tvserien Gomorrah. Fast i lägenheten med sin döda syster (ingen vill begrava henne) sedan dess har tre andra i hans familj bekräftats som smittade

https://videos.dailymail.co.uk/video/mol/2020/03/11/1918820365332363394/640x360_MP4_1918820365332363394.mp4
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Men mycket av studierna kan man väl göra hemma i sin egen vrå?

Absolut. Jag har inte varit i skolan i veckor redan. Men tentamen är tyvärr krav och går inte att komma runt. Valet var att skita i att få godkänt, vilket ärligt talat kändes orimligt med min insats.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Oavsett vad så behöver jag skita, emellanåt, och oavsett vad så tror jag att det finns papper nog att tillgå att torka mig efteråt.

Ja det var ju inte svar på min fråga. Men om du inte är sjukvårdspersonal, brandman, polis, militär, statstjänsteman eller något annat med ett ämbete som behövs så lär du ha bruna fingrar om du inte bunkrat upp. Så var det med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in