2020-03-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Jaha, man ställer in HP VT 2020? Nu måste man fan stänga högskolorna och universiteten. Samma princip, tusentals random människor samlas dagligen i salar där de kan smitta ner varandra!!!

Han sa "hela 2020"
Citera
Bannlyst
Löfvens tal kommer skapa ytterligare panik, han såg livrädd ut 😷😷😷😷😷
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
sen hörde jag i veckan att det fanns ju så många arbetslösa inom vården som kunde hoppa in..tror det pratade om flera tusental
Högutbildade läkare, typ afghaner och Somalier.

Det var väl det sjukövern pratade om när invandringen till Sverige exploderade? Att vi kommer få så mycket kompetenta nnisnot till Sverige.

Vilka ska vi tacka för spridningen är det muslimerna från Iran som åkt på semester i sina hemländer och tagit det till Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Han har insett att hans framtid som statsminster hänger mkt löst om detta går helt åt helvete.

Jobba hemma uppmannas nu mer eller mindre, vilket är bra och igen helt emot vad FHM sa så sent som igår kväll.
vart ser du han nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Jag tror regeringen har koll, de är inte dumma i huvudet även om många inte gillar svetsaren. Låter helt annorlunda från PK nu från regeringen jämfört med FHM. Tror FHM kommer städas undan snart.

Har du exempel på något regeringen sagt som är hårdare i linje än FHM?
Citera
2020-03-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ja det borde sverig göra. Ja kompetens finns i Sverige. Tycker du att den finns i våra myndigheter just nu?

Man har gått ut med att man slutar smittspåra i Stockholm men man uppmanar inte ens folk att skippa tunnelbanan om de kan. Förstår du mitt problem?

Sverige gör ingen aktiv smittspårning eller förebyggande smittarbete längre enligt mig. All testning gör de på redan tydligt sjuka individer som ändå kräver sjukhusvård.

Man låter superspridarna vandra runt i samhället och sprida smittan.
Citera
Medlem
Som många säkert insett är det lönlöst att titta på dödlighet osv. Det beror till stor del på om sjukvården klarar av vågen av patienter. Vi följer just nu Italiens kurva med ca två veckors lagg och Frankrikes med några dagar. Vi har facit för vad som händer i de länderna. Vi vill inte ha samma situation här.

Gör din del och #StayTheFuckHome

Alla onödiga kontakter måste elimineras, varje dag och varje smittad räknas.

Stay safe people!

Graf som visar hur vi följer Italien och Frankrike och hur snart sjukvården kommer börja få stora problem https://twitter.com/micketretton/status/1238482966122283009?s=20
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har funderat på de här fettlösande rengöringssprayerna för kök. Jag använder inte sådant annars, men skulle det vara vettigt att göra det nu, på ytorna i köket? Det går fort, och man sparar sina händer lite, de blir nariga ändå av all handtvätt. Viruset har ju ett fetthölje, och en fettlösande spray borde ju spränga det, eller? Å andra sidan är det kanske inte bra för lungorna att få i sig sprayen (man får ju alltid i sig lite), om de snart ska bli infekterade av annat (för troligen blir det ju så)?
Efter att jag torkat rent som vanligt sprayar jag en liten skvätt med T-röd. Det är avfettande, jag gnider inte in det. Men säkert inte nyttigt för lungorna.
Kanske vi självantänder hela högen så småningom. Kremering på plats.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Haha, där står de med svenska flaggor i bakgrunden och försöker låta allvarliga och beslutsamma. Bla bla bla bla... tvätta händerna noga... bla bla bla...

Och vad svamlar den där Baylan om egentligen? Fattar ingenting.
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-03-13 kl. 16:22.
Citera
2020-03-13, 16:20
Medlem
Vilket intetsägande tal av Baylan. Pinsamt.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Du tycker det vore bättre att alla sjuksköterskor, läkare och barn måste vara hemma med fullt friska barn istället för att behandla sjuka patienter som behöver hjälp. Tänk lite, snälla nån. Det vore förödande att göra så.

Då är det alltså 29 länder som står inför förödande konsekvenser som nu stängt skolorna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Har du exempel på något regeringen sagt som är hårdare i linje än FHM?

Jobba hemma, avboka icke nödvändiga sociala möten, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in