2020-03-13, 14:20
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ursäkta att jag lägger mig i er diskussion, men blir du så provocerad när t ex Agnes Wold ber om att de som har hamstrat (eller t o m stulit) munskydd/ansiktsmasker, handsprit och annat vänligen lämnar så mycket som möjligt till sjukvården? Är det bättre att privatpersoner sitter på stora lager?

I kriser visar sig människans rätta natur. Som tur är är majoriteten ganska hjälpsamma.
Ja, jag blir provocerad av att veta att sjukvården handlar Soldatens ärtsoppa och handsprit på Lidl, blir inte du det? Istället för att tjafsa med mig om min bunkring, varför inte tjafsa med din politiker om varför personlig bunkring ens är nödvändigt? Varför har inte redan sjukvården dessa lager? Lidls öppettider har varit kända länge.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-03-13 kl. 14:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Herrejävlar vilket jävla snömos och lögner dom sprider på presskonferensen igen om att stänga skolor.
Jag och alla som jag känner klarar att på 10 sekunder lösa problemet med att sjukvårdspersonal måste forstätta kunna jobba vid stängning av skolan.
Och sen mera politiserat prat som uppenbarligen grundar sig i det i politiska barnperspektivet.
Det visar sig i paraktiken betyda att vi ska riskera att döda stora detla av befolkningen för att dom tror att ett barn med psykaiska problem kan tycka det är jobbigt med att skolan stängs.
Dessa kompletta lögnaktiga idioter som har ansvaret jobbar inte för beffolkningen överhuvudtager och måste snarast avsättas!!

Han är ännu värre än Tegnell. En massa snömos och de pratar som om de pratade till utvecklingsstörda och att de själva har en psykisk kris så rösten inte bär och hela meningar blir en svårighet att klara av.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Vad spelar det för roll. Majoriteten bor i södra Sverige, norra Sverige är glest. I Italien är det relativt balanserat från norr tills yd. Kommer det spridas kommer det bli i södra Sverige och då spelar det ingen roll hur glest det är i norr.

Det är långt ifrån lika tättbefolkat i södra Sverige som i Italien, så det spelar stor roll.
Citera
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
MEN HERREGUD. Tror de att alla som har barn jobbar inom sjukvården eller
Nej men många inom sjukvården har barn. Är logiken för svår för dig?
Exempel: Alla seriemördare är människor men alla människor är inte seriemördare.
Citera
Medlem
Sätter sig corona på tal och tankefunktion? man kan tro det av denna presskonferans... herregud.
Citera
2020-03-13, 14:21
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
I samma stund som man har en allmän smittspridning i samhället så är det meningslöst att testa alla med förkylningssymtom om man inte har möjlighet att testa extremt brett. De siffrorna skulle inte ge en verklig bild. Sjukvården kan istället få en överblick av spridningen baserat på hur många som får allvarliga symtom och söker vård.

Detta är naturligtvis inget som är unikt för Sverige. I både Norge och Danmark har man valt liknande strategier och har slutat testat "alla" med symtom eller som har rest i riskområden.

Det skiter jag i jag är matad med siffror sedan jag föddes, jag vill ha mina siffror, jag vill veta hur många som smittas, testa alla kosta vad det kosta vill!

/Provokatör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Haha, nej du. Gjorde tenta idag där 1200 personer skulle in i två lokaler. Ingången till dessa var full med cirka 200 personer inne (på ~40 kvm, trångt som fan) och massvis utanför. Folk hostade. Nös. Snöt sig. Snörvlade. Och ganska uppenbart, för ingen har råd att missa en tentamen per år.

Idioti.

Borde väl ha organiserats annorlunda med tanke på pandemin.
Citera
Medlem
Finns det verkligen inte en enda positiv nyhet om viruset? Att det minskar eller nåt annat? Snälla.
Citera
Medlem
Alltså vad är det för jävla tomtar vi har i regeringen? De står och har en utläggning om att det finns vissa barn som inte har någonstans att ta vägen som argument för att inte stänga skolorna.

Jag börjar hata mer och mer av det här samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Men stäng universiteten i allafall? Där finns det inga barn, utan vuxna människor!!

Annars, har han kort på andan? Han framstår som sjuk och förvirrad i TV vår generaldirektör för folkhälsomyndigheten. Eller är han så här på alla presskonferenser?
Varför skulle man stänga universiteten? Det är huvudsakligen folk som är >80 år som dör i viruset. Hur många är det som är över 80 som studerar på universiteten? Viruset är i princip helt ofarligt om man inte är väldigt gammal eller har stora hälsoproblem (allmänt nedsatt immunförsvar, stora problem med lungorna m.m.).

Problemet med folk som går i gymnasiet är att de oftast bor hemma så de smittar ner sina föräldrar. Sen kanske det finns någon riskgrupp på föräldrarnas jobb. Någon som snart ska i pension eller någon förre detta medarbetare som gått i pension som kommer på besök. Personer som pluggar på universitet bor ytterst sällan hemma så det problemet existerar inte.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Wallensten är så obekväm med allt som sägs. Han vill springa därifrån och skrika i en kudde ser det ut som.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Varför är inte Tegnell på plats?
Tegnell verkade väldigt snuvig och rosslig i TV4 igårkväll, han kanske också blivit smittad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in