2020-03-12, 13:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Skulle du kunna peka på vad han har fel i istället för att snacka skit?

Vad av det jag skrev utgör skitsnack?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
SATS har väll alla på års-abonnemang, gör inget för ekonomin att de har stängt en kortare period.
Snarare att de vinner på det.. de behöver inte städare lika ofta eller höga el-kostnader.

Flygbolagen har det tuffare, varje minut ett plan står stilla kostar redigt med pengar.
minskad beläggning gör stor skillnad.

detaljhandel och mindre företag lär ha det extra kämpigt, liksom de som jobbar med folk.

vi inom IT har det rätt bekvämt, 20% upp på ordrar bara i veckan och räknar med minst lika mycket till nästa, IT är lösningen för att komma bort från gatan, paradoxalt nog.
De kan inte teckna nya abonnemang. Och jag hade inte betalat min månadsavgift om alla gym är stängda, hade du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
"Folkhälsomyndighetens statsepidemiolog Anders Tegnell varnar för att Spotifys beslut att låta personalen jobba hemifrån strider mot ideologiska vänsterideal om hur samhället bör organiseras."

Ja, vad ska man säga

Spotify går väl fortfarande med förlust? Men hemarbete generellt kanske ökar spelningarna?
Citera
2020-03-12, 13:05
Medlem
Går man in och läser om svininfluensan stora tråden på flashback så ser man hälften av folket som kommenterar här skriva sina teorier om sjukdomen och jämför procent hit och dit och även skriver det är jordens undergång precis som i corona tråden 😂😂

hypokondri folket ger sig aldrig och lever med sina tankar att vi alla kommer dö pga corona.

Krya på er
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja och inte är det jag... man blir aldrig förvånad vilka miffon som befolkar flashback.

Teheran har i Januari en medeltemperatur på 2 grader celsius, i Februari är den 4 grader...
ganska likt södra skandinavien alltså, och Norditalien...

https://en.wikipedia.org/wiki/Tehran#Climate
& första resultatet på Google säger att temperaturen i Teheran idag ligger på 21C:
https://weather.com/weather/today/l/35.69,51.39?par=google&temp=c
Andra resultatet säger 22C:
https://www.timeanddate.com/weather/iran/tehran/ext
Tredje resultatet säger detsamma:
https://www.accuweather.com/en/ir/tehran/210841/weather-forecast/210841

Men visst, gå du på en artikel på Wiki som uppdaterades senast när?
Citera
Medlem
henrikos avatar
[quote=Stolypin|70664096]Indirekt måste man tolka det du skriver som att man skulle vara ung livet ut. Det tycker jag är tramsigt och avstår därför från vidare replikskifte.[/QUOTE

Svara på min fråga nu, istället för att fiska efter vad jag anser. Det är upp till dig att definiera vid vilken ålder du ska dra ättestupan. Det är inte jag som förespråkat den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
STUREPLANSGRUPPEN VARSLARPressmeddelande** • **Mar 12, 2020*11:00*CET

Coronaviruset får nu stora effekter även för besöksnäringen. De senaste dagarnas utveckling gör att Stureplansgruppen tvingas fatta beslut för att säkra verksamheten.

I samband med coronavirusets spridning drabbades besöksnäringen tidigt av minskade gästflöden till restauranger, hotell, möten och event. Vi ser nu ett drastiskt antal avbokningar av företags- och eventkunder samtidigt som antalet nya bokningar helt stannat av.

”Läget är kritiskt och vi har dramatiska tapp utan historisk liknelse. Just nu arbetar vi med en plan för att säkra företagets överlevnad”, säger Vimal Kovac, VD, Stureplansgruppen.

För att möta den uppkomna situationen och säkerställa Stureplansgruppens fortsatta operativa verksamhet har förhandlingar om att minska personalstyrkan initierats. I dagsläget vet vi inte hur stora nedskärningarna blir. Dialog med fackförbunden har inletts under*veckan samtidigt som vi följer utvecklingen noggrant.

”Vi behöver omgående se statliga insatser för att rädda besöksnäringen”, säger Jennica Jonsson, Vice VD för Stureplansgruppen.

Stureplansgruppen är en av landets största företag inom besöksnäringen med 3000 anställda.

https://www.mynewsdesk.com/se/stureplansgruppen/pressreleases/stureplansgruppen-varslar-2981291
kommer säkert att gå i konkurs. Mkt svarta pengar man inte får in
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De kan inte teckna nya abonnemang. Och jag hade inte betalat min månadsavgift om alla gym är stängda, hade du?

Någon som har koll vad som står i villkoren? Delvis det finstilta ?
Citera
2020-03-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Oj Fredagen den 13:e är Trump vidskepliga
Det har nog bara satt in så fort som möjligt.
Citera
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inresestoppet till USA börjar gälla någon gång på fredag om jag inte missförstod Trump, jag var något sömndrucken så kan ha missat någon detalj, men nog var det fredag alltid?

En liten detalj men ack så relevant är att Flightradar24 är en något oprecis källa till hur många som flyger mellan olika destinationer, och om det ens finns passagerare ombord. Det har kommit till min kännedom att det företas Ghost flights på ett antal destinationer, flighter med få eller inga passagerare alls. Således kan vi inte inteckna ett flygplan mellan två destinationer som en potentiell smitthärd under förflyttning.

Midnatt Fredag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VainPain
jan har ju rätt.bara för att du är avundsjuk Tegnell

Suck, fattar inte var er fetisch kommer ifrån. För en vecka sedan visste inte en enda sate i tråden vem Anders Tegnell var. Sen hittar ni en sjuksköterska som uttalar sig om saker han inte har expertis inom och ni följer honom som knähund.

Skiter fullständigt i Anders Tegnell och John Campbell, tycker dock det är skrattretande hur ni beter er.
Citera
Medlem
Skulle det inte vara effektivt att dela ut munskydd och kräva att alla använder dem ute i det offentliga och bötfälla de som är utan? Höj SL-biljetten och dela ut gratis munskydd och handsprit vid varje resa och bötfäll de som inte använder dem. Detta påverkar inte folks rörelsemönster eller begränsar någon aktivitet överhuvudtaget. I första hand borde väl iallafall alla inom vården använda munskydd, sjuka eller ej, för att minimera smittspridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in