2020-03-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Där var en expert på att försöka sprida det.

Vägar man allt utifrån konsekvenser i relation till vad man får är det mycket möjligt att spridning är den bästa taktiken.
Det finns möjligheter att stänga skolor för de som behöver det. Det är fritt fram.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolypin
Är det en tillfällighet att de som säger att vi kommer att dö också är verksamma på ett forum där det hävdas att Sverige går under, eller har gått under (sic!), på grund av invandringen? Kanske inte. I vart fall verkar de svenska, nordiska och tyska siffrorna inte imponera på dem. Självklart är det Norditalien med sina horder av kinesiska textilarbetare som sätter standarden. Patetiskt. Särskilt som Italien står ut på grund av sina speciella migranter...

Du får inkludera Storbritanniens premiärminister bland dem, som säger att åtskilliga kommer att dö.

The prime minister, Boris Johnson, said: “We have all got to be clear, this is the worst public health crisis for a generation. Some people compare it to seasonal flu. Alas, that is not right. Due to the lack of immunity this disease is more dangerous.

“It is going to spread further and I must level with you, I must level with the British public: many more families are going to lose loved ones before their time.”

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/12/uk-moves-to-delay-phase-of-coronavirus-plan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Varför bunkras det så in i helvete? Det är ju inte så att det inte kommer några matleveranser precis. Svensken är fan foliehatt nummer 1, rädd för allting konstant. Bunkring, handsprit, munskydd som inte ens hjälper m.m.

Vi kommer alla drabbas till slut, mer eller mindre. Lika bra att få en släng av Corona och sedan förhoppningsvis immun för denna gång. Jag är inte orolig för egen del.

Därför att folk I allmänhet är hjärndöda. Vilket masshysterin och bunkringen reflekterar
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatteImorgonTack
Följande fattar jag ej:

Om den allmänna provtagningen på coronasmitta nu upphör i Sverige, vad ska man då basera framtida politiska beslut om tex skolstängning på? Man kommer ju inte veta hur många som insjuknat på respektive dagis eller lärosäte.

SVAR NÅN?
Gissningsvis extrapolerar man siffrorna utifrån antal inlagda på sjukhus? Men jag vet inte och det kommer inte finnas någon journalist som ställer frågan till ansvariga för dig. Kåren verkar helt oförmögen att ställa kritiska frågor.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Att dom nu slutar räkna, som det sas i media nu på morgonen..
Kan det betyda att det är domedagen framför oss.. Dvs det ligger tusentals på sjukhusen som är döda??

Länk....
Citera
Medlem
mind_crazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Haha.
Den ”säkra” källan åker ju runt och kontrollerar alla i Sthlm förstår du väl?

Just det
Förlåt mitt misstag.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Jag undrar hur vi människor har överlevt alla dess år... Klart vi bygger upp en viss immunitet mot de virus vår kropp besegrar, och denna vara bra mycket längre än några veckor.
Ja. Forskare påstår att vi ärver andras trauman i generationer men ingen tror att kroppen minns något alls om det inte är skadade gener Givetvis kommer virus påverka kroppen och som svarar på visst vis och lär sig något av hur den bekämpar intrånget. Att det sedan finns särskilt farliga sjukdomar är en annan sak. Men även Hiv har vi medicin för att behandla idag. Skulle en sjukdom som är luftburen eller är en droppsmitta, ta sig in i alla människor så kommer ändå forskningen kunna hitta en fungerande metod. Majoriteten av befolkningen bär på herpesviruset, de flesta är inte sjuka heller. Men de sjukdomarna som helt besegrar oss och blir en del av oss, sprids inte som influensa. Hur många lever i skräck för herpes exempelvis som är något en tredjedel bär på?

Vi har alltid haft virus och bakterier med oss. Det vi behöver göra är att undvika smittspridning nu och inte utsätta andra i onödan och låta tiden ge oss mer information. Kroppen kommer fixa det här för de flesta av oss. Hänsyn är därför viktigast för de svagare människorna.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Rådgivare från WHO får man förutsätta de vet vad de pratar om. Punkt.
Kom inte släpandes med att Flashback och dess ”experter” vet något.
?? Jag pratade om Sydkorea. Sydkorea kanske "vet vad de pratar om". Studera deras resultat.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolypin
Italien har 50000 kineser i klädindustrin, varav många åkte hem för att fira nyår innan de återvände. Har du tagit med det i kalkylen? Läs på själv, vettja!

Och? Menar du att det inte kan explodera i Sverige bara för att vi inte hade lika många risätare här?

Faktum är att vi hade hundratals bekräftade fall i Stockholm. Hur många går just nu runt bland folk med smittan? Förmodligen 1500+. Hur många kommer dessa personer att smitta?

Folk struntar i att sitta hemma om de har förkylningssymptom. De går ändå runt på köpcentrum eller tar en latte på fiket.
Senast redigerad av Cuckslayer 2020-03-13 kl. 11:53.
Citera
2020-03-13, 11:51
Medlem
Rekordmånga testade i Sydkorea, och dödligheten uppgår just nu till 0,7%:

Citat:
Man tar prover på 20 000 personer per dag, och resultatet redovisas inom sex timmar. Sydkorea har egen produktion av testutrustning.

Citat:
Det stora underlaget av data över smittade av coronavirus i Sydkorea visar att dödligheten av coronaviruset i landet är låg – 0,7 procent.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/allt-farre-nya-fall-i-sydkorea-efter-200-000-tester
Citera
2020-03-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Dålig ide ur smittspårningsynpunkt säger du? Vilken smittspårning tänker du då på?
Berätta gärna var du "läst på om det", tänk om det är så viktig kunskap du sitter på att DK, Norge med fler länder vill omvärdera sina beslut att stänga skolorna?
(Ps. Lite lustigt att du sitter på FB och kastar dig med uttryck som "tyckare på Flashback")

Danmark och Norge tillåter ministerstyre. Dvs beslut kan tas som är populistiska snarare än evidensbaserade. Ibland kan det vara bra då det lugnar folket, men jag lever hellre i ett land sär experterna har ensam makt att bestämma i detta. Ibland kan man få fel experter som i alla yrken, men det är bättre än alternativet att ha kladdande politiker utan utbildning i ämnet. Det finns två länder i världen som inte tillåter statsråd att gå in i den här typen av ärenden och det är Sverige och Finland. Inget av dessa länder har stängt ner skolor.

Jag är givetvis också en tyckare, men jag hävdar inte att jag har bättre koll än experterna i smittspårning vilket majoriteten här på Flashback verkar tro att de har.
Citera
2020-03-13, 11:52
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Kl 23.00 ikväll svensk tid ska då USA stänga för Europa. Idiotiskt. Det finns ju smittade i Uk med. Men vart hamnade irland de var ej uppträknade bland bannade länder och de sa aldrig Irland så får irland åka eller inte de är ju inte heller med i schengen. Men norge som inte är med i eu och island tillhör med shengen men inte irland som är med
Det är Schengen, inte "Europeiska kontinenten" som inreseförbudet gäller.
Googla! Du kommer att hitta en länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in