2020-03-13, 11:37
Medlem
Jag har extremt kul i denna tråden, det finns en handfull människor som är logiska, förnuftiga och kan tänka klart. Vi har en död person. En person som varit svårt sjuk sedan tidigare och var 80 år gammal.

Denna otroliga masshysteri är vad som på riktigt kommer utrota mänskligheten en vacker dag.
Även om 100 000 svenskar skulle dö så är det bara 1% av befolkningen. Jag vet det är illa, det är inte bra. Men det är fortfarande 1%!

Vi alla vet att MAX 1000 dödsfall kommer ske i Sverige, absolut max. Troligtvis färre, runt 100. Hur många av dessa kommer ärligt vara i arbetsför ålder? Kanske 10. Och ni vill stänga av hela samhället, infrastrukturen osv.

Herre gud.
Jag tror att ni är samma människor som klagar på överkonsumption i västvärlden och samtidigt bunkrar upp skafferiet för en 5-års lång kris.

Ni beter er EXAKT som alla de flyktingar ni VANLIGTVIS klagar på. Ni springer som rädda hundar och siar om en undergång.

Sen tittar man på siffrorna, 1 person är död än sålänge..VARJE DAG dör 250 SVENSKAR i snitt. Jag börjar oroa mig när dödssiffrorna når 25+ PER DAG I FLERA MÅNADER IRAD. då snackar vi "skada" på sikt.
Citera
2020-03-13, 11:38
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
Filmen blev fort borttagen flera i tråden som sett den.

Vilken film?
Citera
Medlem
Expert Tegnell sa att vi peakade på 90? Nu är vi troligtvis uppe på 10 000. Hur går det ihop?
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Italien har (hade) Europas äldsta befolkning 2018:
Medianåldern är högst i Italien
Medianåldern hos befolkningen i EU-28 ökar och låg på 43,1 år den 1 januari 2018 (se diagram 2). Det betyder att hälften av invånarna i EU-28 var äldre än 43,1 år och hälften var yngre. Bland EU-länderna varierade medianåldern mellan 37,3 år i Irland och 46,3 år i Italien, vilket bekräftar befolkningsstrukturerna med förhållandevis många unga respektive gamla i dessa båda medlemsstater.
Samtliga EU-länder ökade antalet äldre i befolkningen mellan 2008 och 2018 förutom Sverige, ni kan ju fundera på varför Sverige sticker ut i detta avseende.

Se diagram 2: Befolkningens medianålder 2008-2018
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Population_structure_and_ageing/sv#Median.C3.A5ldern_.C3.A4r_h.C3.B6gst_i_Italien

/Provokatör
Citera
Medlem
Madagascars avatar
33 nya i skåne

https://www.mynewsdesk.com/se/region_skane/pressreleases/pressbulletin-om-covid-19-13-mars-2981681?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Subscription&utm_content=current_news
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Men herregud vad obildad du är. Läs på lite om viruset kanske?

Det dröjer drygt två veckor innan det exploderar. I Italien så var det ganska lugnt till en början men helt plötsligt så exploderade det fullständigt.

Det är så viruset fungerar. Det dröjer 1-2 veckor innan de flesta får symptom.

Ingen som sitter vid sidlinjen förstår exponentiell ökningar.

Det är en sak att titta på ett papper, en annan att stå på vårdmottagningen där du tvingas berätta för familjen att personen inte är prio.
Citera
2020-03-13, 11:39
Bannlyst
Varför bunkras det så in i helvete? Det är ju inte så att det inte kommer några matleveranser precis. Svensken är fan foliehatt nummer 1, rädd för allting konstant. Bunkring, handsprit, munskydd som inte ens hjälper m.m.

Vi kommer alla drabbas till slut, mer eller mindre. Lika bra att få en släng av Corona och sedan förhoppningsvis immun för denna gång. Jag är inte orolig för egen del.
Citera
2020-03-13, 11:39
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Jag hör vad du säger men faktum kvarstår att Kanada fick sitt första fall tidigt (25 jan) i Toronto som har 25% asiater (varav många är kineser) och har klarat sig bättre från Corona än Australien. Hur förklarar du det utifrån din värme-teori?

Jag har ingen teori än. Tippar för övrigt på ett stort mörkertal i Kanada med tanke på att smittan nått premiärminsterns fru (han sitter själv i karantän nu). Hur är rutinerna för tester där?

Åker lika många kanadensare och arbetar i Hubei?

Är för övrigt mer konfunderad över Portugal. Spanien ökar snabbt men Portugal ligger stadigt på 78 fall. Testar de inga där?
Citera
2020-03-13, 11:40
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JukeMyPuke
Jag har extremt kul i denna tråden, det finns en handfull människor som är logiska, förnuftiga och kan tänka klart. Vi har en död person. En person som varit svårt sjuk sedan tidigare och var 80 år gammal.

Denna otroliga masshysteri är vad som på riktigt kommer utrota mänskligheten en vacker dag.
Även om 100 000 svenskar skulle dö så är det bara 1% av befolkningen. Jag vet det är illa, det är inte bra. Men det är fortfarande 1%!

Vi alla vet att MAX 1000 dödsfall kommer ske i Sverige, absolut max. Troligtvis färre, runt 100. Hur många av dessa kommer ärligt vara i arbetsför ålder? Kanske 10. Och ni vill stänga av hela samhället, infrastrukturen osv.

Herre gud.
Jag tror att ni är samma människor som klagar på överkonsumption i västvärlden och samtidigt bunkrar upp skafferiet för en 5-års lång kris.

Ni beter er EXAKT som alla de flyktingar ni VANLIGTVIS klagar på. Ni springer som rädda hundar och siar om en undergång.

Sen tittar man på siffrorna, 1 person är död än sålänge..VARJE DAG dör 250 SVENSKAR i snitt. Jag börjar oroa mig när dödssiffrorna når 25+ PER DAG I FLERA MÅNADER IRAD. då snackar vi "skada" på sikt.
Jag förstår inte. Om du nu är så lugn, varför behöver du repetera detta som en manisk papegoja? Är livet inte roligare än så för dig, finns det verkligen inget mer lockande än att sitta och skita ut ditt önsketänkande i en sketen flashbacktråd?
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Även om Kina varit effektivare så skiter dom ifall de kränker människans integritet därav kan som göra som de vill. Skulle aldrig funka i Sverige då vi springer runt att vi har våra rättigheter jag tycker det är bra att det är så för man vill inte vara som ett land i Kina där dom hämtar dig utan problem. Där emot håller jag med att när det handlar om allvarliga situationer tycker jag man kan bli lite tuffare som det du skrev, är ju skillnad på epidemi och vanlig vardag situation. Men kommer aldrig hända då Sverige är mes land.

Jag var inne på den tanken också. Att det kanske ses som ett "övergrepp mot den personliga integriteten" att kolla om folk har feber innan dom sätter sig på ett flyg eller på ett tåg?

Ungefär som man kan få intrycket ibland att det är ett större brott att ta bilder på eller filma en rånare eller en våldtäktsman än vad det är att råna eller våldta. I synnerhet när det gällt kameraövervakning, även om det nu har tonats ner något.

Jag tycker inte att man ska strunta i personlig integritet, men allt ska vara proportionerligt och ses i sitt sammanhang.

Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
VI HAR TVÅ IVA FALL I SVERIGE. TVÅ. TUSENTALS SMITTADE. Är du helt jävla pantad? DET HÄR ÄR INTE I NÄRHETEN AV 15-20% IVA FALL SOM FOLK HÄVDAT.

I slutändan är det vi rationella människor som återigen kommer att ha haft rätt.

Ni alarmister och idioter borde SKÄMMAS.

Du behöver varken oroa dig eller skrika dig hes. Vänta lite så skall du tyvärr se att det blir ändring.
Som tidigare nämnt i tråden så brukar första veckan vara väldigt lugn, det är först efter ca 7-12 dagar som det kritiska börjar.
För 10 dagar sedan hade vi 15 fall, idag har vi 1 död och 2 eller 4 på IVA det följer ödesvirusets framfart ganska bra.
Ingen skulle bli gladare än vi som förstått allvaret om vi har fel. Tar gärna på mig en foliehatt med ett leende.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det finns tydliga teorier och välbeprövad fakta i ämnet.
Vad fattar du inte?
Inget ska stängas. Det riskerar följdeffekter i vårt samhälle.

Förstår du inte att vi kommer att tvingas stänga lika mycket som Wuhan & Italien.
Man kan göra det före eller efter att det gått åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in