2020-03-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Matleveransen tillagas och levereras av folk med dålig inkomst och otrygga anställningar (ej råd att stanna hemma 2-3 veckor för att dom nyser lite på morgonen).

Alltså mathem, Willys osv.

Självklart inte pizza
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Kolla, om corona har fått allmän spridning i en icke-immuniserat befolkning, så kommer 60-70% smittas.

Utifrån det vi vet ligger dödligheten nu på mellan 1.5-4%.

Sen har många fler behov av respirator för att inte kola vippen.

Så: 2% av 60% av Sveriges befolkning kommer antagligen dö. Lägg till då att dödligheten stiger pga underdimensioneret vård.

Men ok, 2% av 60% av 12.000.000 är 144.000. Så även om vi lekar att corona under dimensioneret vård har dödlighet på under 2% så kommer minst 100k dö av detta.

Medmindre det inte får fäste. Men OFTA.

Dödligheten kommer gå ner. Hundratusentals människor i världen dör i influensa varje år.

Ta det lugnt nu.

Idiotiskt mediahysteri. Vi kommer få in skiten, det är redan klart. Att vara rädd hjälper inte alls.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jag tror att grundproblemet är att de skapar en miljö där folk inte säger vad de faktiskt tycker. Detta genomsyrar alla samhällsinstitutioner ända upp till regeringen. Problemet är PK kulturen, som vänstern står för.

Något väldigt sjukt o genomruttet utspel just nu i Sverige. De långsiktiga konsekvenserna kommer att bli katastrofala. Att välja passivitet framför handling och lämna folk att klara sig själva bäst de kan är inte den svenska modellen.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Släpp hysterin nu, vi klarar detta tillsammans. Om några år är detta glömt.

Ja man måste sansa sig, men det är myndigheternas luddiga svar som gör att man går upp i varv. Iallafall jag.
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Sydkorea nu 0.85% och tickar uppåt (67/7869). Landar förmodligen kring 1.5–2% när alla fall har löpt sina förlopp, och det blir då ett bra riktmärke.

Du styr procentsatser genom att avgränsa urvalet och sedan presentera det som din sanning.

Jag ser igenom..
Citera
Medlem
Förvånad man blir över att det är just Sverige som väljer att inte stänga igen alla skolor...
Citera
2020-03-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Knark är alltid attraktivt, och drogberoende behöver sin fix även dessa dagar. Så då är det bara för de små pojkarna att ge sig ut o tjäna ihop sina svarta pengar.
Kan nog även ha o göra med att de mindre konsekvenstänk, kanske inte riktigt samma IQ-nivå och dessutom en allmänt mer nonchalant inställning till livet/medmänniskor.

Hur skall de få tag i knark om de vanliga smuggelvägarna inte längre finns tillgängliga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Svenska sjukvården är redan i ett sjunkande skepp trögnell var väl lite för optimistisk igen

https://www.aftonbladet.se/a/6j7KBL

FÖR MINDRE ÄN 24H SEDAN STOD LÖFVEN I TV OCH SA ”VÅR BEREDSKAP ÄR GOD”
Citera
Medlem
"Vi är väl förberedda."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7KBL/larmet-fran-sjukhusen-allvarlig-bristsituation-pa-kort-och-lang-sikt
Citera
Medlem
Citat:
Den nyinförda mötesbegränsningen om max 500 personer för att begränsa coronaviruset är inget som berör biobranschen i någon större utsträckning. Peter Fornstam, ordförande för Sveriges biografägareförbund, säger att det handlar om fyra biografer i landet, alla i Stockholm, som har salonger med över 500 platser.
- Jag utgår från att Filmstaden plockar ned kapaciteten, det handlar om Rigoletto, Sergel, Park och Skandia i Stockholm, säger Peter Fornstam. (TT)

Dumheten är så monumental att jag inte finner ord.

Det är ju såklart att viruset inte smittar i folksamlingar som bara består av 2-499 personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Så ni ser har följt detta nu Anser ni att usa gjorde fel som stängde flyget mot europa? jag personligen anser ju att det är ett helt rätt val oavsett vad media hetsar om

är inte så säker på att USA har så mycket färre smittade än Europa om man räknar bort italien.

Dom gör färre tester och dom har redan ett stort problem med det i Washington.
Citera
2020-03-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Kolla, om corona har fått allmän spridning i en icke-immuniserat befolkning, så kommer 60-70% smittas.

Utifrån det vi vet ligger dödligheten nu på mellan 1.5-4%.

Sen har många fler behov av respirator för att inte kola vippen.

Så: 2% av 60% av Sveriges befolkning kommer antagligen dö. Lägg till då att dödligheten stiger pga underdimensioneret vård.

Men ok, 2% av 60% av 12.000.000 är 144.000. Så även om vi lekar att corona under dimensioneret vård har dödlighet på under 2% så kommer minst 100k dö av detta.

Medmindre det inte får fäste. Men OFTA.

Såna där uträkningar tror jag inte mycket på. Saker och ting kan ändras utmed vägens gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in