2020-03-12, 14:57
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag tycker också att mobbningen mot Tegnell har gått för långt. I början förundrades jag över bristen på handlingskraft och åtgärder från Folkhälsomyndighetens sida men nu har det blivit äckligt. Tegnell tar inte fram besluten själv utan alla beslut arbetas fram i samråd med andra länder + många experter på FHM. Var rättvisa i så fall och kritisera hela myndigheten och regeringen men rikta inte in all er kritik mot en enda person som om Tegnell vore personligt ansvarig för planetens överlevnad.
Det är ändå han som varit frontfigur. Vet att du var med tidigt i tråden så du vet vad han påstod ena dagen för att 48h senare säga något helt annat.
Smittar i kyrkor men inte i kollektivtrafiken bekräftat på hur det såg ut med den sekten i SydKorea för en månad sedan.
Uttalande som måste gå till historien som ett av de mest horribla någon sagt.

Om du hade haft hans jobb hade du kunnat säga de som han sagt i sju veckor? Noll konsekvenstänk och enbart beskriva exakt vad som hänt den dagen utan en tanke på morgondagen bara för att folk fortsatt ska jobba och sprida smittan mer.
Citera
2020-03-12, 14:57
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Han jobbar utifrån vetskapen att testningskapaciteten är mycket begränsad.

Ja helt rätt. Men man kan undra om inte sanningen som myndigheterna har skulle skapa mindre kaos i samhället än tvärtom?
Citera
2020-03-12, 14:58
Medlem
Danska biografer håller stängt
Citera
Medlem
Covids avatar
Du såg inte detta komma?

Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Mitt ISK konto har gått rejält mycket back senaste dagarna.
Citera
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Med tanke på att vården är en så pass stor arbetsgivare i Sverige (kanske t.o.m. största?) och en stor andel är kvinnor mellan 20 och 40 skulle jag vilja påstå att det är en väldigt stor del.

Men det är väl mest ensamstående föräldrar i vård eller familjer där båda vuxna jobbar i vården som kan anses vara speciellt drabbade?
Citera
Medlem
Hur är det i förorterna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Kul när man blev singel i början på januari och nu inte kan ut å leta nytt på marknaden
menmen man har större problem nu än att få fitta tyvärr
Fast om man får som man vill här kommer de som överlever vara präktiga exemplar. Om du överlever vill säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Ni som vill / anser att alla skall testas om man har viruset eller inte varför vill ni det?
Vi har en allmän spridning av viruset, dom flesta kommer att bli smittade på ett eller annat sätt.
Varför ska vi då hålla på och topsa folk i onödan? Spelar ingen roll om vi har 5003 eller 5004 smittade eftersom mörkertalet kommer ändå att vara högt.
I slutändan är det bara dom som ligger på intensiven som räknas, hur många klarar sig och hur många dör.

Därför att folk på forum likt dessa blir kåta av att se grafer över hur det går uppåt.
Vet inte hur många kommentarer jag sett här som sagt ”Snart leder vi ligan!”, ”Nu går Norge förbi oss”, osv.
Patetiskt, och det är uppenbart att mängder här vill att det ska gå åt helvete. De vill äta sina bunkrade köttbullar med hållbarhet på 5 år.

Nu är det skit samma med tester på enskilda fall. Nu har vi viruset spritt. Det enda intressanta är den ungefärliga geografiska spridningen. Inte detaljsiffror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Hoppas nu att asiater lär sig att inte äta allt, corona pga klimatförändingar pffff.

Det är inte att dom äter det, det är snarare djurhållningen.
Levande fladdermöss bajsar på döda fladdermöss, ståendes ovanpå döda och levande grisar som dom bajsar på

Helt jävla galet. Det är indirekt att dom äter det alltså
Citera
2020-03-12, 14:59
Medlem
Majeztics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beklagligt
Jag har panik

Folk hostar på min arbetsplats. Chefen har feber men är ändå här. Vet dessutom att en som arbetar här bor med en person som är smittad med covid-19.

Kan jag arbetsvägra? Detta är typ ett skämt. Är helt mållös.

Kontakta ditt skyddsombud. Han får ta det med arbetsgivaren. Vägrar arbetsgivaren kan skyddsombudet stoppa arbetet och sedan ta kontakt Arbetsmiljöverket.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Ännu fler dör om alla läkare och sjuksköterskor är hemma med sina friska barn istället för att jobba på sjukhuset.

Har läkare och sjuksköterskor inga släktingar eller vänner? Barnen måste inte vara i skolan. Förskola och skola är den största smittspridaren som finns i samhället - därifrån kan COVID-19 nå ut till flera hundra familjer och deras anhöriga. Tusentals människor kan bli smittade.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det ligger nog lite sanning i de, tyvärr

Det är inget kul att få lunginflammation, där syresättningen i blodet blir lägre och lägre. Hoppas många får detta lindrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in