2020-03-11, 18:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Om alla stannar hemma, som du uppmanar till dör alla av svält till slut.
Din död är ingen större förlust för är du så jävla korkad att du inte har bunkrat upp lite extra så får du skylla dig själv. Det har larmats i många dagar nu om viruset och har du inte tagit det på allvar... vila i frid.

Har du inte IQ nog att hitta att man kan handla och få varor hemkört?
Blir fullkomligt rasande på folk som inget begriper av vad som pågår just nu
Senast redigerad av Timeout 2020-03-11 kl. 18:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PGustan
Men snälla vad är du för hypokondriker. Du arbetar inte inom vården och har ingen kunskap om människokroppen uppenbarligen.

För det första: personer som är symtomfria smittar INTE.

För det andra: majoriteten av de som har dött är äldre, ofta multisjuka, alternativt inte så gamla men med underliggande sjukdom.

Kan folk chilla 2 hekto, tack. Det är en influensa och inget annat.

Jo, enligt kineserna och enligt CDC m.fl. så kan symtomfria smitta andra. Det finns fall dokumenterade via smittspårning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
De har köpt vapen istället för testkit..Många länder har ingen fungerande regering allt är korrupt och till salu för rätt pris. Ev så håller någon på högar med tester för arr sälja till högre pris senare.. typ den sortens länder handlar det om i afrika.

Ingen provtagning.
Det enda landet i Afrika jag vet som testar är Somalia (obs långt innan Tegnells besök).
Citera
2020-03-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Majoriteten av de bekräftade smittade är från Italien och Iran, i enligthet med de tester som de gör. Större delen av mörkertalet är troligen internt smittade, vilket ingen kan veta då de oftast inte testas.
Jag tror att det blir först när personer söker sjukhusvård (ca 20 % av alla smittade) som vi får bättre statistik angående imhemsk eller importerad smitta.
Jag tror att de nu slutat testa för smittspårning
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag har bra sett två fall av inhemsk smitta hittills. Ett i Stockholm och ett i Kungälv.

Trots det finns det folk här som "gångrar" med 10 och förutspår 10000 smitta de som går lösa.

Om sjukdomen smittar lätt och mörkertalet är stort och är allvarlig borde det avspeglas i ett ständigt ökande antal svårt sjuka som söker vård, finns det uppgifter som talar för att det sker i detta nu?
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Jag tycker att karensdagen ska slopas överhuvudtaget, även om detta med Corona blir över. Så fattiga är vi inte, detta med karensdag gör bara det att många sjuka går till jobbet och smittar de andra i onödan...

Karensdagen försvann redan 2019-01-01.

https://www.regeringen.se/artiklar/2018/12/karensavdrag-istallet-for-karensdag-fran-2019/

Det som nu är borttaget borde i så fall vara karensavdraget.
Citera
Medlem
Fick veta av min bror att hans kollega åkt till NORRA ITALIEN på semester, för drygt 5 dagar sedan.
Med 3 barn till råga på allt också.

En sån pappskallefamilj borde fan inte få komma hit igen innan hela den här pandemin upphört helt. Varför stoppas inte folk från de här länderna att komma hit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Äh, klart att alla som som blev smittade i Italien har varit och hälsat på sina gamla släktingar osv.

Personen hade ju andra underliggande sjukdomar.

Förhoppningsvis betyder ju det att personen inte varit ute och rört sig iaf.

Om det var en Italienresenär som smittat så hade det väl synts i spårningen. Den här personen har fått smittan på okända vägar och är en av dem som gjort att risken för smitta i Sverige höjdes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Än så länge har man koll på smittan. Frågan är om.konditionsträning är så smart just nu.
Spring i skogen eller på löpband. Det gör jag, du vinner inget på att gå ner dig. Detta kan vara många år.
Citera
2020-03-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Immuniteten är enligt uppgifter tillfällig och man kan bli återinfekterad av samma virus igen, det behöver inte muterat.

Ser att många skriver det men var är källan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
inkubationstiden är allt ifrån 1 dag till 14 dagar, i vissa fall mer än 14 dagar. Dock för de allra flesta är inkubationstiden 3-8 dagar

28 dagar har dokumenterats i Kina.

28 dagar senare...
Citera
Medlem
Ni som inte har fattat det ännu:

Det är folk som har dött av Coronavirus som INTE varit diagnosticerade för viruset och dessa har blivit klassade som NATURLIGA ORSAKER! Vi vet inte ett skit om dödligheten av den här sjukdomen. Alla experter spekulerar bara! Det finns för knapphändigt med data. Kolla bara på hur många gånger de har ändrat sig med vad som gäller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in