2020-03-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Just därför det behövs en 2018 sommar. Typ en månad minst med 30 grader..

Japp. Det gäller även vargavinter.. Vi har ingenting av detta. Viruset trivs allra bäst i medelvarma temperaturer som exempelvis Italien har. En mild sommar kan faktiskt förvärra det.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Frågan är varför andra länder i Europa kan stänga av både det ena och det andra medan Sverige inte kan göra ett skit enligt folk härinne?

Förklara gärna.

Kanske vi har olika lagstiftning?

I Sverige har vi maktdelning, skillnad på myndigheter och folkvalda.

Beslutande, verkställande och dömande makt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du måste ha förväxlat mig med någon annan. Jag jobbar heltid och postar inte så mycket. Jag har heller ALDRIG postat något som kan leda till panik. Tvärtom.

Ja, jag har vänner i berörda regioner i Italien. Och jag har aldrig sagt ett ord om att det inte går att handla mat eller dylikt. Sjukvården är dock inte ”ansträngd”, den är på många håll på gränsen till kollaps. Och ja, jag har insyn i den också, utöver allt som kommit ut i media.

Då tycker jag du genast ska anmäla dig som frivillig till sjukvården där nere, de behöver all hjälp de kan få. Så kan du tala om för oss att det bara är lite ansträngt, ingen fara. Jävla stolpskott.
Du har snackat skit i flera inlägg. Någon jubelidiot som tar priset från dig får letas efter...
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, faktiskt.

Eftersom man kraftigt sänkt ambitionerna på testning och smittspårning i Stockholm.

Ja det är helt fantastiskt. Epidemin har knappt börjat i Sverige och vi har bara två bekräftade fall av inhemsk smittspridning och redan så har man förlorat förmågan att ens testa misstänkt sjuka. Och redan kommer nödrop från vården om att skyddsutrustningen är i stort sett slut och att vården redan är så ansträngd att alla platser är fulla.

Sveriges beredskap är god? Ja herrejävlar.. Detta kommer att sluta med rena katastrofen för Sverige!

Det ska bli intressant att med facit i hand om några år höra bortförklaringarna till varför Sverige drabbades så mycket hårdare än alla andra europeiska länder.
Senast redigerad av fernebo 2020-03-11 kl. 16:23.
Citera
2020-03-11, 16:21
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Frågan är varför andra länder i Europa kan stänga av både det ena och det andra medan Sverige inte kan göra ett skit enligt folk härinne?

Förklara gärna.

Svenska myndigheterna och regeringen kan inte ens komma på hur man ska få stopp på ett gäng kriminella snorungar. Hur ska dem lyckas stoppa en pandemi 😂
Citera
Medlem
ankademikers avatar
...
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det går inte in i den här idiotens hjärna för Ola Magnell var hens stora idol.
Bara pinsamt att sitta och hosta i kyrkan
Information biter inte på den här idioten.
Hur varnar man dom andra som ska gå på begravningen?
Prata med kyrkan! Prata med FHM, TA UPP att i Italien var en begravning en stor smittspridare.
prata med den som ska genomföra begravningen, kan de avhysa på plats?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ur artikeln:
”Coronavirus: Drive-through test site opens in Wolverhampton

The NHS in England is set to "ramp up" facilities nationwide so 10,000 tests can be carried out each day.”

Var sätts det upp liknade tester runt om i Sverige?

Du menar nog; Kan vi hoppas att något liknande framöver kanske kommer till Sverige?

- Nej.
Citera
Medlem
mUdajs avatar
"Regeringen kommer att följa Folkhälsomyndigheten och stoppa allmänna sammankomster över 500 personer efter Folkhälsomyndighetens uppmaning, säger Per Bolund (MP) till Ekot."
Citera
Medlem
Covids avatar
Skolor är multipla samlingar om 30 pers.

Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
500+ personer = många skolor? Eller är det fortfarande så att barn inte kan smittas?
Citera
Medlem
Citat:

Förklara gärna.
200 år av fred, 100 år av välstånd, 25 år av feminism och globalism.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Frågan är varför andra länder i Europa kan stänga ner både det ena och det andra medan Sverige inte kan göra ett skit enligt folk härinne?

Förklara gärna.

Vad gäller skolan så blir det svårt att stänga ner då vi har skolplikt i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in