2020-03-10, 20:37
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Lol... nä. Kolla själv! Tycker han svarar bra på frågorna och inger någorlunda lugn. Flrhoppningsvis har de så bra koll som de vill uppge att de har
Jag kollade och hörde ingen torrhosta kanhända är han vaccinerad redan.se"Gates"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vad finns det för "faktiska" möjligheter till det?

Nä, du vet inte. Och orkar inte. Du bara drömmer att "då" gör staten så att allt blir bra.

Won¨t happen. Sorry!
You are in the SHIT som går på uppenbara lögner upprepade av kända bedragare. Hädanefter kallar jag dig Deepshit.

https://www.sakerhetspolitik.se/Ordlista/U/Undantagstillstand/

Inte för att jag tror att dagens okunniga och mjäkiga politiker skulle använda detta verktyg. De låter nog allt bara gå åt h-e. Så länge deras löner och pensioner kan garanteras förstås!

Du får kalla mig precis vad du vill. Löjligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Stämmer detta?

https://www.friatider.se/svenska-ambassaden-arrangerar-direktflyg-fran-iran-till-europa
Jag hörde det för flera dagar sen, sen var det tyst.
Citera
Medlem
Haha, det här är helt fantastiskt.

Reportern på SVT:
– Så nyckeln nu är alltså att stoppa eller förlänga ett eventuellt utbrott för att inte belasta vården.

Vem det nu var som blev intervjuad (läkare/virolog):
– Ja precis, förlänga det här så långt det bara går.

Reportern på SVT:
– Hur gör man det då på bästa sätt?

Vem det nu var som blev intervjuad (läkare/virolog):
– Se till att tvätta händerna. Undvika att besöka vårdhem.

Hur långt ska det behöva gå innan frågan om KARANTÄN dyker upp på agendan?
Det är för fan det ENDA som stoppar en spridning. Kolla på Kina. Kolla på Italien (förr eller senare minskar antalet smittade där).
Citera
2020-03-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Tackar.
Jo, nog kommer allt gå bra.
Dom har nog vidtagit nödvändiga åtgärder.

Det värsta är allt skitsnack från myndigheter att allt inte är så farligt.
Men nu kommer sanningen som en käftsmäll.
Sjukvården i Sverige är inte rustade för en epidemi.....

Nä jag vet, sjukvården är under all kritik i Sverige på många vis men det finns många lyckade fall också. Min pappa genomgick en hjärtinfarkt i höstas och sjukvården var mkt bra. Problemet är regeringen och politiken. Men det kommer gå bra för dig! Ser det! Lycka till <3
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/

Tycker gott och väl att man kan utnyttja lagen och straffa dom här personerna för misshandel om det visar sig att de smittat andra. Hur kan man inte ha såpass mycket vett i skallen att slå ihop 1+1? Pinsamt.
Låter som en scen ur en Monty Python film, helt jävla sanslöst.
Hur kan detta tillåtas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatjuren
Rätt sjukt ändå. Morsans vän kom hem från Norra Italien och hade snuva och feber. Hon stannade genast hemma från jobbet då hon visste riskerna och hennes man gjorde även detta även fast han inte visade symptom. Då kom det idag, hon är smittad men här kommer det sjuka. De ville inte testa hennes man även fast de bor under samma tak då han ej var sjuk och tyckte han skulle gå till jobbet som vanligt. Smart som han är vägrar han och arbetar hemma, men hur korkade är de och ber honom leva som vanligt. De är bosatta i Stockholm.

Clownsverige, får man fråga ungefär hur gammal modern och fadern är?
Citera
Medlem
Herzs avatar
SVT hävdar man blir immun mot viruset efter tillfriskning. Vad säger fb experterna här?
Citera
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
En av experterna nu på SVT sade att det inte hjälper att sätta in åtgärder med att förbjuda evengemang för smittspridningen, att man måste tajma det med spridningen. Annars blir det ingen effekt.

Jag är ingen expert, men jag håller inte med...
Det är bättre att ta det säkra före det osäkra i detta nu!

Det är mycket som dessa experter har påstått "inte hjälper" som vi nu önskar hade gjorts.

Märkligt hur experter i andra länder alltid har andra åsikter. Kanske har de någon form av tjänstemannaansvar i dessa länder?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Löfven har bjudit in samtliga partiledare till möte i morgon:
Statsministern berättade också att han har bjudit in samtliga partiledare i riksdagen för ett möte i morgon.
– Därutöver träffar jag tillsammans med finans- och näringsminister i morgon företrädare för näringslivsorganisationer och fackliga organisationer för att se vilka åtgärder som vi kan behöva vidta
https://www.expressen.se/nyheter/regeringens-krispaket-mer-pengar-till-varden2/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Jag kommer vara sjukskriven i c.a 4-6 månader efter min operation.
Jag ska kolla mede F-kassan samt Afa försäkringar om jag kan åka till Filipinerna i 2 månader.
Där har dom 31 st som alla är i karantän.
Ska du in på ett köpcenter så tar dom tempen på dig.

MIn fru och son är där nu.

Okej bra idé om de släpper in dig. Låter som en omfattande operation
Lycka till!
Citera
2020-03-10, 20:39
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatjuren
Rätt sjukt ändå. Morsans vän kom hem från Norra Italien och hade snuva och feber. Hon stannade genast hemma från jobbet då hon visste riskerna och hennes man gjorde även detta även fast han inte visade symptom. Då kom det idag, hon är smittad men här kommer det sjuka. De ville inte testa hennes man även fast de bor under samma tak då han ej var sjuk och tyckte han skulle gå till jobbet som vanligt. Smart som han är vägrar han och arbetar hemma, men hur korkade är de och ber honom leva som vanligt. De är bosatta i Stockholm.

Ja vad ska man säga. Inte förvånad längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in