2020-03-10, 19:13
Medlem
Reservations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
FYI, influensa är ett virus. Detta är ett virus. Vaccin håller på att framställas.

FYI, du har ett Vaccin färdigställt tidigast 2021, om ens då. Idiot.
Citera
2020-03-10, 19:13
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Är du dum på riktigt? Vad ska Tegnell som person göra åt detta menar du?
Även om han inte fysiskt kan ändra situationen med sin närvaro så handlar det om att finnas på plats för att leda från fronten så att säga.
Citera
2020-03-10, 19:14
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
INDIEN
Detta virus är märkligt. Italien är drabbat hårt även Iran och givetvis kina. Men man har inte hört något från Indien som har ca 1.4 miljarder människor och dessutom ligger mellan iran och kina. Viruset borde stormtrivas och sprida sig med raketfart där.

Lägg även till att hygientänket i indien är katastrofal. Jag säger inte att corona inte existerar där, men indien har alla ingredienser för att egentligen ligga ohotad etta på denna lista.

Har jag missat nåt?

Det kan handla om faktorer som biologi och politik.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Du verkar inte veta hur framställning av ett vaccin fungerar och får det att låta som om det kommer nästa vecka.
Det dröjer MINST till hösten. Fram till dess kan det bli absolut jävla kaos i det här landet och hela Europa.

Klart jag vet. Varje ny smitta kräver forskning. Första vaccinet är klart kanske om 1 år. Den batchen vill ingen ta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Fan jag som tänkte åka utomlands om ca 2 månader (dock inom norra Europa). Bör jag vara rädd för att resa?

Försök, och då menar jag alla som läser detta, att inse att den här utvecklingen gör att flygtrafiken blir ohållbar och sommaren inte kommer se ut som en vanlig sommar. Det blir inga Italien/Spanien/Grekland eller andra solsemesterresor så länge det ser ut som det gör, vilket jag Antar att det kommer göra i flera månader till. Det mesta talar tvärtom för att allt kommer att bli värre innan vaccin kommer, och det kan dröja till hösten/vintern eller ännu längre.

Det kommer förmodligen bli rekord i "inhemsk sommarsemester" i år. Vem i helvete vill resa runt i Europa i sommar? Jag är redan inställd på en semester i Stockholm/landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentastenmur
Det där med Italien är fake news. Har polare där nere som är ute och festar som fan och gatorna är fulla av folk. Varför tror ni på allt ni läser om på internet? Det är inget kaos i Italien allt är påhittat.

Vad med Italien är det som är fake news? De 168 dödsfallen? Eller vad syftar du på?
Citera
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Vem fan blir sugen på att resa i dessa tider???

Bokade resan redan förra året.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
[quote=futuro|70634499]
Citat:
Ursprungligen postat av gaist

Räcker inte att eventuellt stänga stora evenemang kanske utifallatt eller nästan.
STÄNG SKOLORNA. Barnen kan drabbas lindrigt men sprider smittan enligt
den italienska experten för intensivvården i Italien. Dessutom ser det att allt fler yngre
nu drabbas och behöver vård. 18-åring i respirator. De vet inte varför de nu ser denna förändring?
Läs DN själva.

Blev nog fel i citerandet.
Jag har läst DN, det ser inte bra ut detta.
Citera
Medlem
Citat:

Tumme upp på detta, verkar vara gott om troll, domedagsprofeter, idioter och dumskallar i den här tråden!
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Antalet nya fall minskar i Italien.
Det är väl en väldig positiv utveckling?

Det var ju typ 1700 igår.
Absolut, om minskningen av nya fall per dygn är tecken på minskad smittspridning.

Men det kan ju bero på att vårdapparaten/testapparaten är chokad, folk drar sig för att testa sig, brist på testkit...

Jag avvaktar tills vi vet mer.

Och idag kom italien med ett nytt dygnsrekord i antal döda, 168 stycken. Ej positiv utveckling.
Citera
2020-03-10, 19:15
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Han kan börja med att sluta killgissa. Annars kan han avgå.
Citera
2020-03-10, 19:15
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
https://www.dalademokraten.se/artikel/kronika-barbro-engman-lita-pa-statsepidemiolog-anders-tegnell

Herregud. Man måste lita på Tegnell och Steffe

Dalademokraten, det är väl där Greider huserar? Den tidningen består bara av rättstroende sossar!

Intressant är även att krönikören summerar alla som är kritiska till Tegnell till en trollsvans! Om käringen kunde sålla bort de uppenbara hatarna som önskar död till allt o alla skulle hon se att det finns en utbredd oro och missnöje med hur FHM (och i slutändan Löfven) har hanterat COVID.

Skitkärringen har suttit på mandatet i alla år, att föra fram åsikter och nu ser hon att det finns andra kanaler att framföra åsikter. Hon gillar det inte. Hon såg det inte komma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in